Romania: Black Friday 2021 – cifre si recorduri (UPDATE)
In articolul de fata, am strans laolalta toate informatiile primite in diverse comunicate de presa, in perioada cu cele mai mari reduceri din an, pentru a avea o privire de ansamblu asupra Black Friday 2021. Vom updata lista pe masura ce primim noi informatii.
PayU Romania (12 noiembrie):
ORA 09:20:
- numarul de tranzactii pana in acest moment este de 191.887, cu 42,34% mai multe decat in 2020 si cu peste 17% mai multe decat estimarile initiale (in care era prevazuta o crestere de 25%)
- minutul de aur a fost dupa ora 08:00 (3.563 de tranzactii)
- tranzactii achizitionate prin plata cu un singur click – 143.069 (cu peste 69% mai mult YoY)
- peste 75% din valoarea tranzactiilor au fost produse IT&C, peste 21% au fost produse eTail si peste 2% au fost produse Fashion
- numarul total al tranzactiilor procesate in alte tari – 15.050 (peste 58% mai multe tranzactii decat in anul precedent, la aceeasi ora)
- topul tarilor din afara granitelor care au cumparat din Romania – Marea Britanie (cu peste 58% dintre tranzactiile transfrontaliere, cu 8.712 tranzactii), Ucraina (peste 34%, 5.240 tranzactii) si SUA (putin peste 2%, 380 de tranzactii)
ORA 11:00:
- numarul de tranzactii a ajuns la 299.269 (+35,16% YoY)
- tranzactii achizitionate prin plata cu un singur click – 208.485 (cu peste 64% mai mult decat in anul 2020, la aceeasi ora)
- totalul volumelor tranzactionate pana in acest moment a ajuns la 192,92 milioane de lei (+9,53% YoY), dintre care 119,86 milioane de lei prin plata cu un singur click
- cosul mediu de cumparaturi a ajuns la 644 de lei, respectiv 1.019 lei (plata in rate)
- numarul mediu de tranzactii pe minut – 502
- IT&C conduce in continuare topul industriilor preferate (peste 71% din valoarea tranzactiilor), in eTail au fost efectuate peste 25% dintre tranzactii, iar Fashion-ul se mentine la peste 2%
- numarul total al tranzactiilor procesate in alte tari – 23.931 (peste 47% mai multe tranzactii decat anul trecut, la aceeasi ora)
- top 3 tranzactii efecutate pana la ora 11:00 – industria IT&C ocupa primele doua locuri (tranzactii in valoare de 57.409 lei, respectiv 44.326 lei), industria de eTail este pe locul al treilea (38.185 lei)
ORA 14:00:
- numarul de tranzactii continua sa creasca accelerat si a ajuns la 411.365 (+31,75% fata de aceeasi ora din 2020)
- au fost inregistrate 269.491 de tranzactii achizitionate prin plata cu un singur click (peste 62% mai mult YoY)
- totalul volumelor tranzactionate a ajuns la 192,92 milioane de lei (+9,53% mai mult YoY, dintre care 119,86 milioane de lei prin plata cu un singur click)
- numarul mediu de tranzactii pe minut – 532 (cu peste 35% mai mare YoY)
- valoarea medie a cosului de cumparaturi – 610 lei, respectiv 1.003 lei (plata in rate)
- numarul total al tranzactiilor procesate in alte tari – 34.419 (o diferenta de peste 43% fata de anul precedent)
- top 3 tranzactii efecutate pana la ora 14:00 – industria de eTail a urcat pe primul loc (cu o tranzactie in valoare de 62.681 lei), industria de IT&C ocupa locurile 2 si 3 (cu 57.409 lei, respectiv 44.326 lei)
ORA 17:00:
- numarul total de tranzactii a ajuns la 477.305, dintre care 292.141 au fost efectuate prin plata cu un singur click
- numarul mediu de tranzactii pe minut – 529
