Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Magazinele de rochii elegante din Asia s-au mutat pe WhatsApp

In fiecare an, in perioada decembrie-februarie, familiile indiene din diaspora – SUA si Europa – isi iau bilete de avion catre India si Pakistanul natale, pentru a scapa de vremea rece, a-si vizita rudele si a cumpara tinute elegante, pentru nuntile care urmeaza in primavara-vara. Dar pandemia a schimbat aceasta traditie, citim pe theguardian.com.

Sezonul NRI (indieni non-rezidenti), cum este numita aceasta perioada, nu a mai avut loc, din cauza restrictiilor de calatorie, asa ca numerosi retaileri au mutat online vanzarea de imbracaminte, pe Instagram si WhatsApp. Primul e folosit pentru a descoperi produse noi, iar al doilea – pentru a comunica direct cu magazinul respectiv. Folosita de 2 miliarde de persoane la nivel mondial, platforma de mesagerie nu a avut mare succes in randul americanilor, doar persoanele de varsta a doua utilizand-o constant. Dar fix aceste persoane – mame si matusi originare din Asia – constituie publicul-tinta al sezonului NRI.

Pandemia COVID-19 a promovat acest app in randul diasporei asiatice: magazinele importante de rochii indiene (ca papadontpreach.com) au introdus pe site o iconita de WhatsApp si permit clientelor sa discute direct cu brandul si sa isi personalizeze tinuta dorita. Si, cum pentru doamnele asiatice, asta poate insemna cateva zile bune de negocieri si de discutii, inainte de a cumpara produsul final, aplicatia de mesagerie e locul perfect pentru asta. In alte cazuri, doamnele discuta direct cu fabricile de imbracaminte din India, pe WhatsApp, alegandu-si din depozite modelul, broderia si nuantele preferate ca si cum ar fi la fata locului.

WhatsApp a fost adoptat si de anumite branduri americane, care vand produse indiene in State si in Europa, ca IndiasPopup.com. Compania a luat aceasta hotarare dupa ce a experimentat cu alte cateva platforme de management a relatiei cu clientii si beneficiile au fost clare: pe WhatsApp poti vedea istoricul tuturor discutiilor avute, poti da Share la poze si alte fisiere, poti face video call-uri de grup (pentru ca familiile miresei si mirelui sa poata participa la sesiunea de shopping si sa isi dea cu parerea).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply