Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Zorzonela.com

Zorzonela.com a aparut online de curand, pe 1 decembrie 2019, si este un magazin online axat pe bijuterii din argint (unele placate cu aur), cu preturi accesibile: inele, cercei, coliere, bratari si seturi cu modele deosebite. Patricia Patras (foto, Fondator si CEO Zorzonela.ro) ne-a povestit cum a pornit pe drumul e-commerce-ului, dorind sa nu mai depinda de un angajator si sa poata lucra remote, in ce a investit suma initiala de 4.500 €, cum a invatat singura WordPress si ce planuri de viitor are (colaborari cu asociatii non-profit pentru o linie de produse cu donatie, dezvoltarea profilului de Pinterest al magazinului).

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Patricia Patras: „Zorzonela” s-a potrivit cu toate caracteristicile pe care le cautam pentru numele de brand: am vrut ceva personalizat, usor de retinut si care sa iasa in evidenta, sa iti atraga atentia imediat cand il auzi. Trebuia sa fie si un nume care sa te duca cu gandul la bijuterii. Apoi, trebuia sa reprezinte putin si faptul ca nu suntem un brand de lux, ci unul pentru toata lumea, cu bijuterii de argint la preturi accesibile.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Nu am avut un model propriu-zis, insa am facut foarte mult research la alte magazine de bijuterii de argint si nu numai; m-am documentat foarte mult si apoi am realizat un plan si o schema pentru site si business. Fiindca intregul brand se caracterizeaza prin „diferit” si „iesit din tipare”, se potriveste foarte bine sa fie realizat pe un model original.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Nu am pornit chiar singura la drum. Am luat decizia si am investit impreuna cu logodnicul meu, Cristi. El fiind inca angajat full-time, doar eu ma ocup momentan full-time de firma, iar Cristi ma ajuta cel mai mult cu aspectele legate de comenzi, de vamuire, administrativul si cu luarea de decizii in continuare. Pe de-o parte, am vrut sa am libertatea de a nu depinde de un angajator (financiar si, mai ales, ca program de lucru). Apoi, am vrut libertatea de miscare si de a putea lucra remote, avand in plan sa calatorim mai mult pe viitor.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?

80% autodidacta. Am avut unele baze invatate din materii din facultate, de tipul management de proiect sau marketing. Materiile astea nu m-au ajutat propriu-zis cu materialele, ci mi-au oferit deschidere catre conceptele de baza, am aflat de ele si apoi am putut sa aprofundez singura ce am avut nevoie.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Sincer, investitia initiala a fost foarte mica pentru un business, in jur de 4.500 €, cu tot cu stocurile de bijuterii. Nu am vrut sa apelam la credite bancare, cel putin nu din prima, deci am fost nevoiti sa ne descurcam cu investitia asta, pentru care partial ne-am imprumutat de la familie. Insa oricum brandul in sine este caracterizat de calitate si nu de cantitate, pe site nu avem sute de produse, ci doar cateva colectii de bijuterii de argint, alese pentru design-ul deosebit.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Au fost ingrozitor de multe etape la care m-am blocat, la care am fost descurajata si am zis „Gata, nu o sa mearga”. De cele mai multe ori, m-a ajutat enorm faptul ca nu eram singura in asta, Cristi a fost foarte pozitiv si m-a ajutat sa revin pe picioare imediat. Am avut atat de multe obstacole si din cauza ca am realizat aproape totul fara ajutor de specialitate. De exemplu, pentru realizarea site-ului am fost nevoita sa invat rapid WordPress. Sau procesul de vamuire si aprobarile de la ANPC… Lucrurile astea, din pacate, nu le gasesti scrise nicaieri in clar.  Dar aici este si vina mea, recunosc, sunt perfectionista (la extrem, uneori) asa ca nu reusesc sa trec peste anumite „chichite” pana nu imi ies asa cum voiam.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Dezavantaj clar: nu am vacanta. Nu ma pot opri din munca uneori si imi este greu sa separ munca de viata personala (care a disparut cu desavarsire in primele cateva luni). Dar asta se poate rezolva prin control. Avantajele, pentru mine, reies din faptul ca sunt autodidacta si foarte pretentioasa la calitatea muncii. Acum pot sa lucrez exact la calitatea pe care o doresc si pot sa incerc lucruri noi, pe care le descopar si le invat.

Care este publicul tinta al site-ului?
In date mai exacte: 16-45 de ani, femei si barbati (care cauta cadouri pentru femei). Mediu urban mai mult. Venit mediu si mediu-mare. Dar sa ti-o descriu pe Zorzonela mai bine: are 33 de ani, locuieste singura cu chirie in Bucuresti. Lucreaza la o firma mare. Iese saptamanal in oras si isi cumpara ceva in fiecare luna, pentru ea. Invata fotografie, pentru ca vrea sa isi faca poze singura. Se imbraca casual (dar interesant si mereu cu un anumit stil) si are mereu un accesoriu pe ea. Sta pe Instagram, a lasat Facebook-ul in urma.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca pe Zorzonela inseamna modele de bijuterii de argint pe care nu le prea gaseste in alta parte in tara si pentru ca descrierile si pozele de pe site sunt reale si sincere.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem efectiv produse cu modele deosebite, pe care nu le gasesti oriunde si din argint de calitate. Pe site nu avem sute de bijuterii, ci doar cateva categorii mai deosebite. Nu incarcam site-ul cu multe produse, pentru a impresiona prin cantitate. Asta este o mare diferenta fata de restul pietei. Alte magazine din segmentul nostru de piata au sute de bijuterii, multe modele fiind si similare intre ele. De asta multi clienti ne si intreaba daca bijuteriile noastre sunt handmade.

