INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Smallet.ro
Smallet.ro a aparut in 2015 si a evoluat de la site de prezentare la shop online ulterior (devenind un business scalabil in 2018, gratie fondurilor Start-up Nation), ne-a povestit Claudiu Dumitras (foto, Owner Smallet.ro). Magazinul virtual vinde portofele, portcarduri, brelocuri, genti, bratari si agende din piele naturala minimaliste, care pot fi personalizate. Claudiu a pornit la drum singur, in propria sufragerie, unde facea portofele cu propriile maini, ca hobby. S-a perfectionat, a facut cursuri si acum este permanent in cautare de oameni muncitori si flexibili, se adreseaza pietei B2C si B2B, foloseste Facebook-ul pentru brand awareness si are planuri de extindere pe piata globala.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Claudiu Dumitras: Numele brand-ului Smallet vine de la „small” si „wallet”, primul produs pe care l-am creat fiind un portofel din piele mic, minimalist, in care incap carduri bancare si cash.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am inceput sa fac portofele minimaliste de unul singur, in sufragerie, deoarece la momentul respectiv (in 2015), modelele pe care le-am gasit pe piata nu erau pe gustul meu. M-am documentat, mi-am luat materia prima si am inceput sa lucrez. Dupa cateva incercari am si ajuns la un model care m-a satisfacut. L-am si personalizat. Pentru mult timp, crearea de portofele din piele a fost pentru mine un hobby, o forma de relaxare. Cand am primit o comanda de 100 de portofelele, mi-am dat seama ca pot trece la pasul urmator. Smallet a devenit un business scalabil in 2018, cand am accesat fonduri prin programul Start-up Nation si am deschis atelierul.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Cel mai tare ma motiveaza feedback-ul clientilor, satisfactia ca pot face produse de calitate, care rezista in timp. Faptul ca pot face profit dintr-o activitate care-mi place e un sentiment deosebit. In plus, sunt constient ca e un business care poate creste foarte mult daca ma dedic, ceea ce si fac. Am pornit singur la drum, dar ma bazez pe sustinerea si feedback-ul celor apropiati. Incerc sa ma perfectionez constant, atat pe partea tehnica (am facut ucenicie intr-o fabrica de produse din piele, un curs de design de genti), cat si pe partea de business (am facut un curs de antreprenoriat si particip constant la intalniri si evenimente de profil).
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Mi-am dezvoltat un spirit antreprenorial de mic, doar ca pe atunci nu ii ziceam asa :). De exemplu, in generala faceam sosete/ornamente de Craciun personalizate, pe care le vindeam colegilor. Fast forward aproape doua decenii si fac tot produse handmade, personalizate.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
In business-ul Smallet am investit aproximativ 55.000 €, 40.000 din fonduri nerambursabile si restul din fonduri proprii, bani economisiti in timp.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
A fost o provocare sa gasesc furnizorii potriviti pentru a obtine finantarea Start-up Nation, dar –din fericire – nu doar ca i-am gasit, dar mi-au devenit parteneri de baza ulterior. Alta provocare este gasirea oamenilor potriviti. Sunt permanent in cautare de oameni muncitori si flexibili.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Pana de curand, pana in luna mai a acestui an (2019 – n.r.), am avut ambele roluri. Daca ar fi sa fac o paralela intre aceste roluri si lumea cazinourilor, in care am lucrat, sa alegi sa ai propria afacere este ca si cum ai alege sa joci la pacanele cu volatilitate mare, altfel spus poti pierde multi bani, dar ai si sansa sa iei jackpot-ul mult mai usor. Sa fii antreprenor vine la pachet cu capacitatea de a risca. E un avantaj ca-ti poti gestiona singur timpul, dar sunt atat de multe de facut incat nu-ti ramane foarte mult timp pentru altceva. Ar fi multe de spus despre viata de antreprenor, dar cred ca cel mai important e ca-i o lectie despre asumare. Si aici ai obiective/KPIs, dar tu ti le setezi si tot tu esti cel care le atinge sau nu. Nu poti doar sa bifezi ca ai facut ceva. You’re all in.
Care este publicul tinta al site-ului?
