INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ZeaEtSia.com
Zeaetsia.com a aparut in plina pandemie (la inceputul lui decembrie 2020) si vinde online bijuterii asortate sau nu, pentru fetite si mamici/bunici (dar si pentru tatici), fabricate in Romania, din aur si diamante. Oana Birsescu (foto, Owner si Administrator Zeaetsia.com) ne-a povestit de ce a dat avocatura pe antreprenoriatul online, de ce a renuntat la Fan Courier pentru livrarile din Timisoara si ca 90% dintre comenzi vin de pe dispozitivele mobile (nu degeaba se gandeste sa dezvolte si o aplicatie proprie, pe viitor).
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Oana Birsescu: Pe cele doua fetite ale mele (de 6, respectiv 3 ani) le cheama Azeea si Alessia, de aici Zea et Sia. Imi iau energia de la ele, fiind si muzele mele in procesul de creatie.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Din pasiune si dragoste pentru bijuterii. Din dorinta de a crea emotii, in special pentru mame si copii. Din nevoia de a petrece mai mult timp cu familia, din dorinta de a fi antreprenor. Nu am niciun model in domeniu, insa ma inspira multe antreprenoare din Romania si nu numai.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Dupa nasterea copiilor am simtit nevoia de o schimbare, de a evada din mediul de lucru, din avocatura de business. Orele lungi petrecute la birou si lipsa de intelegere si sustinere fata de mame m-au impins sa ma reinventez si sa imi dezvolt marea mea pasiune: bijuteriile.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Complet autodidacta, am facut insa Facultatea de Drept si un master in Dreptul afacerilor aici, in Bucuresti. Plus 10 ani de avocatura de business. Cred ca m-au ajutat mult in formarea mea ca antreprenor. Asa cum spuneam, aveam experienta zero in domeniu atunci cand am inceput. A necesitat curaj sa ies din zona de confort, inspiratie si multa pasiune pentru ceea ce fac acum.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am investit circa 50.000 € din fondurile proprii. Cel mai mult am investit in stocuri, brand, logo, publicitate.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, nu stiam nimic de brand, de SEO, de marketing, de brand awareness. Eram complet pe dinafara. Stiam doar avocatura. Am luat totul de la zero, le-am privit ca pe o evolutie personala si profesionala. Am invatat multe, iar unde nu stiu, apelez la profesionisti.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Ma intreb de multe ori daca deciziile luate sunt cele mai bune. Orice decizie cat de mica te poate ridica sau cobori, insa intotdeauna trebuie sa iei asumi riscurile. Cand eram avocat aveam alte task-uri. De aspectele de business si cele financiare se ocupa, de cele mai multe ori, altcineva. Ca avocat, le expuneam care sunt riscurile din punct de vedere legal, insa deciziile erau luate de client. In avocatura aveam multe resurse: de la sofer si secretara, la training-uri si mentorat/coaching. Aici, fiind un business la inceput de drum, eu ma ocup de tot. Si poate ca este mai bine asa, pentru ca inteleg altfel nevoile clientilor si business-ul in sine.
Care este publicul tinta al site-ului?
Imi place sa zic ca Zea et Sia este un brand de bijuterii dedicat copiilor si parintilor, cu dorinta de matchwear mama-fiica. Bijuteriile sunt create si fabricate in Romania. Ne adresam femeilor, in general, dar in egala masura si copiilor, si barbatilor. Ne-am dorit ca bijuteriile Zea et Sia sa poata fi puratate de cat mai multe femei, copii si mamici, dar si barbati/tatici. De aceea, am ales sa facem bijuterii accesibile din aur si diamante, dar cu o valoare sentimentala. Am ales sa facem bijuterii fine, fara a face rabat de la calitate, cu atentie la detalii: de la modelele bijuteriilor, la ambalajul impecabil. Dorim sa construim o relatie pe termen lung cu clientii nostri. Mai mult decat a vinde, ne dorim ca Zea et Sia sa fie un feeling. Un brand de suflet pentru consumatorul roman si nu numai. Idea centrala este de matchwear parinti-copii. Focus-ul este pe bijuterii pentru copii – deci oricine vrea sa faca un cadou special pentru „ingerasi” este un potential client. In special mamici, dar si alte persoane interesate, care cauta ceva deosebit.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Pentru ca suntem singurii din Romania care au o colectie dedicata mama-copil (Match Wear). Pentru ca avem bijuterii create si fabricate la noi in tara, incurajam conceptul de a cumpara de la producatorii locali. Pentru ca nu cream simple bijuterii, ci emotii. Pentru ca Zea et Sia ofera si un serviciu unic de personalizare a tuturor produselor noastre, care permit acest proces, prin gravare. Si pentru raportul calitate-pret excelent.