- numarul total al tranzactiilor procesate in alte tari – 40.330
- industria de IT&C e din nou pe primul loc in topul tranzactiilor (cu o tranzactie in valoare de 88.971 lei), urmata de eTail (62.681 lei) si IT&C (57.409 lei)
ORA 18:00:
- volume tranzactionate de aproximativ 300 de milioane de lei
- peste 510.000 de tranzactii
- cea mai mare tranzacție de pe parcursul zilei – peste 90.000 de lei
- 64% dintre tranzactii au fost efectuate prin plata cu un singur click
CONCLUZII:
- 62% dintre tranzactii (+60% YoY) au fost efectuate cu un card salvat in sistemul PayU sau prin Google Pay
- valoarea totala a tranzactiilor online realizate prin platforma PayU a fost de 357 milioane de lei, iar numarul acestora a atins pragul de 658.000 de tranzactii (+22% fata de anul trecut)
- volumul tranzactiilor platite de clienti online, la comerciantii care au avut oferte de Black Friday, a fost de peste 10 ori mai mare decat intr-o zi obisnuita, ceea ce confirma faptul ca evenimentul ramane o ocazie de care romanii profita
- „Editia din acest an ne-a confirmat ca exista, in continuare, oportunitate de crestere pentru piata de e-commerce din Romania si ca Black Friday este un eveniment tot mai relevant pentru consumatori. Cresterea cu 22% a numarului de tranzactii inregistrate in cea mai recenta editie de Black Friday ne arata faptul ca tot mai multi consumatori privesc acest eveniment ca pe o oportunitate de a face cumparaturi online, iar tendinta care se observa este diversitatea produselor achizitionate. Romanii cumpara online din toate categoriile de produse. Daca in anii trecuti verticalele «vedeta» erau IT&C sau Fashion, acum observam cumparaturi diverse, de la cafea sau parfurmuri&beauty la servicii medicale, pachete turistice sau chiar carburanti”, transmite Elena Gheorghe (Country Manager PayU Romania)
NETOPIA Payments (12 noiembrie):
- pe 12 noiembrie 2021, numarul tranzactiilor online cu cardul a crescut cu circa 10% YoY
- suma medie cheltuita online cu cardul, in editia din acest an, a fost in valoare de aproximativ 370 lei, in crestere cu circa 10% fata de 2020
- cea mai mare tranzactie procesata de NETOPIA Payments a fost de peste 77.000 lei
- s-au procesat, in medie, 67 de tranzactii/minut
- varful de tranzactii procesate s-a inregistrat in intervalul orar 14:00-15:00
- categoriile de produse preferate de romani au fost mobilierul, produsele electro-IT, articolele de Fashion si produsele pentru casa si gradina
- doua treimi din totalul comenzilor procesate de Black Friday 2021 au fost realizate de pe dispozitive mobile
- desi ziua de 12 noiembrie a reprezentat un varf de comenzi, volumele de tranzactii procesate de NETOPIA Payments in aceasta saptamana sunt in continuare cu peste 30% mai mari decat intr-o zi obisnuita, ceea ce subliniaza faptul ca mare parte dintre comerciantii parteneri nu se rezuma la o singura zi pentru campania de Black Friday, ci la o perioada promotionala mai extinsa
eMAG.ro (12 noiembrie):
- Black Friday a inceput la ora 07:25, iar 283.000 vizitatori au intrat sa descopere oferta, in aplicatia eMAG si pe site (cu 8% mai mult YoY)
- in primul minut de la start au fost vandute 11.027 de produse, in valoare de 8,15 milioane de lei
- in primele 10 minute de la start, clientii au comandat 148.000 de produse (246 produse/secunda).
- in primele 30 de minute, s-au dat 297.000 de comenzi (+43% YoY), in valoare de 142 milioane de lei, 58% dintre comenzi au fost platite cu cardul si 84% dintre comenzi au fsot plasate de pe dispozitive mobile
- secunda de aur – 09:30:26, 454 de produse vandute
- minutul de aur – 70:29, 13.556 de produse vandute, in valoare de 6,2 milioane lei
- membrii Genius au economisit 1.100.000 de lei din costul de transport in primele 30 de minute; dupa primele 3 ore, au pus in cos, in medie, 9 produse din categorii diferite si au economisit 2,7 milioane de lei din costul de livrare
- cele mai multe comenzi la mia de locuitori au fost plasate din Ilfov, Dolj, Ialomita, Cluj si Sibiu
- dupa primele 3 ore de la startul campaniei, clientii au plasat comenzi pentru 1 milion de produse, in valoare de peste 340 milioane de lei; in medie, fiecare client comanda de 1.200 lei si pune in cos 3,7 produse (un numar aproape dublu fata de anul trecut)
- in premiera de Black Friday, imediat dupa start, a fost vanduta online prima casa din Romania, in ansamblul rezidential Liziera de Lac, la 15 minute de metroul Anghel Saligny (P+1, 81,5m² utili, 3 camere decomandate)
- clientii au optat preponderent pentru livrarea la easybox si peste 60% dintre cei care au optiunea disponibila au ales aceasta modalitate de a primi cumparaturile
- dupa primele 3 ore, aproape 60% dintre comenzi au fost platite cu cardul si peste 80% din vizite au fost realizate de pe dispozitive mobile
- dupa primele 7 ore, clientii au comandat 1.450.000 de produse (cu 34% mai mult YoY), iar platile online cu cardul au ajuns la aproape 60% (cea mai mare crestere din ultimii ani)
- cea mai valoroasa comanda – un ceas Raymond Weil, automatic, Giovanni Cosi Grande (38.185,91 lei, cel mai mic pret din an)
- in primele 7 ore s-a vandut intreaga cantitate de 60.000 de litri de carburant disponibila in oferta
- diversificarea mare a cosului de cumparaturi, comenzile din aplicatia de mobil, serviciul Genius, plata cu cardul si cresterea spectaculoasa a livrarilor in easybox sunt tendintele editiei din 2021
- in total, clientii au comandat peste 2,2 milioane de produse din toate categoriile (din ofertele eMAG si ale 8.300 de selleri din marketplace), in crestere cu aproape 27% comparativ cu anul precedent
- in total, valoarea comenzilor a urcat cu 24 milioane lei YoY, pana la 609 milioane lei
- clientii au adaugat in cos, in medie, 4 produse din categorii diferite, iar clientii Genius au avut, in medie, 6 produse/comanda
- clientii Genius au economisit 4,5 milioane de lei din costurile de transport, fiecare client scutind in medie 30 lei pentru comenzile facute de Black Friday; cea mai complexa comanda a unui client Genius a fost plasata din aplicatia de mobil, platita cu cardul online si a continut 73 produse distincte, din 48 de categorii, cu livrare in Constanta
- in total, comenzile de pe dispozitive mobile au fost la cel mai inalt nivel, cu peste 80% din total
- in total, numarul de produse comandate din aplicatia eMAG a crescut cu 46% comparativ cu anul trecut, cea mai mare crestere din ultimii 5 ani
- in total, 56,7% dintre comenzi au fost platite cu cardul online, cel mai mare procent de pana acum, pentru ca multi clienti prefera sa foloseasca o metoda simpla si sigura de plata, care le scuteste si timp
- in total, 54,2% dintre produse au fost alocate la easybox in localitatile in care serviciul este disponibil
Top categorii de produse comandate
- televizoare si sisteme audio – 42.500
- produse pentru casa si ingrijirea casei – 230.000
- electrocasnice mici – 114.000
- Fashion – 110.300
- bauturi alcoolice si cafea – 187.000
- smartphone-uri si smartwatch-uri – 66.000
- beauty si ingrijire personala – 287.000
- jucarii – 92.000
- produse de protectie si echipamente medicale – 43.000
- frigidere si masini de spalat – 33.000
Produse speciale de Black Friday 2021
- automobile – 11
- ceasuri si bijuterii – 126
- aur si monede – 4.588 g
- imobiliare – 27 comenzi
- servicii telefonie – 821
- servicii medicale – 1.059
- pachete turistice – 1.370 nopti de cazare
- transport – 934 comenzi
- carburant – 80.000 litri
Esteto.ro (1-14 noiembrie):
- cea mai mare comanda (33.020 de lei) a fost plasata pe 1 noiembrie, in Esteto Marketplace
- vanzari cu 75% mai mari YoY, pana pe 12 noiembrie
2Performant (1-14 noiembrie):
- 462 de magazine online (din 25 de industrii diferite) au inregistrat 115.000 de vanzari, in valoare de peste 6,9 milioane € + TVA (+47,8% YoY), pe platforma 2Performant
- indicele de vanzari este de 16,56 € (pentru fiecare euro investit in marketing afiliat, un magazin online a castigat, in medie, 16,56 €)
