Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu SuportBicicleta.ro

SuportBicicleta.ro a aparut in anul 2013 si vinde online suporturi pentru biciclete si accesorii de schi, cutii si bare de portbagaj, scaune auto pentru copii si accesorii auto de interior. Stefan Matei (foto, Director General SuportBicicleta.ro) ne-a povestit cum a pornit acest business online in urma unei necesitati proprii, care au fost cele doua bariere principale de care s-a lovit la inceput de drum si cum au aratat vanzarile in timpul pandemiei COVID-19. Aflati mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Stefan Matei: Numele magazinunlui este o derivare a necestatii de produs. In prima instanta, business-ul a plecat de la comercializarea suporturilor pentru trasportat bicicletele pe autoturism. Practic, numele a venit din start pentru piata si segmentul auto-velo. Numele nu are o poveste speciala, a venit cumva natural si am ramas cu el. Pe scurt, cand am dat drumul la business vindeam suporturi pentru biciclete, domeniul era bun pentru SEO si era liber. Deci nu a fost cu planificare.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea a venit in urma unei necesitati proprii. Am fost intr-o tura cu bicicletele in zona Dobrogei si am transportat 3 biciclete in interiorul masinii. Nu a fost prea usor si cu atat mai putin confortabil pentru niciunul dintre pasageri. Cu toate ca aveam o masina destul de spatioasa, tot a trebuit sa demontam rotile si sa optimizam spatiul ca sa mai incapa si bagaje, si oameni. Dupa aceasta experienta mi-am zis ca trebuie neaparat sa caut o solutie mai eficienta pentru asta si am gasit un suport de bicicleta pe un site de accesorii auto. Cred ca era cel mai ieftin suport de pe tot Internetul. L-am cumparat, a ajuns a doua zi si atunci mi-a venit ideea sa il pun la vanzare la un pret mai mare, pe alte canale de vanzare. Si de acolo a inceput totul.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Provin dintr-o familie unde ambii parinti sunt antreprenori. Intotdeauna m-au impins sa fac, sa creez, sa dezvolt ceva. Le-am spus ideea mea (nu stiu neaparat daca au si crezut in ea), dar m-au sprijinit sa pornesc la drum.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am terminat ASE-ul, dar nu pot spune ca am prins antreprenoriatul de acolo. Cateva principii de baza au fost insamantate din copilarie de catre parinti, principii pe care am inceput sa le dezvolt si sa le constientizez mai mult in ultimii ani. In rest, pot sa spun ca sunt autodidact. Invat din carti, podcast-uri, urmaresc oameni si invat din greseli destul de mult.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Mici „afaceri” faceam de mic. Am facut chiar si in facultate, dar sunt un om care traieste modest (de regula) si sunt destul de chibzuit cand vine vorba de resursele mele. Asadar, in 2013, cand m-am apucat, aveam ceva bani pusi deoparte si lucram si intr-o corporatie, in paralel.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, ca toata lumea presupun. Ale mele au fost, in principal, ego-ul si lipsa de cunostinte. Ego-ul, pentru ca nu acceptam sfaturi si nu eram deschis. Cunostintele, pentru ca atunci cand ai impresia ca stii, nu ai cum sa inveti. E un combo vicios. Le-am depasit (si continui sa fac asta) prin sport, citit si invatat continuu.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Personal, nu vad diferente, avantaje si dezavantaje. Amandoua vin cu propriile provocari. Si fiindca tot aud ca atunci cand ai afacerea ta muncesti pentru tine, simt nevoie sa spun ca in ambele situatii muncesti pentru tine si, daca esti dispus sa te autodepasesti, ai rezultate care iti aduc satisfactie, indiferent de situatie.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru tinta este variat. Corespunde portofoliului nostru de produse. Daca ma raportez la segmentul de suporturi pentru biciclete sau schiuri, clientii nostri sunt pasionati de calatorii, sport si biciclete. Un segment mare il reprezinta segmentul de public cu familii. Acestia au nevoie, de regula, de cutii de portbagaj, segment de produse care a crescut semnificativ anul trecut. Si mai avem si segmentul profesional, dedicat firmelor (de telecomunicatii, constructii, cam orice firma care are nevoie sa-si doteze masinile din flota cu solutii pentru transportul instrumentelor cu care lucreaza). Mai avem si un segment nedefinit. Aici intra clientii care au nevoie de produse ca barele transversale pentru transport, pentru activitati personale.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In primul rand, pentru ca oferim produse specializate pentru nevoi specializate, produse pe care nu le gasesti in magazinele traditionale. In al doilea rand, pentru ca avem produse de calitate, chiar daca vorbim de gama economica sau gama de produse superioare. Cu alte cuvinte, avem produse cam pentru orice tip de buzunar. In al treilea rand, pentru ca suntem seriosi. Nu e un domeniu pe care sa-l tratezi cu superficialitate intrucat, de exemplu, un produs montat prost poate produce un accident. Suntem destul de exigenti cand vine vorba despre utilizarea produselor noastre si insistam la fiecare comanda pe respectarea normelor de utilizare. Si, nu in ultimul rand, pentru ca avem solutii pentru aproape toate modelele de masini existente, pana la cele vechi de peste 10 ani, iar clientii nu depind de noi pentru a-si gasi produsul, pentru ca au la dispozitie un configurator de produs prin care isi aleg produsul potrivit pentru modelul lor de masina.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Concurentii nostri sunt si colaboratorii nostri. Suntem concentrati pe un timp de raspuns rapid, indiferent de tipul solicitarii (suport tehnic, dorinta de a cumpara, etc.), suntem rigurosi in recomandarile pe care le facem clientilor. Subliniez, din nou: nu poti sa fii superficial intr-un astfel de business, iar o masina trebuie sa arate bine si dupa ce i-ai pus un set de bare si o cutie pe ea. Importam si comercializam brandul Menabo in Romania din 2013 si asta ne-a ajutat sa putem raspunde oricarei intrebari.

