MerchantPro a investit peste 100.000 € in aplicatii ce ajuta comerciantii online sa-si scaleze afacerea
2020 si pandemia care a marcat acest an au accelerat dezvoltarea comertului online cu mult peste asteptari si previziuni, iar schimbarile profunde in comportamentul consumatorilor au dictat si directiile in care MerchantPro a decis sa accelereze dezvoltarea. Aplicatiile care permit comerciantilor sa isi creeze propriile programe de afiliere, sa gestioneze propriul marketplace sau sa ofere clientilor optiunea de a crea abonamente periodice pentru anumite produse sunt cateva dintre functionalitatile in care platforma locala de solutii SaaS pentru e-commerce a investit in primul trimestru din 2021. Acestea permit comerciantilor din platforma sa isi extinda afacerile pe noi verticale din online.
Valoarea investitiei se ridica la peste 100.000 €, anunta compania, intr-un comunicat de presa, iar estimarile arata ca noile directii de dezvoltare (aplicate in contextul strategiei globale de produs) vor genera, anul acesta, o crestere de peste 30% pentru MerchantPro. In primul trimestru din 2021, pe platforma s-au inregistrat cresteri de 110% YoY in valoarea comenzilor si cu 82% ca numar al tranzactiilor magazinelor online partenere.
„Tendinta consumatorului roman de a mentine achizitiile in online este evidenta, prin urmare necesitatea de a oferi partenerilor nostri un avantaj competitiv este cu atat mai importanta. De altfel, pentru intreg anul ne-am propus sa dezvoltam functionalitati care sa ajute magazinele ce functioneaza pe MerchantPro sa-si consolideze prezenta in online, iar retailerii arata o mare receptivitate la schimbare, fiind deschisi sa implementeze solutii care sa le asigure dezvoltarea accelerata si chiar extinderea pe verticale noi sau piete internationale”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO si Fondator MerchantPro).
Mai multe detalii despre noile functionalitati dezvoltate de MerchantPro (unele in premiera, in zona platformelor SaaS):
- Aplicatia care transforma orice magazin online creat pe platforma intr-un marketplace. Prin intermediul acestui nou instrument, comerciantii digitali vor putea permite vanzatorilor parteneri sa isi listeze produsele in marketplace, obtinand astfel o diversificare a gamei de produse, fara gestionarea stocurilor suplimentare si avand o trasabilitate clara a vanzarilor. Pentru a sustine mai multe strategii posibile de business, functionalitatea lasa detinatorilor de marketplace libertatea de a decide asupra modului in care sunt adaugate produsele provenite de la vanzatori terti sau cum sunt procesate comenzile, aceste operatiuni putand fi asigurate inclusiv de catre parteneri. Indiferent de abordarea aplicata, comerciantul de pe platforma MerchantPro are control absolut asupra functionarii marketplace-ului, astfel incat brandul si regulile sale sa fie respectate.
- Programul de afiliere. Poate fi implementat de orice comerciant, acessta avand control total asupra cashflow-ului, indicatorilor de performanta, bugetului alocat si duratei campaniilor. „Vanzarile prin afiliati de regula pot ajunge sa reprezinte 20% din totalul vanzarilor comerciantilor care folosesc acest sistem, fiind o varianta preferata in strategia de marketing, mai ales de catre magazinele care se afla la inceput de drum si doresc sa testeze tool-uri care sa nu necesite investitii mari de timp si buget. La nivelul platformei acesta a fost implementat de peste 10% dintre magazinele active, in prima saptamana de la lansare”, precizeaza Arthur Radulescu
- Comenzile de tip abonament, care ofera predictibilitate in vanzari si eficientizare a stocurilor. Cifrele din 2020 au arata ca segmentele care au inregistrat cresteri spectaculoase au fost: retailul alimentar, produsele de curatenie si cele pentru casa, produsele de ingrijire. Analiza comportamentului consumatorului roman a evidentiat o noua tendinta, a cumparaturilor recurente, iar MerchantPro a dezvoltat o functionalitate care aduce predictibilitate in venituri si eficientizare pentru clienti. Aplicatia acopera toate aspectele tehnice (posibilitatea de a stabili multiple tipuri de abonamente si perioade predefinite, in functie de tipologia produselor, plasarea automata a comenzii la momentul prestabilit, procesarea automata a platii). Activarea acestui serviciu are aplicabilitate directa mai ales pentru cei ce comercializeaza produse alimentare, produse cosmetice si detergenti sau mancare pentru animale.
Alaturi de aceste noi functionalitati, MerchantPro a implementat deja solutii pentru sincronizare de tip multi-store, dezvoltari pentru operarea cu depozite multiple si vanzare internationala. In plus, la finalul anului trecut, a fost lansat MerchantPro Connect, un sistem de API-uri si conectori care permit integrarea facila si rapida cu solutii terte (sisteme ERP, WMS, CRM, facturare sau gestiune, management al vanzarilor, fulfillment). In prezent, pe platforma MerchantPro sunt active peste 1.500 de magazine online locale. Pentru acest an, patforma vizeaza o crestere cu 30% a cifrei de afaceri si a numarului de magazine fata de 2020. Anul trecut, cifra de afaceri MerchantPro a fost de 625.000 €, in crestere cu 25% YoY.
Leave a reply