Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Waterdrop.ro

 

Compania Waterdrop CEE a fost infiintata in 2018, are peste 1 milion de clienti si, in prezent, opereaza in Republica Ceha, Slovacia, Polonia si Romania (Waterdrop.ro a fost lansat la mijlocul lui septembrie 2021), iar planurile de viitor vizeaza extindeea in Ungaria. Site-ul e-commerce vinde cuburi dizolvante (Microtea si Microdrinks), care se adauga in 400-600 ml de apa fierbinte sau rece, pentru a crea ceai si apa aromata, din ingrediente naturale, ecologice, fara conservanti si zahar. Pe site se gasesc si accesorii (termosuri, pahare si suporturi pentru pahare, paie refolosibile, genti, etc.). Katerina Navratilova (foto, CEO Waterdrop CEE) ne-a povestit, in interviul de mai jos, mai multe despre compania care vrea sa ajute oamenii sa bea mai multa apa.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Katerina Navratilova: Waterdrop este un brand fondat in 2016, in Austria, cu misiunea de a incuraja oamenii de pretutindeni sa bea mai multa apa pentru o viata mai sanatoasa, mai lunga si mai durabila. Numele descrie cu exactitate semnificatia brandului nostru – picatura de apa.

De unde a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Povestea noastra este foarte interesanta. Ideea de a crea un Microdrink apartine directorului Waterdrop, Martin Donald Murray – om de afaceri si fondator al brandului austriac – care nu voia sa bea bauturi la doza in timpul zborurilor lungi si caruia nu-i placea nici apa pura. Isi dorea o bautura facuta din ingrediente sanatoase, fara zahar, fara plastic si pe care sa o aiba mereu la indemana. In 2 ani de zile, datorita unei echipe profesioniste de oameni de stiinta, a reusit sa creeze un extract din cele mai bune fructe si plante, comprimate intr-un cub mic. Avea nevoie doar de apa proaspata. Asa s-a nascut un Microdrink unic, iar numele este expresia directa a brandului nostru.

Ce v-a motivat sa incepeti aceasta afacere?
Ideea de a crea un Microdrink a fost aceea de a motiva oamenii sa bea mai multa apa si sa faca alegeri mai sustenabile, acesta fiind si scopul brandului nostru.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am studiat arhitectura si peisagistica. Liceul din Germania m-a invatat cum sa folosesc informatiile si cum sa comunic cu oamenii, cum sa ma pot autoeduca. Ca lider in cadrul Waterdrop, am facut multe greseli. Trebuia sa invat cum sa comunic cu echipa mea si sa fiu partenerul lor, nu seful lor. Fiind prima mea functie de conducere, m-am hotarat ca dupa 2 ani sa caut ajutor si sa invat sa fiu un lider autentic si bun. Este greu sa ai mentori care sunt concentrati pe punctele tale slabe si forte (si nu pe sesiuni de coaching universale). Invat multe despre mine si motivele pentru care actionez intr-un anumit fel. Ma cunosc mai bine si, prin urmare, devin un lider si un partener mai bun pentru echipa mea. Dar fara mentori profesionisti, drumul ar fi mai lung. Primul pas pentru a deveni un lider bun este sa recunosti ca nu esti perfect.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Cred ca am tratat toate barierele mai mult ca pe o provocare de a fi mai buni. Prin urmare, pot identifica doar cateva puncte in care nu suntem la sfarsitul calatoriei noastre de a fi perfecti. Unele dintre acestea sunt in domeniul software-ului. Aici avem deja propria noastra dezvoltare si propriile noastre capacitati. Compania se dezvolta mai rapid decat software-ul pe care il folosim si acest lucru ne ingreuneaza uneori activitatea zilnica. O alta provocare este imbunatatirea produselor noastre. Fiecare lansare de produse noi e o imbunatatire fata de varianta anterioara. Avem clienti pretentiosi, pentru care este o placere sa dezvoltam produse noi. Ei sunt inspiratia noastra. Cel mai mare obstacol ar putea fi gasirea oamenilor care au incredere in viziunea companiei la fel de mult ca si noi, care sa fie entuziasmati de munca noastra. Dar aceasta bariera a fost indepartata. In echipa CEE avem tineri capabili, priceputi si motivati, care vor sa cucereasca lumea si sa aiba vocea lor in domeniu.