De unde va cumparati produsele?
Magazinul noastra lucreaza cu mai multi furnizori din Italia. Peste 90% dintre produsele pe care le vindem sunt fabricate in Italia. Core-ul nostru este brandul Menabo (companie din Italia prezenta pe piata internationala de accesorii auto inca din 1985), pe care il importam din 2013. Pe parcursul ultimilor ani, compania a inceput sa se extinda si sa fie prezenta si pe alte piete internationale, ca America de Sud, America de Nord, Africa si Asia.  Compania italiana este unul dintre cei mai mari si mai importanti jucatori din aceasta piata, producand mai multe tipuri de produse precum: bare transversale, cutii portbagaj, suporturi de bicicleta, suporturi de schiuri si alte produse complementare. Pe langa Menabo, magazinul nostru mai comercializeaza si alte branduri din Italia (ca Fabbri si K39). Totodata, avem la vanzare si branduri de peste Ocean, asa cum este Saris, un brand din SUA.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Vindem atat online (prin intermediul site-ului nostru, parteneri si marketplace-uri), cat si offline (in showroom-ul din Bucuresti).

Cati angajati aveti?
Echipa noastra este formata, in acest moment, din 5 persoane, dar am mai avea loc in showroom-ul nostru de vreo 2 biAvand in vedere ca o perioada de timp am fost nevoiti sa stam izolati si acum foarte multi romani lucreaza de acasa, a crescut interesul si dorinta de a iesi in natura si de a calatori, mai ales in tara.  Noi am observat un interes crescut pentru cutiile de portbagaj, suporturile de bicicleta si suporturile de schiuri. Acestea raspund unor nevoie practice clare, in perioada aceasta.

Ati participat la Black Friday 2020?
Da, magazinul nostru a participat la Black Friday 2020. Participam in fiecare an.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Nu am observat diferente foarte mari fata de anul trecut, la nivel de cifra vanzari. A fost surprinzator, in schimb, interesul sporit pentru produsele cu un pret mai ridicat.

Cum si unde va promovati site-ul?
Folosim canalele digitale pentru a promova awarenes-ul si prezenta pe piata. In offline participam la evenimente de profil in tara, dar si la nivel international.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Comunicam pe cele mai importante canale de social media, nu doar Facebook. Este un aspect important si ne ajuta in a primi feedback constant si a urmari interesul clientilor nostri.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem si versiune de mobil.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cred ca un business trebuie sa se concentreze pe a creste vanzarile in primul rand, cheltuielile cresc oricum.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Acum lucram cu cele mai mari firme de curierat din tara si expediem coletele in functie de specificul produsului (greutate, volum, destinatie, modalitate de plata, canal de vanzare, etc.). Nu stiu daca le-as numit probleme, ci mai degraba provocari. Cred ca exista in toate colaborarile de orice fel, deci nu e nimic special nici in relatia noastra cu partenerii nostri de curierat.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa transformam site-ul intr-unul multi-language si sa accesam si alte piete din vecinatatea Romaniei.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply