Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Newsletter de Craciun: tendinte in e-mail marketing si idei de sezon

Daca ai facut recent o plimbare prin magazine, ai aflat: au aparut produsele specifice Sarbatorilor de iarna. Fie ca esti in tabara celor care iubesc Craciunul, fie ca esti mai degraba un Grinch, e timpul sa pregatesti campania de e-mail marketing de iarnaContextul pandemiei COVID-19 si al restrictiilor impuse de autoritati a determinat tot mai multi oameni sa cumpere online. Anul 2020 a marcat un record pentru magazinele online la nivel global, cu o crestere de 50% fata de aceeasi perioada a anului 2019 si un total de vanzari de 1,1 trilioane de dolari, potrivit unui raport Salesforce. Avand in vedere ca situatia nu s-a schimbat, ne asteptam la o tendinta similara si anul acesta. 

Urmeaza multe oportunitati pe care nu vrei sa le ratezi pentru a comunica eficient cu abonatii tai. Mai jos iti dam cateva idei si inspiratie pentru a crea un newsletter de Craciun reusit: tendinte in comportamentul de cumparare care te ajuta sa comunici mai eficient, un calendar cu date importante, o secventa de e-mail-uri pe care s-o folosesti ca ghid, dar si diferite tipuri de newsletter de Sarbatori si resurse de e-mail marketing. Speram sa te ajute sa intri in spiritul Sarbatorilor si sa promovezi cu succes promotiile de Sarbatori. 

Tendinte e-mail marketing de Sarbatori

Cand planuiesti campania de e-mail marketing de Craciun, tine cont de schimbarile de comportament de cumparare din ultima perioada. Anul acesta, Google a publicat o serie de concluzii bazate pe o analiza a mii de cautari din intreaga lume. Iata cateva tendinte de care trebuie sa tii cont. 

Newsletter educational, cu inspiratie de iarna

Principala tendinta este ca tot mai multi consumatori petrec timp in magazinele online, uneori doar pentru a se uita sau a cauta inspiratie. Cu alte cuvinte, in loc sa se plimbe fizic prin magazine, oamenii fac asta online. Este un pas din procesul de cumparare pe care trebuie sa-l integrezi in campania de marketing. 

Tinand cont de acest comportament, planuieste o secventa de e-mail-uri care sa includa cel putin un newsletter educational, cu inspiratie pentru Sarbatorile de iarna. In functie de profilul magazinului online, poti trimite idei de cadouri, inspiratie pentru decorarea casei, retete pentru masa de Craciun, tendinte fashion de sezon, destinatii de vacanta pentru cupluri sau familie etc. 

Segmenteaza lista de abonati si trimite un newsletter personalizat cu idei relevante pentru fiecare grup de clienti. Nu incerca sa vinzi, ci doar sa fii de ajutor si sa-i faci curiosi sa se „plimbe” prin magazinul tau.

Iata doua exemple de e-mail-uri reusite: Tattly, care ii invata pe abonati sa confectioneze ornamente acasa, si Wildist, care ii invita pe abonati la o plimbare in aer liber, departe de ecrane. 

newsletter Craciun

Newsletter personalizat, pe regiuni si orase

O alta concluzie a raportului Google a fost ca oamenii prefera sa cumpere de la business-uri locale, intr-un efort de a spirijini brandurile intr-o perioada incerta. Aliniaza-te acestei nevoi segmentand lista de abonati in functie de locatie si folosind un tag in subiectul sau in corpul e-mail-ului, in care vorbesti despre locul respectiv. Poti face referinta la un magazin local, la livrarea in acea localitate, la traditii din acel oras etc. Foloseste-ti imaginatia si trimite-l pe Mos Craciun la loc fix, pentru mai multa eficienta in comunicare. 

Newsletter e-commerce cu oferte de Craciun

Iata o alta tendinta de care trebuie sa tii cont cand pregatesti campania de promovare de iarna: oamenii vor mai mult ca oricand sa primeasca oferte si reduceri. Google a observat o crestere a cautarilor pentru coduri de reducere sau promotii pentru diferite branduri. 

Asta inseamna ca e momentul perfect sa creezi un newsletter e-commerce cu reduceri de Sarbatori; sau mai multe. Platforma de e-mail marketing NewsMAN te ajuta sa faci asta usor, daca alegi unul dintre zecile de template-uri de newsletter de Craciun
emplate newsletter Craciun

Selecteaza template-ul din editorul de e-mail si personalizeaza-l usor cu functia drag & drop. Poti include orice detalii doresti despre produse: nume, poza, pretul intreg, pretul redus, buton de call to action etc. Designul este versatil si se poate aplica unei game largi de categorii de produse si magazine online. 

newsletter sarbatori iarna

Pentru o campanie cu eficienta crescuta, foloseste functia de segmentare avansata a listei de abonati, pe baza comportamentului dintr-o campanie precedenta. Spuneam ca oamenii vor tot mai multe reduceri. Dar daca le-ai trimite reducere exact la produsele care ii intereseaza? Trimite un newsletter e-commerce, salveaza atribute la click pe link-uri si folosesti aceste atribute intr-o noua campanie de e-mail marketing de Sarbatori

Sa zicem ca o parte dintre abonati au dat click pe produse din categoria „pantaloni”. Creeaza un nou newsletter prin care le trimiti un cod de reducere, livrare gratuita sau un alt beneficiu cand cumpara din acea categorie. Incearca si tu template-urile si functiile descrise cu un cont gratuit pe NewsMAN.

email marketing NewsMAN

Cand sa trimiti campania de e-mail marketing de Sarbatori

Multi incep sa cumpere articole de sezon si cadouri chiar din noiembrie sau mai devreme, asa ca nu amana prea mult campania de e-mail marketing de Sarbatori. Gandeste o secventa care sa contina e-mail-uri educationale (care pot fi trimise cat de curand pentru a crea interes ), newsletter cu oferte, dar si newsletter pentru cos abandonat, spre exemplu. Cu NewsMAN, Poti crea un flow automatizat de e-mail-uri astfel incat abonatii sa treaca prin toate aceste etape la momentul potrivit, fara ca tu sa mai depui vreun efort. 

O alta idee este sa combini secventa de e-mail-uri cu o campanie de SMS de Craciun. Folosit la momentul potrivit, SMS-ul poate creste eficienta unui newsletter pentru ca aminteste cumparatorului de oferta si il readuce pe website. Nu ezita sa folosesti o imagine captivanta si un cod de reduceri, pentru a creste interestul. 

De asemenea, exista mai multe zile speciale de care sa tii cont in aceasta perioada:

  • 30 noiembrie – Sfantul Andrei
  • 1 decembrie – Ziua Nationala a Romaniei 
  • 6 decembrie – Sfantul Nicolae
  • 24 decembrie – Ajunul Craciunului
  • 25 decembrie – Craciunul
  • 27 decembrie – Sfantul Stefan
  • 1 ianuarie – Anul Nou si Sfantul Vasile 

Decide ce tip de reduceri oferi si cu ce ocazie. Construieste o campanie coerenta, si nu trimite cate un newsletter la intamplare, pentru ca risti sa enervezi audienta. Foloseste datele din fiecare campanie pentru a segmenta lista si a trimite mesaje cat mai relevante si personalizate.

Iata cum ar putea arata o secventa de e-mail-uri pentru perioada Sarbatorilor:

1. 22 noiembrie – newsletter cu informatii utile si inspiratie. Iata cateva exemple: 

  • Ce poarta vedetele in aceasta iarna;
  • Destinatii de vacanta mai putin aglomerate;
  • 10 activitati pentru un weekend reusit acasa;
  • Idei practice pentru organizare bucatariei;
  • In pana de idei? Ce cadouri inedite poti face de Craciun;
  • Cele mai vandute carti ale anului. Tu le-ai citit? 

2. 30 noiembrie – urare pentru cei care aniverseaza Sfantul Andrei si un cod de reducere cadou, cu durata limitata (pana la miezul noptii).

3. 2 decembrie – newsletter cu promotii de Sfantul Nicolae, urmat de o automatizare de cos sau browsing abandonat. 

  • Cod de reducere pentru categoriile de produse specifice Sarbatorii, ca jucarii, dulciuri, carti, ornamente de Craciun, etc.
  • Livrare gratuita din partea lui Mos Nicolae. 
  • Newsletter e-commerce cu reduceri la articolele de sezon.

4. 3 decembrie – SMS care aminteste de campania de Sfantul Nicolae.

5. 8 decembrie – newsletter educational de Craciun. Iata cateva idei:

  • Idei de cadouri de Craciun cu care nu dai gres
  • Cele mai „fierbinti” tinute ale sezonului rece
  • Destinatii pentru un Craciun de poveste
  • Amenajeaza-ti casa de Sarbatori ca un designer
  • Sedinta foto acasa? Cum sa te pregatesti 

6. 10 decembrie – teaser campanie reduceri de Craciun

7. 13 decembrie – newsletter e-commerce cu reduceri de Craciun, urmat de  o automatizare de cos sau browsing abandonat. 

8. 15 decembrie – campanie SMS marketing cu cod suplimentar de reduceri. 

9. 16 decembrie – ultimul reminder: „Comanda acum daca vrei produsele inainte de Craciun”. 

10. 24-25 decembrie – newsletter simplu, cu o urare de Craciun, ca in imaginea de mai jos. 

11. 29 decembrie – newsletter prin care ceri un review celor care au cumparat. 

email marketing sarbatori

In functie de ce promotii are magazinul tau, de resurse si de profilul abonatilor, poti trimite mai multe sau mai putine e-mail-uri in aceasta perioada. Insa am dat acest exemplu pentru a-ti arata ca este nevoie sa planuiesti din timp, astfel incat:

  • sa lasi timp intre mesaje, chiar daca exista multe oportunitati de comunicare in aceasta perioada;
  • sa existe coerenta intre mesaje; 
  • sa combini tipul de mesaje pe care le trimiti;
  • sa te documentezi si sa oferi informatii utile si placute specifice Sarbatorilor de iarna;
  • sa ai automatizari care sa-ti eficientizeze eforturile de comunicare;
  • sa tii cont de contextul actual, dar si de nevoile si dorintele cumparatorilor. 

Orice tip de campanie de Sarbatori pregatesti, platforma de e-mail marketing NewsMAN te ajuta in eforturile de comunicare cu template-uri de sezon cu design profesionist, un editor de e-mail intuitiv, automatizari, segmentari si alte functii utile. Fa-ti un cont gratuit si vezi cat de usor este sa creezi un newsletter de Craciun reusit. 

email marketing NewsMAN

Leave a reply