Optimized: tendintele care se vor dezvolta in comertul online, in 2021
Agentia autohtona Optimized (care este specializata in campanii PPC pentru e-commerce) anunta, intr-un comunicat de presa, care sunt tendintele e-commerce remarcate in 2020, care se vor stabiliza si dezvolta in 2021. Independent de evenimentele de anul acesta, au existat doua anunturi importante, care vor defini shopping-ul si in urmatorii ani: WhatsApp si Instagram au fost actualizate cu uneltele necesare pentru a inlesni achizitiile direct din aplicatie, atat pentru comercianti, cat si pentru consumatori.
Cel mai important eveniment din 2020 a fost criza provocata de pandemia COVID-19, ale carei efecte s-au vazut in mod direct in comert. Optimized remarca doua tendinte esentiale care se vor mentine si creste in ritm accelerat si in 2021: cererea pentru o gama mai larga de produse si imbinarea prezentei online cu cea offline a comerciantului. In primul caz, in 2020, consumatorii au comandat online mai multe alimente si produse de curatenie, igiena si esentiale pentru casa. In cel de-al doilea caz, jucatori din HoReCa si antreprenori din zona magazinelor cu produse de nisa s-au vazut nevoiti sa se adapteze mediului online si sa-si schimbe canalul prin care au contact direct cu clientii.
In 2021, e preconizata o crestere in zona marketplace, unde micii comercianti isi vor lista produsele odata cu listarea pe propriile platforme. In acest context, va fi remarcata o crestere a interesului atat pentru platforme e-commerce mai performante si optimizate pentru achizitii de pe mobil si web, cat si pentru solutii de automatizare si fulfillment. Una dintre cerintele clientilor, in 2020 si in anii precedenti, a fost de a sti cu o precizie destul de mare cand ajunge coletul comandat online si de a putea urmari comanda inca de cand este plasata pana cand este livrata. Astfel, investitia in solutii CRM (Customer Relationship Management) si in parteneriate de natura logistica se va dovedi la fel de important ca oferta de produse.
In ceea ce priveste platforma web pusa la dispozitie de comercianti utilizatorilor e important ca aceasta sa ofere toate informatiile esentiale, sa fie optimizata din punct de vedere SEO si sa indeplineasca urmatoarele criterii: rapiditate, simplitate si usurinta in utilizare. Pe masura ce tot mai multi jucatori din comertul traditional migreaza catre online, va fi important pentru fiecare comerciant sa-si prezinte oferta cat mai eficient si sa isi fidelizeze clientela.
Categorii care au crescut in 2020 si o vor face si in 2021
Alimentele si produsele de igiena personala/de casa au fost doua categorii-vedeta anul acesta. Totodata, in 2020, a crescut considerabil cererea pentru echipamente, accesorii si cursuri in zona de fitness si cooking. Optimized a remarcat si un interes tot mai mare pentru produse din zona Home & Deco. Interesul consumatorilor de a investi bani in cresterea confortului de acasa se va mentine la cote insemnate si anul viitor.
In ceea ce priveste adaptarea pietei, conditiile din 2020 au dus la o cerinta noua: apel video pentru a interactiona cu un reprezentant al magazinului sau pentru a verifica produsul. Aceasta optiune si-a dovedit utilitatea anul acesta, dar poate fi dezvoltata si pentru viitor. Optiunea de a initia un apel video poate fi integrata cu usurinta atat in platforma web a comerciantului, cat si in aplicatie (daca exista). Totodata, pot fi folosite platforme deja consacrate, ca Zoom, Meet sau WhatsApp.
In acest context, comerciantii pot lua in calcul evenimentele online de tip livestream pentru a-si face cunoscute noile game de produse, pentru a prezenta anumite produse sau pentru a interactiona direct cu clientii. Acest instrument se poate dovedi foarte util mai ales comerciantilor care au deja un showroom si au nevoie sa-l mute in mediul online. Totodata, in zona Home & Deco, poate fi dezvoltat si ca un instrument prin care consumatorii sa descopere noi idei de-a folosi produsele.
Optimized subliniaza ca ce ne-a aratat 2020 e ca aproape orice poate fi vandut online. Ce e insa important pentru fiecare comerciant e ca utilizatorul sa aiba un parcurs simplu de cand remarca un produs si pana cand finalizeaza comanda. Totodata, se dovedesc esentiale instrumentele prin care comerciantii tin legatura cu utilizatorii si aportul de informatii pe care le pot furniza acestora prin diversele canale disponibile: newsletter, prezenta in social media sau SMS.
Comentariu ( 1 )
„e preconizata o crestere in zona marketplace” nu sunt de aceeasi parere. Un seller mic, dupa 19% tva, are de-a face cu 21-19% comision pe marketplace. In cazul in care acel marketplace se crede amazon si comanda exact produsele vandute de partener…nu recomand un marketplace. PUNCT.