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In primul rand, avem colectia dedicata mamicilor si copiilor (Match Wear), care este un concept unic la noi in tara. Producem bijuteriile aici, in tara, nu in China sau Turcia. Bijuteriile Zea et Sia au un aer aparte si sunt create din dragoste pentru copii si dintr-o intelegere profunda a iubirii mamei pentru copilasii ei. In acelasi timp, am realizat modele deosebite pentru cercei sau bratari pentru cei mici, intelegand ca un astfel de dar ramane peste generatii si simbolizeaza dragostea mamei, a bunicii sau a femeilor dragi din familie. Suntem printre singurii din Romania care comercializam cerceii cu tortita/prezura, care pot fi un prim cadou exceptional. Este foarte important sa sa opteze pentru cerceii cu tortite, creati special pentru a nu rani urechile si pielea fina a bebelusilor. Tortitele nu se desfac, cerceii nu se pierd, iar bebelusii nu-i pot inghiti. Acest model poate fi purtat inca de la nastere si sunt recomandati pentru orice varsta. Avand doua fetite, am avut experiente neplacute cu acel tip de cercei cu surub. Pur si simplu se desfaceau si fie pierdeam cate un cercel, fie stateam cu teama de a nu-i inghiti. Avem modele minimaliste, care pot fi purtate din generatie in generatie. Personalizam orice model de bijuterie gratis, facand toata experienta in sine unica. Putem face fotografii, idei, chiar si desenul unui copil si le putem transforma in bijuterii din aur solid, stralucitoare, impanzite cu diamante, pentru a umple bijuteria Zea et Sia cu dragoste. Oferim calitate UE certificata, livrare rapida de pe o zi pe alta, ambalaj premium, consiliere in alegerea modelului si transport gratuit.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
In afara de unele ambalaje (pe care am ales sa le importam din Italia), totul este fabricat in Romania.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem doar online (deocamdata pe site-ul nostru), pe FashionDays.ro si la partenerii sai.
Cati angajati aveti?
Deocamdata avem multi colaboratori. In viitorul apropiat intentionam sa facem si angajari. Preferam sa colaboram cu specialisti in domeniu, pentru a face lucrurile ca la carte.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna februarie – n.r.)?
Surprinzator de bine. Daca la inceput aveam emotii si lumea nu stia de brandul Zea et Sia, acum avem foarte multi clienti. Suntem optimisti ca vom avea si mai multe vanzari anul acesta, fata de anul trecut (cand, efectiv, am deschis).
Ati participat la Black Friday 2021?
Nu: noi tinem preturile destul de jos, pentru a ajuta cat mai multe persoane sa isi permita sa poarte o bijuterie Zea et Sia. Publicul nostru cumpara un model unic, o emotie si nu este neaparat convins de reduceri.
Cum au aratat cifrele de Craciun 2021?
Cifrele de Craciun ne-au depasit asteptarile si ne putem declara multumiti.
Cum si unde va promovati site-ul?
Pe Instagram si Facebook, Google Ads, multe grupuri de mamici si femei, dar si prin prieteni si cunostinte.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem si Instagram, si Facebook, eu ma ocup personal de tot, mai putin de campaniile platite, unde colaboram cu o firma de profesionisti in domeniu. Conteaza enorm interactiunea cu clientii si pentru asta am ales sa ma dedic 200%. Acest business este ca un al treilea copil, pentru mine.
Aveti versiune de mobile?
Da, avem, insa de gandim sa dezvoltam si o aplicatie, pe viitor.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Undeva la 90% dispozitive mobile, 2% tablete si 8% laptop.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
In crestere, undeva la 300% fata de anul trecut, estimativ.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Deocamdata suntem la inceput si ne concentram sa crestem.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa intelegem nevoile clientilor, sa-i facem sa revina la noi, sa onoram la timp comenzile. Sa ajunga la timp firmele de curierat, sa nu se piarda coletele. Sa oferim toate informatiile clientului intr-un timp scurt, pentru a putea lua cele mai bune decizii.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Avem mari probleme cu Fan Courier Timisoara. Acolo lucrurile se misca intr un alt ritm… Am incheiat un contract cu o alta firma de curierat, special pentru Timisoara. Am stat pe telefon si e-mail-uri ore in sir, ca sa ajunga coletele intr-un timp rezonabil, de o saptamana… desi in mod normal ar fi trebuit sa fie livrate de pe o zi pe alta.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa crestem brand awareness-ul Zea et Sia, sa facem interactiunea cu clientii cat mai placuta. Sa facem un site cat mai user friendly.
Leave a reply