De unde va cumparati produsele?
Avem furnizori si din Asia, si din Europa. Alegand doar cateva modele speciale, suntem mereu in cautare de producatori de argint, de la care sa luam marfa deosebita si in cantitati mai mici. Nu ne limitam la zone anume, ci doar filtram furnizorii care respecta standardele de productie necesare si in functie de modele.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Doar online si momentan doar pe website – vanzare directa.

Cati angajati aveti?
Nu avem. Avem doar colaborare cu cineva, pentru partea financiar-contabila.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
Craciunul l-am prins, insa datele sunt irelevante, dat fiind ca pe 1 decembrie pornea site-ul. Pot sa spun insa despre perioada de Martisor si Ziua Femeii. Chiar daca suntem momentan la un volum rulat mult prea mic pentru a putea extrage niste statistici serioase, pot sa spun ca in saptamana de dinaintea Martisorului, in 22-29 februarie, am avut o dublare clara a veniturilor si a comenzilor.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe Google Search & GDN, Facebook si Instagram, am inceput si colaborari cu influenceri social media si ne bazam putin si pe vanzari din organic, SEO si postari in social media (dar cel mai putin).

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Eu administrez si tot ce inseamna marketing-ul, asta este oricum ceea ce fac de multi ani, ca profesie. In legatura cu Facebook, da, avem prezenta. Insa gestiunea paginii necesita mult timp investit, timp care nu este justificat in momentul de fata, in raport cu rezultatele. Strict din organic, pe Instagram inregistram mai mult trafic si interactiune mai mare a user-ilor cu profilul/pagina. Deci aici prioritizam profilul de Instagram. Oricum, merg in general pe tactici de growth marketing (pe cat posibil), deci nu prioritizez postarile organice, pentru ca nu imi aduc rezultate. Facem campanii platite pe Facebook, acesta fiind momentan chiar cel mai rentabil canal pentru noi.

Aveti versiune de mobile?
Site-ul este complet responsive, da. Necesita mici ajustari si modificari, insa fiecare la timpul lor. 🙂

Cate dintre comenzile voastre de pe dispozitive mobile?
Mare parte! Cam 85% din trafic si, implicit, si comenzile cele mai multe. Si o mare parte din useri vin de pe device-uri Apple.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Pentru noi, 2020 o sa fie practic primul an integral.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Marketing online inteligent. Growth marketing, analiza de date, SEO muuuuult. Toate astea, daca le faci cum trebuie, o sa iti ajute vanzarile. Poate unele necesita investitii initiale mai mari (mai ales daca nu ai deja oameni pregatiti in domeniu), insa apoi isi scot banii si devin strategii de lunga durata. Nu poti face totul deodata si trebuie sa alegi si sa prioritizezi lucrurile care iti aduc rezultatele in modul cel mai eficient, deci nu neaprat in cantitatea cea mai mare. Si este important si sa te interesezi mereu de trend-uri, de ce apare nou, de ce nu mai merge. Stiu ca asta necesita si timp, insa mereu trebuie sa iei in calcul cat timp investesti, versus cat ai de castigat.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Chiar si cu SEO bine facut, cu campanii de ads de calitate, cu un site bine pus la punct… tot ramane foarte important si cat de multi bani bagi in promovare. Si, fiind la inceput, adica neavand destul de multe date exacte pe care sa ma bazez, adesea nu am curajul sa investesc mai mult. Si asta evident ca ma face sa pierd in fata celorlalte magazine din acelasi segment, care au deja bugete rulate mai mari. Si care oricum are si o autoritate online deja impamantata, cu istoric si vechime pe piata. Si apoi mai este si problema erorilor tehnice/a bug-urilor care apar inevitabil. Dat fiind ca momentan gestionez eu website-ul, uneori trebuie sa ma complac cu situatia si sa las pe mai tarziu mici probleme care poate uneori sunt si la suprafata si pot „speria” un potential client.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu am avut probleme mai deloc in zona asta. Am avut noroc de o echipa prietenoasa si profesionista, care raspunde rapid si iti ofera informatiile de care ai nevoie.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vreau sa deschid niste colaborari cu cateva companii si asociatii non-profit (environmental & nature, animale fara stapan) si sa realizez o linie de produse cu donatie. Asta o sa schimbe si o sa adauge complexitate prezentei firmei in mediul online, o sa necesite o strategie bine definita, in special Facebook si Instagram. La nivel mai mic, vreau sa dezvolt si profilul de Pinterest al magazinului si sa incep promovarea bijuteriilor noastre si acolo.

Leave a reply