- a fost o perioada buna si pentru afiliatii din 2Performant.com (acei specialisti care genereaza vanzari pentru magazinele online si primesc, in schimb, comisioane) – 282 de afiliati au generat comisioane in valoare de 418.500 € + TVA (+37,5% YoY)
- industria Fashion a inregistrat cresteri spectaculoase fata de Black Friday 2020 (2-15 noiembrie 2020), cand interesul consumatorilor pentru articole de imbracaminte suferise, din cauza pandemiei; anul acesta, categoria de produse Fashion a inregistrat o crestere cu 62,8% a numarului de vanzari si cu 86,3% a valorii vanzarilor, in timp ce valoarea medie a cosului de cumparaturi este si ea mai mare, cu 14,4%
- categoria produselor Home & Garden a inregistrat cea mai mare valoare a cosului mediu – 165,2 € + TVA (+31,2% YoY)
- saptamana premergatoare Black Friday (1-7 noiembrie) a fost marcata de cresteri importante, comparativ cu anul trecut, pe fondul ofertelor lansate de retaileri inca de la inceputul lunii; magazinele online au realizat 33.195 de vanzari (+72,1% YoY), in valoare de 1.870.803 € + TVA (81,6% YoY)
- in saptamana de Black Friday (8-14 noiembrie), cresterile cele mai mari au fost inregistrate joi, sambata si duminica, dat fiind ca mai multi retaileri au lansat campanii pe parcursul saptamanii (comparativ cu anul trecut, cand campaniile au fost concentrate vineri) – luni (7% dintre vanzari), marti (7%), miercuri (12%), joi (14%), vineri (31%), sambata (14%), duminica (15%); la nivelul intregii saptamani, 2Performant a intermediat, pentru magazinele online, 81.668 de vanzari (+28,3% YoY), in valoare de 5.059.000 € + TVA (+38,3% YoY); valoarea medie a cosului de cumparaturi este de 61,95 € + TVA (+7,8% YoY); rata medie de conversie a fost de 2,5%, o medie foarte buna pentru industria e-commerce
- vineri, 12 noiembrie, a insemnat o crestere cu 5,2% a numarului de vanzari si o valoare a acestora cu 14,1% mai mare comparativ cu ziua de Black Friday 2020; valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost cu 8,5% mai mare YoY, in vreme ce rata de conversie a crescut la 3,1%; categoria cu cea mai mare valoare a vanzarilor a fost Electronice, IT&C, urmata de Carti, Filme & Muzica, Fashion, Home & Garden si Beauty (aceste prime 5 categorii de au realizat 81% din valoarea tuturor vanzarilor realizate in vinerea de Black Friday, prin intermediul 2Performant)
elefant.ro (12-14 noiembrie):
- site-ul a vandut, de Black Friday, un apartament de 3 camere situat intr-un complex rezidential din nordul Bucurestiului, in valoare de peste 150.000 €, aceasta fiind si cea mai mare comanda plasata de catre un client in zilele de campanie
- vanzarile din cele 3 zile de Black Friday au reprezentat aproximativ 5% din vanzarile anuale ale elefant.ro
- cel mai vandut produs, in intreaga campanie, a fost un parfum Calvin Klein (Contradiction)
- ora cu cel mai mare trafic pe site (peste 60.000 de utilizatori) a fost intervalul 07:00-08:00, pe 12 noiembrie
- ora cu cele mai mari vanzari (500.000 de lei) a fost intervalul 10:00-11:00, pe 12 noiembrie
- comanda cu cele mai multe produse a totalizat nu mai putin de 190 de repere si valoarea sa s-a ridicat la 4.000 de lei
- 60% dintre comenzi au fost achitate cu numerar, iar 40% cu card bancar
- cele mai numeroase comenzi au fost plasate din Bucuresti, Cluj si Timis
RepublicaBIO.ro (12-14 noiembrie):
- s-au inregistrat vanzari mai mari cu 93% fata de anul precedent si o crestere a numarului de comenzi cu 57% YoY
- numarul vizitatorilor din magazinul online a crescut cu 13% YoY, rata de conversie – cu 43%, iar valoarea medie a cosului virtual de cumparaturi– cu 23%
- majoritatea comenzilor au fost plasate de pe dispozitive mobile
- plata cu cardul a ramas metoda preferata de clienti (55% dintre comenzi fiind achitate astfel)
- categoriile care au inregistrat cele mai mari cresteri de Black Friday 2021 – produsele apicole romanesti (+145%), suplimentele alimentare (+174%), mierea de Manuka (+94%), alimentele (+92%), produsele cosmetice (+74%) si superalimentele (+55%)
evoMAG.ro (29 octombrie – 26 noiembrie):
- campania de Black Friday 2021 a generat comenzi totale de 5,9 milioane €, valoare similara celei inregistrate anul trecut
- valoarea medie a comenzii a crescut YoY, la peste 1.200 de lei
- numarul total de vizite pe site a fost de peste 1,5 milioane, cu un varf de trafic in weekend-ul 12-14 noiembrie
- 61% din traficul inregistrat pe site pe durata campaniei a venit de pe dispozitive mobile
- anul acesta, a crescut interesul din partea companiilor pentru achizitionarea de produse aflate la reducere, firmele din Romania generand 17% din totalul comenzilor inregistrate de evoMAG.ro, de Black Friday.