In principal, ne adresam celor care cauta produse de calitate, cu un design minimalist si foarte practice, fie pentru uz personal, fie pentru a le oferi cadou. Avem doua categorii de clienti: B2C (si lor ne adresam in primul rand prin www.smallet.ro) si B2B. In cazul clientilor corporate, magazinul online e mai curand un punct de plecare. Cu ei negociem separat costurile, in functie de volume. Majoritatea clientilor nostri sunt obisnuiti si au incredere sa comande online, insa pentru cei din Bucuresti avem parteneriate cu diferite magazine de suveniruri/cadouri, unde potentialii clienti se pot convinge de calitatea produselor chiar la momentul achizitiei.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Din analizele pe care le facem, o mare parte dintre cei care intra pe www.smallet.ro cauta in motoarele de cautare anumite cuvinte-cheie, asa ca ei vin destul de tintiti pe anumite produse. Cei care si comanda ne aleg pentru flexibilitate: suntem deschisi sa ne ajustam produsele sau sa facem produse noi, pe cerintele lor; au o varietate de forme in care isi pot personaliza produsele (de la culoarea si tipul de piele si ata, la accesorii si personalizarea propriu-zisa, prin embosare).
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Un element diferentiator important este faptul ca putem personaliza produsele prin embosare, atat volume mari, cat si o singura bucata, dar la un pret accesibil. Un alt atu este capacitatea de scalare. Avem echipamentele necesare sa onoram comenzi de sute de bucati intr-un timp scurt.
De unde va cumparati materia-prima?
Pentru piele apelam la doi furnizori locali. Pentru accesorii avem atat furnizori locali, cat si furnizori din afara tarii. Depinde foarte mult de tipul de produs dorit, dar si de termenul de livrare.
Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Ne bazam in mod deosebit pe zona de online (shop-ul nostru si parteneriate cu alte magazine online, precum eMAG). In plus, incercam sa fim cat mai vizibili pe retelele de socializare. Pentru offline avem parteneriate cu 4 magazine de suveniruri din Bucuresti. Ne dorim sa ne extindem si in alte shop-uri din tara.
Cati angajati aveti?
In prezent doi angajati full-time si mai avem diversi colaboratori cu care lucram project based, pentru comenzile mari.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat la finalul lui 2019 – n.r.)?
Octombrie-decembrie este perioada cea mai aglomerata din an, atat pe zona de consumer, cat si pe zona corporate.
Ati participat la Black Friday 2019?
Black Friday nu a fost o prioritate pentru noi.
Cum si unde va promovati site-ul?
Ne bazam foarte mult pe recomandari si pe cresterea organica in mediul online.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem atat Facebook, cat si pagina de Instagram, pe care le gestionez eu. Pe ambele le folosim mai mult pentru awareness. Ne permit sa aratam in timp real ce produse facem si ne faciliteaza interactiunea cu clientii. Multe comenzi vin si sunt coordonate direct pe pagina de Facebook. Am facut o lunga perioada campanii platite, dar am renuntat pentru ca incepusera sa aiba o conversie scazuta.
Aveti versiune de mobile?
Da.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Estimam o cifra de afaceri de 30.000 € pentru anul in curs (2019 – n.r.). Nu putem compara cu anul precedent, pentru ca abia de pe la mijlocul anului am deschis oficial atelierul.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
O directie (pe care o exploatam deja) este eficientizarea procesului de productie, altfel spus atragerea mai multor comenzi din zona corporate. Volumele mari din acelasi produs se pot face cu resurse mai putine pe unitate.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
La nivel tehnic, o provocare este sa acceleram si mai mult viteza de afisare a site-ului. Este un aspect care conteaza foarte mult, mai ales in era digitala.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am avut de mai multe ori problema cu acei km extra care se adauga pentru localitatile in care nu exista punct de lucru si, automat, eram nevoiti sa achitam diferenta pentru transport. Solutia pe care am gasit-o a fost sa apelam la o companie care functioneaza ca un agregator de firme de curierat. Asa avem optiunea sa alegem cea mai eficienta varianta.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Dezvoltarea organica a shop-ului si extinderea pe piata globala.
Leave a reply