Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Monitorizarea competitiei: alte strategii, pe langa monitorizarea preturilor

In fiecare zi, competitia e-commerce in care este implicat magazinul tau online se incinge. Apar din ce in ce mai multe e-shop-uri, care vand produse similare sau identice cu ale tale si nu mai este suficient sa ai un magazin virtual ochios, pentru a lua fata adversarilor online – trebuie sa fii constant cu ochii pe ei. In acest sens, Prisync recomanda monitorizarea strategiei de pret a competitorilor tai: daca nu stii cat cer ei pe un produs, de unde stii ca pretul tau nu e prea mic/mare? Dar oare pretul trebuie sa fie singurul lucru pe care sa il monitorizezi cand vine vorba despre competitioa ta online? In acest articol, vom analiza alte 2 elemente pe care ar trebui sa le urmaresti, pentru a te asigura ca site-ul tau iese in evidenta ca fiind cel mai bun de pe piata.

De ce ar trebui sa-ti monitorizezi competitorii e-commerce

Cand vine vorba despre adversarii tai online, poti ramane in avantaj daca ii monitorizezi si folosesti informatiile descoperite pentru a-ti creiona propriile preturi si strategii de marketing. Nu ar fi bine sa setezi o alerta de scadere a pretului pentru a-ti monitoriza competitorii? Asta nu inseamna sa le copiezi abordarea (asta ti-ar pune mai degraba piedica, in loc sa te ajute), ci sa le analizezi strategia, pentru a le identifica punctele tari si punctele forte – astfel vei avea acees la informatii care te vor ajuta sa evaluezi cele mai bune tactici de pret si de marketing, dar si abordarile corecte pentru propriul magazin e-commerce.

Desi sustinem cu tarie ca trebuie sa monitorizezi preturile adversarilor tai online, credem ca nu trebuie sa uiti si de alti factori. Daca vrei sa iti depasesti competitia, monitorizeaza-i si in ceea ce priveste:

  • social media
  • experienta clientilor

Preturi

Cat ceri pe propriile produse? Stii clar raspunsul si il poti da imediat. Dar stii cat cer competitorii tai pe aceeasi piata? Si cat au cerut anul trecut?

In exemplul de mai sus, am analizat un produs – „Ham de catel Barbour Tartan” – si am observat cum a variat pretul competitorilor. Asta ne permite sa vedem daca am putea sa ne marim propriul pret: daca ceilalti de pe piata cer semnificativ mai mult decat tine, poti experimenta cu o crestere de pret, pentru a vedea raspunsul pietei. Daca te decizi sa monitorizezi preturile competitei, cel mai eficient mod de a face asta este un comparator online de pret. Fara acesta, va trebui sa cauti manual fiecare pret de pe piata in care activezi si sa le urmaresti in timp. Sau poti folosi o strategie de pret de penetrare (pui preturi mai mici decat ceilalti, in speranta ca vei atrage clientii in magazinul tau online).

Mai sus puteti observa pretul pentru produsul analizat, la magazinul online John Lewis. Dedesub este cel de la John Norris.

Acest proces nu iti da mari batai de cap daca ai 1-2 produse de vanzare, online. Dar ce faci daca ai sute de produse si sute de competitori? De aceea este atat de eficient sa folosesti un comparator de preturi. Snooz este un exemplu perfect de companie care are un singur produs – un dispozitiv de produs zgomot alb.

Avand un singur produs, poti presupune ca le e usor sa monitorizeze pretul competitorilor, dar avand in vedere cat de multe alt ecompanii vand dispozitive de produs zgomot alb… O cautare online are sute de rezultate.

Ce ar trebui sa faca Snooz, sa verifice manual, in fecare zi, pretul fiecarui rezultat? Evident ca nu, nu ar fi cel mai eficient mod de a-si folosi timpul. Deci, daca vrei sa stii permanent ce preturi au ceilalti de pe piata, foloseste un software eficient, de comparare a preturilor.

Social media

Fie ca folosesti social media pentru a interactiona cu ai tai clienti, pentru a le oferi raspunsuri la intrebari sau a genera vanzari noi, e important sa vezi ce face competitia si cum foloseste aceastea retetele sociale pentru a-si creste propriile afaceri. Ugmonk, de exempu, utilizeaza social media pentru a impartasi citatele lor inspirationale cu publicul.