Care este publicul tinta pentru Waterdrop?
Brandul Waterdrop se adreseaza tuturor, fiind un produs util pentru oricine este un fan al unui stil de viata sanatos si caruia ii pasa de planeta noastra (si vrea sa faca alegeri mai bune in aceasta directie). Produsele noastre se adreseaza femeilor, barbatilor si copiilor si investim constant in dezvoltarea de noi produse, care sa se adapteze nevoilor lor.

Ce atuuri are Waterdrop? De ce ar trebui cineva sa va devina client?
Clientii nostri pot cumpara capsule de Microdrinkuri sau Microtea, care sustin obiceiul de a bea mai multa apa. Mai mult, oferim accesorii din materiale durabile (sticla borosilicata sau otel inoxidabil), accesorii pentru locuinte, birouri si multe altele, pentru a sustine protejarea mediului inconjurator.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare din Romania si cum arata aceasta piata?
Credem ca acest concept este unic, deoarece Microdrink-urile noastre sunt facute din extracte pure de fructe si plante, fara adaos de conservanti si zahar. De asemenea, ne mandrim cu accesoriile noastre durabile, care sunt fabricate in UE si sunt din materiale de inalta calitate. Fiecare piata pe care opereaza Waterdrop CEE este diferita. Ne ascultam cu atentie clientii si incercam sa ne adaptam nevoilor acestora. Depunem multe eforturi, pentru a oferi asistenta premium clientilor. Si obiectivul nostru ramane acelasi pe fiecare piata – sa ajutam oamenii sa bea mai multa apa.

Ce canale de vanzare folositi?
Magazinul nostru online si magazine de retail. Scopul nostru este sa deschidem un magazin fizic in Bucuresti, pe viitor. De asemenea, cooperam cu alte magazine online care vand produse Waterdrop®.

Cati angajati aveti?
Waterdrop CEE are 11 angajati interni si zeci de parteneri externi.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in februarie 2022 – n.r.)?
Inceputul pandemiei a fost o provocare pentru aproape fiecare companie, dar – pe masura ce intreaga lume s-a indreptat catre online – am putut sa ne adaptam rapid, sa ne stabilim pozitia in online si chiar sa crestem profitul.

Ati participat la Black Friday 2021? Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2021?
Desigur, in fiecare an participam la evenimente internationale similare, cum ar fi Black Friday. De asemenea, ne pregatim propriile evenimente cu reduceri, in mod regulat. In aceasta perioada, cresterea a fost de 200%.

Cum si unde va promovati site-ul?
La nivel global, avem un departament intern de marketing si PR, care se ocupa de media si publicitate. De asemenea, cooperam cu agentii de PR de pe pietele locale. Platformele social media sunt canale foarte importante pentru noi, din punct de vedere al promovarii si al relatiei cu clientii.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Retelele sociale sunt foarte importante pentru comunicarea noastra, in special Facebook. Nu numai ca aceasta platforma este o sursa importanta de informatii pentru clientii nostri, dar este si un canal interactiv. Clubul nostru de loialitate are o comunitate foarte puternica pe Facebook, unde clientii fideli isi impartasesc experientele cu Microdrink-urile sau recipientele noastre si leaga prietenii.

Aveti si o versiune mobila a site-ului? Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Da, site-ul nostru are si o versiune optimizata pentru telefoanele mobile, intrucat mai mult de 80% dintre comenzi provin de pe aceste dispozitive.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Ne asteptam la un an plin de succes datorita extinderii pe alte piete. Anul acesta ne-am propus sa crestem veniturile cu 50%.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
La fiecare pas. In primul rand, facand cercetari pentru a afla cine sunt clientii si de ce au nevoie. Asa suntem capabili sa targetam eficient reclamele si sa nu risipim banii. Bugetarea eficienta este baza obtinerii unui EBIDTA pozitiv. Waterdrop CEE a avut un profit de peste 20% anul trecut.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare este sa cunoastem clienti relevanti, nevoile si obiceiurile acestora.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu avem probleme majore cu companiile de curierat.

Ce planuri de viitor aveti in online?
In viitorul apropiat, ne dorim sa lansam o aplicatie pentru dispozitive mobile.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] Planurile companiei pentru tara noastra, in 2022,  se axeaza pe educarea pietei (apropo de importanta unui stil de viata sanatos) si pe consolidarea bazei actuale de clienti si majorarea ei cu 60%. Recent, ECOMpedia.ro a aflat mai multe despre culisele afacerii, intr-un interviu cu CEO-ul Katerina Navratilova. […]