Modificare lege – retur cu ambalaj original

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna tuturor, as vrea sa redeschid discutia legata de returul produselor in ambalajul original.

Legea 249 / 2015 a fost modificata prin Ordonanța de urgență nr. 74/2018.
Una dintre modificari se refera la ambalajul original:
forma veche:
(8) Se interzice condiționarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrare a ambalajului.
modificat prin OUG 74 / 2018
(12) Se interzice condiționarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la garanția produsului cumpărat de păstrarea ambalajului.
Eu de aici inteleg ca in forma actuala a legii nu avem voie sa conditionam garantia de ambalajul original, dar pentru returul in 14 zile putem sa avem conditie pastrarea ambalajului. Este strict o interpretare proprie. M-ar ajuta foarte mult daca as avea o confirmare pentru acest lucru.
Rezolvat 0
Chestiuni legale Customer Service & Sales Andreea Lepadatu 3 luni 7 raspuns 403 vizualizari 0

Răspunsuri ( 7 )

  1. Asa este nu ai voie sa conditionezi clientul daca vrea sa returneze produsul. Ti-l poate trimite zgariat, spart, fara ambajal, stricat, ti-l trimite cum are el chef si tu nu poti sa faci nimic.
    Ceea ce poti face este sa ii opresti din suma platita pe produs pana la aducerea lui la starea initiala. Evident ca in cazul unelor produse este imposibil, ceea ce duce la “va opresc 50% din valoarea platita pe produs” si merge direct la gunoi.
    Multi voi incerca sa te intimideze insa e alegerea ta daca renunti tu sau vor renunta ei. Emag-ul i-a transformat pe unii in animale permitandu-le orice aproape.

  2. Da, este corect, poti conditiona returnarea doar in ambalajul intact. Exceptie pot face produsele in blistere care nu se pot scoate fara distrugerea ambalajului ( sau similar ).

  3. Fiecare dintre noi are anumite informatii/interpretari ale legilor in vigoare… pe partea de comert electronic/online nu este o lege “specifica”, in diferite cazuri se pot aplica diferite prevederi din mai multe legi.

    Din punctul meu de vedere, dreptul la retur nu este conditionat de ambalajul original/intact, sunt produse care nu se pot testa fara desfacerea/deteriorarea ambalajului.

    In final ramane la latitudinea ta cum tratezi eventualele situatii pentru a nu “risca” o reclamatie/invittie/amenda ANPC.
    Acolo nu va tine in nici un caz “cutare si cutare pe site-ul eComPedia au fost de acord cu mine si mi-au dat dreptate in interpretarea mea”… nici unul dintre respondentii la acest post nu va fi partas la eventuala amenda.

    Eu personal as merge pe varianta “safe” si as respecta dreptul clientului la retur fara conditionare in privinta ambalajului.

    In cazul deteriorarii produsului este o alta discutie, si anume aceea de a ii retine un anumit procent din valoarea platita pentru a aduce produsul la stadiul initial… dar nici aici nu exista alb sau negru, fiecare cu opinia si interpretarea lui si intelegerea fiecaruia cu clientul.

    Si in cazul unui frigider sau masina de spalat cum returnezi produsul in ambalajul intact?
    Au mai fost “discutii” pe tema data cu concluzia ANPC ca s-a achizitionat produsul si nu ambalajul…

    Cel mai bun răspuns
  4. Salutare Andreea.

    Conform OUG 34/2014, cumpărătorii online nu sunt obligați să returneze produsul în ambalajul original.
    Articolul 59, punctul 3 spune asa: “Utilizatorul final este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru utilizatorul final în a-și exercita dreptul de retragere.” Cu alte cuvinte, utilizatorul final are dreptul să rupă ambalajul, chiar și sigiliul, pentru a putea testa produsul.

    Mai mult, asa cum si tu ai spus, Legea 249/2015, Articolul 16, punctul 8 spune clar: “Se interzice condiţionarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrarea ambalajului.”

    Conform legii, in cazul nerespectarii acestei prevederi se sancționează cu amendă de la 15.000 la 25.000 de lei.

    Prin urmare:
    Nu poti conditiona clientul sa iti trimita produsul in ambalajul original. Poti insa sa opresti o parte din suma ca dauna. Aceasta practica e legala si e aplicata de multi.

    Multa bafta!

  5. Multumesc tuturor pentru raspunsuri!
    Scopul nu este de a descuraja cumparatorii sa faca retur la produs. Am acceptat si vom accepta in continuare si produse fara ambalaj la returul in 14 zile pentru ca luam toti factorii in considerare, nu doar ce permite legea si ce nu. Rata este destul de mica, din fericire.

    Ma interesa totusi daca schimbarea aceasta de formulare afecteaza cumva legislatia dupa care ne-am ghidat pana acum, atat din punct de vedere al comerciantului, cat si din punctul de vedere al clientului.

  6. Iti voi da un exemplu contret aplicat la unul dintre magazinele online la care am lucrat: in plicul atasat coletului, cel in care se afla factura si awb-ul am sfatuit sa se mai buna si o documentatie transparenta in privinta returului. Astfel clientii foloseau mai cu grija produsele pana se decideau daca le opresc sau nu.
    Este si lipsa de informare de vina. Multi nu stiau ca returul se face in 14 zile.
    Oricum raman la ideea ca emag-ul a transformat clientii din consumatori in tester-i de produse:))

Lasă un răspuns