Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Roserry.ro

Saptamana aceasta am aflat, de la Carmen Dascalu (foto, Owner/CEO Roserry.ro), cum arata peisajul rochiilor de mireasa, de zi si de seara, facute la comanda, livrate gratuit ori international (in 48 de ore). Toate produsele se fac in atelierul propriu. Site-ul a aparut in noiembrie 2011, sub numele de Carmencita.ro, Carmen visand din copilarie sa faca rochii. Acum 2 ani si jumatate a avut loc rebranding-ul si s-a lansat si varianta .com, tintita spre piata internationala. In 2017, Carmen spune ca cifrele au aratat o crestere de 20%. Publicul-tinta al magazinului online sunt femeile de 25 – 35 ani, care lucreaza in corporatii (cu un salariu mediu de 2.500 lei) si care „vor ceva diferit”, spune Carmen: „decat sa-si cumpere o rochie de la Zara, vor o rochie pe masurile lor”.
Aflati mai jos cati bani a investit initial Carmen in afacerea ei de suflet si cum a ajuns de la a nu sti nimic nici despre online, nici despre productia de rochii, la a vinde uneori si 50 de produse/zi.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

roserry.ro

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Carmen Dascalu:
Am avut o lista de 50 de idei de nume de brand, cu domeniile .com aferente disponibile. Am ales 10, apoi 3 si Roserry ne-a incantat cel mai mult.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am visat inca de mica sa fac rochii, in liceu ultimele pagini ale caietelor erau cu schite cu rochii. Bunica mea era croitoreasa si am crescut langa ea, urmarind-o cum lucra la masina de cusut. De la vis si pana la un business functional au fost multi ani de research si implicare :). Si ai mei au avut dintotdeauna spirit antreprenorial.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Motivatia principala a fost de a nu mai fi angajata. Am lucrat in Marketing si Sales si imi era foarte greu sa fiu un angajat model. Nu ma puteam supune regulilor, intarziam, voiam sa muncesc in ritmul meu. Am pornit la drum singura si am inceput cu comercializarea rochiilor, pentru ca nu stiam nimic despre cum sa iti faci un atelier. Am inceput cu un import de 700 din China, cu niste bani imprumutati.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Cred ca cel mai important este sa fii autodidacta si sa inveti din fiecare experienta, sa faci research permanent, sa fii foarte activa. Networking-ul este extrem de important si sa te inconjori de oameni care au aceleasi obiective ca si tine.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu?
Initial am imprumutat 5.000 €, dupa care a aparut oportunitatea de a mai investi 20.000 €, bani proveniti de la bunica mea, care mi-a sustinut mereu visul :).

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Bineinteles. Nu stiam nimic despre online si nimic despre productie de rochii. A fost un drum plin de provocari, din care am invatat enorm. Am inceput sa ma implic in marketing-ul online, sa merg pe la toate conferintele, sa invat tot ce puteam, sa absorb toate informatiile de la toti cei din domeniu cu care ma intalneam si, in drumul asta, am devenit la fel de pasionata de online cum sunt de rochii. Cred ca cel mai important lucru ca sa depasesti barierele este sa stii sigur unde vrei sa ajungi. Cu cat stii mai bine, cu atat ti-e mai simplu sa treci peste toate provocarile. Imi amintesc ca imi propusesem sa vand 10 rochii/zi (undeva in 2014) si un prieten din online mi-a spus „Auzi, Carmen, dar de ce nu iti propui sa vinzi 50 bucati/zi”; m-am blocat si am zis „Da, de ce nu, vreau sa vand 50 bucati/zi”. Astazi avem zile cand vindem 50 bucati/zi :).

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Eu nu vad niciun dezavantaj in a avea propria afacere, atat timp cat faci ceva care te pasioneaza. Acelasi lucru se aplica si in cazul in care esti angajat. Depinde foarte mult de cum esti construit tu ca om. Pentru mine conteaza mult liberatatea, atat legata de loc, cat si financiara, iar cand esti angajat esti limitat.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca suntem singurii in momentul asta care facem rochii Made to Measure si livram in 3 – 4 zile. Pentru ca raportul calitate-pret este foarte bun. Pentru ca avem transport gratuit pentru orice comanda, mai nou.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata de la noi si cum arata aceasta piata?
Reusim sa facem rochii de ocazie cu un raport foarte bun calitate-pret, design unic, realizare pe masurile clientei si livrare rapida. Piata pe online este foarte competitiva pentru ca marii retaileri nu prea fac rochii de ocazie.

De unde va cumparati produsele?
Toate produsele sunt realizate in atelierul propriu.

Cati angajati aveti?
Cu mine, 11.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
De obicei avem o constanta. Lunile mai si noiembrie sunt cele mai bune.

Ati participat la Black Friday-ul 2017?
In 2016, de Black Friday am vandut in 3 zile cat intr-o luna si jumatate. Categoric, BF ca vanzari este peste Craciun. In 2017, ne-am asteptat ca vanzarile sa creasca cu 20% fata de anul trecut si asa s-a intamplat J.

Cum si unde va promovati site-ul?
Cel mai bine functioaneaza campaniile de Facebook Ads.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
80% din vanzari sunt generate de campaniile de Facebook Ads. Pagina de Facebook are aproximativ 60.000 de like-uri si investim zilnic, in PPC, bugete intre 300 – 1.000 lei/zi.

Aveti versiune de mobile?
Avem versiune de mobil, dar trebuie sa recunosc ca o updatam mai greu si ca nu primeste interesul meritat.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu sunt de acord ca afacerile online au costuri mai mici decat cele offline. Daca ai un e-commerce care are sub 1.000 de produse, cum este cazul Roserry, costurile de marketing (mai precis Facebook Ads) ajung pana la 25%, ceea ce inseamna ca pot echivala sau depasi costurile unui magazin fizic. Reducerea costurilor se poate face prin strategii foarte bune de marketing, optimizarea continua a tuturor canalelor care aduc vanzari.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa reusesc sa am un cost de marketing sub 20% :).

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am avut diferite probleme cu pierderi de colete sau colete nelivrate la timp. Am reusit sa le gestionam si sa trimitem rapid alt produs clientei.

Raspunde la aceasta intrebare