- cea mai mare comanda a fost plasata de o companie si a inclus 500 de televizoare (in valoare totala de peste 400.000 de lei)
- cele mai vandute produse – televizoarele, telefoanele, laptopurile, placile video, monitoarele si SSD-urile; Black Friday 2021 a adus o crestere de 5 ori mai mare a vanzarilor de generatoare de curent electric, aceasta categorie de produse inregistrand cel mai important avans
- o alta particularitate a campaniei de Black Friday 2021 la evoMAG.ro a fost reprezentata de Bitcoin, 1% din toate comenzile din ultima luna fiind platite in moneda digitala, valoarea medie a comenzii fiind de doua ori si jumatate mai mare fata de valoarea medie a unei comenzi achitate altfel; cea mai mare comanda platita in Bitcoin a presupus achizitia unui televizor Samsung, 8K (in valoare de 22.000 de lei)
- 46% dintre clienti au ales plata cu cardul, pentru produsele achizitionate de Black Friday
- barbatii au cheltuit mai mult decat femeile – din totalul clientilor care au comandat, 57% au fost barbati si 43% femei (o schimbare semnificativa fata de anul trecut, cand acest raport era de 70% barbati si 30% femei)
- aproape 60% dintre comenzile din Bucuresti au fost ridicate din showroom
- 6% dintre comenzi au fost expediate prin Glovo
- 16% din totalul comenzilor au ajuns in lockere easybox, de unde clientii le-au putut ridica in intervalele alese de ei
Mobexpert.ro (11-21 noiembrie):
- s-au inregistrat peste 42.000 de comenzi (+60% YoY), un trafic online de aproape 3 ori mai mare comparativ cu perioada de dinainte de Black Friday si peste 190.000 de produse vandute
- online s-au vandut peste 53.000 de produse; printre cele mai vandute s-au numarat peste 7.600 de decoratiuni, 5.600 corpuri de iluminat, peste 3.200 de covoare, peste 2.100 de scaune si peste 1.500 de canapele si fotoli
- gamele de mobila fabricata in Romania au reprezentat 64% din totalul vanzarilo
- cel mai scump produs achizitionat de pe Mobexpert.ro – un coltar din piele cu sezlong (in valoare de 25.498 lei
- peste 65% dintre comenzi au fost realizate de pe mobil
- cele mai multe vanzari s-au inregistrat in Bucuresti, Iasi, Constanta si Brasov
Bonami.ro (1-2 noiembrie):
- pe Bonami.ro s-au inregistrat vanzari in valoare de 1,25 milioane € (10% din valoarea totala, la nivel de grup, de 12,5 milioane €)
- in total, s-au vandut 330.000 de produse (dintre care 39.000 pe piata din Romania)
- weekendul 25-29 noiembrie a fost cel mai performant, vanzarile ajungand la 4 milioane €, din care 400.000 pe piata romaneasca
- momentul de varf al cumparaturilor a fost atins in seara de duminica (28 noiembrie), cand traficul pe site a crescut cu 150% fata de o zi normala
- cea mai mare comanda locala a avut o valoare de 3.500 €
- cele mai numeroase au venit de pe telefonul mobil, pe toate pietele unde este prezent magazinul online (o schimbare fata de anul trecut, cand majoritatea au fost realizate de pe desktop)
- o noutate pentru piata romaneasca este modul de plata al comenzilor – daca anul trecut prevalau cele cu plata cash, la livrare, anul acesta aproape 50% au fost achitate cu un card
- categoria cu cele mai bune rezultate a fost mobilierul (s-au vandut 900 de canapele, din care 65 in Romania); alte categorii cu vanzari foarte bune pe piata romaneasca au fost textilele si oglinzile (articol intrat recent in randul preferintelor clientilor romani)
Leave a reply