Pe ce se concentreaza Amazon si Jeff Bezos?
Actiunile Amazon au crescut cu 270% in ultimii 3 ani, compania a ajuns recent sa valoreze 1 bilion $, iar Jeff Bezos este cel mai bogat om de pe planeta, cu o avere neta de 143,3 miliarde $. Cu un numar de 45.000 de angajati in Seattle si 575.000 la nivel mondial, Amazon ar putea atinge venituri de 210 miliarde $ in 2018.
„Piata nu este limitata (pentru noi). Exista afaceri care au limite, dar noi nu avem aceasta problema”, a povestit Bezos intr-un interviu exclusiv pentru forbes.com. Care sunt planurile de viitor ale omului care a combinat retail-ul si cloud-ul intr-o maniera de succes si care investeste agresiv in afaceri adiacente?
- Bezos spune „Da” ideilor care sunt originale, pot fi dezvoltate la scara larga si au un ROI mare
- Amazon merge pe doua directii – analizeaza nevoile deja existente ale consumatorilor (un anume comportament poate inspira un produs) sau priveste spre viitor (stie sa faca ceva de valoare, asa ca incearca sa gaseasca clienti interesati de acel ceva
- Bezos lucreaza vizionar – „Foarte rar ma implic in ceea ce se intampla acum. Lucrez la idei care se vor concretiza in 2 – 3 ani si echipa mea de conducere are acelasi setup. Prietenii ma felicita pentru anuntul legat de incasarile din ultimul trimestru, iar eu le spun «Multumesc, dar trimestrul asta a fost gandit acum 3 ani». Acum lucrez la un trimestru care va deveni realitate in 2021”, explica Bezos
- compania se focuseaza acum pe sanatate, cea mai mare industrie din America (18% din PIB) si una dintre cele mai ineficiente – in 2017, Bezos, Warren Buffett (CEO-ul Berkshire Hathaway) si Jamie Dimon (CEO-ul JPMorgan Chase), au anuntat ca lanseaza o companie non-profit pentru a oferi servicii medicale ieftine propriilor angajati (1,2 milioane de persoane), initiativa care ar putea apoi fi extinsa la nivel local; in iunie, Amazon a cumparat, cu aproape 1 miliard $, start-up-ul PillPack (care iti aduce acasa medicamentele zilnice, intr-un plic)
- Bezos mai investeste in publicitate (Amazon ar putea avea venituri de peste 8 miliarde $ din publicitate, anul acesta, aproape dublu YoY) si spune ca nu va insela increderea clientilor Amazon, asaltandu-i cu reclame targetate
- domeniul alimentar nu e nici el uitat – vezi Whole Foods si Amazon Go (deschis in ianuarie, la sediul din Seattle, de unde angajatii isi cumpara zilnic pranzul si, astfel, furnizeaza companiei lor date vitale despre obiceiurile de consum)
- Amazon Prime se dezvolta constant, oferind celor peste 100 de milioane de abonati privilegii care ii incurajeaza sa cumpere constant (in 2017, veniturile estimate au fost de 10 miliarde $); compania va cheltui 5 miliarde $ in 2018 pe seriale proprii; in doar 3 ani, Prime Day (36 de ore in care membrii au parte de oferte speciale la peste 100 milioane de produse) a devenit un succes comparabil cu Black Friday si Cyber Monday
- AI-ul va conecta din ce in ce mai multe linii de produse – boxa Echo a avut mare succes, iar Bezos spune ca „cel mai interesant lucru legat de machine learning, comparativ cu alte tehnologii, este cat de orizontal se aplica. Nu exista nicio categorie de afaceri care nu se poate imbunatati”
Leave a reply