Continutul social al celor de la Ugmonk e share-uit adesea in randul propriilor clienti, deoarece se aliniaza branding-ului companiei. Asta nu inseamna ca trebuie sa incepi sa pui citate inspirationale in toate postarile tale onlinee, ci ca trebuie sa descoperi ce te face pe tine unic, iar apoi sa folosesti social media pentru a promova asta. Prin comparatie, daca analizam Firebox (companie care vinde tot cani), are alt stil de postari.

Poti folosi diversele instrumente de monitorizare social media pentru a vedea cum se comporta afacerea ta, comparativ cu a altora din aceeasi nisa, cand vine vorba despre relatiile cu clientii online. In imaginea de mai jos, vedeti diferenta intre timpii de raspuns ale Coca-Cola si Pepsi.

Daca incepi sa analizezi ce intrebari/probleme au clientii altora, poti sa te asiguri ca tu le-ai rezolvat deja – asa nu vor deveni probleme si pentru clientii tai. Magazinele online care au o prezenta in social media au cu 32% mai multe vanzari, in medie, decat cele absente de pe retelele sociale. Deci, fie ca alegi sa iti folosesti conturile sociale in scopul cresterii bazei tale de clienti, interactionarii cu acestia sau pe post de departament de relatii cu clientii, asigura-te ca incepi chiar de azi! Daca tu nu faci asta, competitorii tai o fac garantat!

Experienta clientilor

Ce se intampla cand un potential client ajunge pe site-ul tau? Cat de usor ii este ca gaseasca ce cauta si sa cumpere acel produs/serviciu? Oricare ar fi raspunsul, trebuie sa cauti mereu noi modalitati de a imbunatati experienta clientului tau si de a reduce barierele care apar in procesul de cumparare. Monitorizand experienta clientilor concurentei tale, vei descoperi cum rezolva acestia problemele aparute si cum poate fi imbunatatit un site din industria pe care activezi si tu.

In general vorbind, pentru o experienta a clientului de nota 10, trebuie sa optimizezi 2 factori importanti pe propriul site  (monitorizandu-i si pe cei ai competitorilor tai):

  • cat de usor navigghezi pe site si gasesti un anumit produs
  • cat de usor poti cumpara produsul, odata ce te-ai decis ca il vrei

De exemplu, daca te afli pe site-ul de mai jos si dai peste aceasta pagina de produs, ai fi tentat sa il cumperi?

Probabil ca nu. Nu doar ca nu poti vedea imaginea clara si mare, dar descrierea e doar un bloc enorm de text. Desi o descriere detaliata e benefica atunci cand vorbim despre cresterea vanzarilor, blocul de text trebuie spart, pentru a fi mai usor de citit. Comparand descrierea de mai sus cu cea de la Bellroy, companie de portofele, descoperim o pagina de produs extrem de interactiva, care introduce imediat vizitatorul in universul companiei.

Vizitatorii pot muta cursorul in stanga-dreapta, introducand numarul de carduri pe care le poarta in propriul portofel: pe masura ce numarul creste, vezi ca un portofel traditional devine imens, in timp ce portofelul Bellroy e cam la fel de subtire. Acest tip de pagina de produs atrage imediat utilizatorul, oferindu-i o experienta interesanta. Astfel, cand scrolezi in jos si vezi pretul, nu mai esti socat, pentru ca intelegi valoarea cumpararii unui portofel Bellroy, comparativ cu un produs competitor.

Tinand seama de ce experienta ofera competitorii tai publicului-tinta, vei intelege mai bine cum poti umbla la UX pe propriul site. Poate toti adversarii tai online au un proces de checkout mai simplu sau poate unul sistem de navigare a site-ului mult mai complicat. Oricum ar fi, stiind ce face opozitia poti lua decizii informate despre cum iti poti ajuta mai bine propriii clienti.

Concluzii

In acest articol, am analizat cativa factori pe care ar trebui sa ii monitorizeze orice magazin online, pentru a-ti depasi competitorii. Monitorizand alti factori in afara preturilor iti ofera o privire de ansamblu asupra adversarilor de pe piata, in prezent si in trecut, informatii care pot fi folosite in scopuri proprii. Dar asigura-te ca iti urmaresti competitorii nu pentru a-i copia – asa nu vei face decat sa iti construiesti o afacere copy-paste. Daca si tu iti monitorizezi competitia  e-commerce, nu uita sa incerci acest tracker de pret online!

Leave a reply