INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Papucila.ro
Site-ul e-commerce Papucila.ro a aparut in februarie 2020 si vinde online jucarii, baloane si cadouri. Daniel Ditu (foto, Fondator Papucila.ro) ne-a introdus in culisele afacerii sale si ne-a povestit cum meseria lui de animator a fost inspiratia din spatele site-ului, cate mii de euro a investit initial, ca anul acesta vrea sa-si tripleze cifra de afaceri si care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul lui, in mediul online autohton. Aflati mai multe din interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Daniel Ditu: Am ales sa denumesc site-ul Papucila.ro deoarece acesta a fost numele meu ca animator pentru copii, am avut acest job part-time, in timpul facultatii.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Mereu mi-au placut copiii veseli si am vrut sa imbunatatesc relatia parinte-copil prin intermediul jucariilor pe care le comercializez. Ca modele, am studiat site-uri din afara tarii si din Romania, din industrii ca Fashion sau IT, nu doar jucarii.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Mereu am fost atras de online si am vrut sa-mi dezvolt abilitatile de marketing si vanzari pe cont propriu, fara a ma asocia cu cineva.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Sunt absolvent al Facultatii de Inginerie si Management Industrial, specializarea Tehnologia Constructiilor de Masini, din cadrul Universitatii Transilvania, Brasov. Pe parcursul celor 4 ani de studiu nu am avut discipline care sa vizeze educatia anteprenoriala. Insa, in anul III, am descoperit dezvoltarea personala, care mi-a starnit interesul apropo de educatia anteprenoriala.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Suma investita initial a fost de 5.000 €, bani din fonduri proprii, stransi lucrand ca fotograf, in strainatate.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Inceputul a fost plin de entuziasm, insa – pe parcurs – am descoperit ca in e-commerce trebuie mereu sa aduci imbunatatiri, pentru a te face remarcat in imensul ocean albastru al mediului online.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaje: libertatea de a alege ce faci cu propriul timp, utilizarea creativitatii in mod practic, competitivitatea. Dezavantaje: faptul ca actiunile si daruirea nu au mereu rezultate sau nu au rezultate imediate.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta al site-ului este format din parinti sau persoane care doresc sa bucure si sa ajute la educatia copiilor de cel putin 6 ani, prin joc si jucarii.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Filtrul prin care alegem jucariile are la baza crearea amintirilor in familie, fie ca vorbim de a face un puzzle din lemn, fie ca testam o noua masinuta cu baterii. Punem accent, in acelasi timp, pe calitatea produselor, avand chiar si produse unicat, fabricate in Romania.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Oferim asistenta personalizata gratuita in alegerea jucariilor si avem o comunitate pe Facebook unde aproape saptamanal postam activitati gratuite pentru copii. Asta atat pentru clientii nationali, cat si pentru cei locali. Pentru cei locali, din Focsani, oferim livrare gratuita.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
La inceput am avut si furnizori din afara tarii, insa acum lucram 100% cu furnizori si producatori din Romania.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Site-ul este principalul canal de vanzare, ajutat periodic de Facebook si Google. Avem unele produse postate si pe OLX. Plus cateva videoclipuri pe TikTok si YouTube.
Cati angajati aveti?
Momentan unul, insa urmeaza sa mai angajam inca trei, pentru vanzari offline.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iunie – n.r.)?
Incepand nu cu mult inainte de aparitia COVID-19, nu avem cum sa facem o diferenta cu perioada pre-pandemica.
Ati participat la Black Friday 2020?
Nu.
Cum si unde va promovati site-ul?
Online, prin campanii periodice pe Google si Facebook, avem conturi pe TikTok si YouTube. Offline, cu flayere si carti de vizita.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook, cu acelasi nume ca si site-ul, papucila.ro. Anul trecut am realizat si un concurs desfasurat atat pe Facebook, cat si pe Instagram. Paginilie le administrez momentan eu, fiind si fondatorul. Comunicarea cu clientii este foarte importanta, am primit cereri in care trebuia sa detaliem caracteristicile unui produs sau dorinta de a vedea un produs nou pe site. Facem campanii platite destul de des, insa algoritmul se schimba tot timpul, iar uneori aceste campanii nu au rezultatul dorit.
Aveti versiune de mobile?
Lucram pentru a o imbunatati.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 40%.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Anul acesta dorim sa ne triplam cifra de afaceri.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Prin comunicare, durata lui de viata si relatia cu furnizorii sau producatorii.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Imbunatatirea constanta pe partea de SEO. Stocurile pentru anumite produse, pentru a avea un cash flow pozitiv luna de luna.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am avut mereu o relatie buna cu firmele de cutreierat.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Vom implementa in curand un blog si o categorie unde vom avea seturi de jucarii.
Leave a reply