Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

MerchantPro: razboiul din Ucraina incetineste dinamica magazinelor online

Dupa doi ani de cresteri constante si semnificative, finalul lunii februarie 2022 (cand Rusia a declansat razboiul din Ucraina) aduce o dinamica mult temperata a achizitiilor online, arata datele la nivelul magazinelor online gazduite de MerchantPro. Astfel, numarul comenzilor la nivel global, mai ales pe segmente care in mod traditional aveau o dinamica pozitiva in aceasta perioada (Fashion & Bijuterii, Beauty & Sanatate) au cunoscut, in ultima saptamana a lui februarie, stagnari sau scaderi de pana la 20%, anunta platforma de solutii SaaS pentru e-commerce, intr-un comunicat de presa.

Inceputul de an a fost unul puternic pentru online-ul romanesc, care da semne clare de maturizare, in contextul pandemiei (cu cresteri de pana la 30% in numarul si valoarea comenzilor). La nivelul lunii februarie, primele trei saptamani aratau o dinamica similara cu cea din ianuarie, cu o crestere de +27% YoY in numarul comenzilor. Tendinta de crestere a fost intrerupta brusc in ultima saptamana din februarie, cand s-au inregistrat cu doar 4% mai multe comenzi fata de saptamana similara din 2021. Daca in 2021 se plasa un numar similar de comenzi, in perioadele 14-21 februarie vs. 22-28 februarie, anul acesta ultima saptamana a adus o scadere cu 20% a numarului comenzilor (comparativ cu saptamana precedenta din luna).

„Februarie este natural o luna de crestere, mai ales pe segmente traditional dinamice, cum sunt Fashion, Beauty, Bijuterii, avand in vedere perioada 14/24 februarie si inceputul lunii martie. Scaderea inregistrata la finalul lunii nu a fost anticipata si o punem pe seama evenimentelor recente de la granita. Romanii privesc cu precautie aceste evenimente si prefera sa fie temperati in achizitii, iar acest lucru se poate observa mai ales analizand verticalele-vedeta din aceasta perioada”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO si Fondator MerchantPro) .

Astfel, pe segmentul Fashion, dupa o crestere medie de 16% YoY in numarul comenzilor in primele trei saptamani din februarie, ultima saptamana a marcat o crestere de doar 5%. Pe segmentul Beauty, cresterea a fost de 22% YoY in perioada analizata, in timp ce in ultima saptamana din februarie s-a inregistrat o scadere de 40% fata de saptamana precedenta si o scadere de aproape 4% fata de 2021.

Reducerea cu 20% a numarului comenzilor in perioada 22-28 februarie ar trebui pusa in primul rand pe fondul scaderii traficului inregistrat la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro. In intervalul 24-28 februarie, acesta a scazut cu 23%.

„Desi erau asteptate cresteri mai temperate ale achizitiilor online comparativ cu cele inregistrate anul trecut, pe fondul maturizarii comertului online, inceputul de an a continuat pe un trend puternic ascendent, cu cresteri de 20-40% fata de 2021. Acum insa traversam din nou o perioada dificila, cu provocari, cu impact imediat asupra disponibilitatii oamenilor de a face achizitii. Evolutia vanzarilor din urmatoarele saptamani va genera probabil suficiente date astfel incat sa putem evalua mai precis efectul conflictului de la granita asupra pietei online locale. Este insa evident ca romanii sunt din ce in ce mai atenti in achizitiile facute online, indreptandu-se spre un comportament de consum eficient si achizitii constiente, ghidate nu doar de impuls, ci cautand cel mai bun pret, cea mai buna experienta si livrari rapide”, a mai spus Arthur Radulescu.

Leave a reply