Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Navels.ro

Magazinul online Navels.ro a aparut in septembrie 2019, odata cu deschiderea magazinului fizic, din Constanta. Si vinde pe Internet produse pentru bebelusi si copii: imbracaminte si incaltaminte, scaune auto, carucioare, marsupii ergonomice, scaune de masa, jucarii si nu numai. Anda Oprea (foto, Administrator Navels.ro) ne-a povestit ca a investit 39.000 € in afacerea ei digitala, ca toti influencerii cu care a colaborat i-au devenit si ramas clienti si ca 83% dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile. Aflati mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Anda Oprea: Cred ca asta a fost una dintre cele mai grele decizii. Denumirea si logo-ul. In limba engleza, „navel” inseamna „ombilic”, dovada fizica a atasamentului dintre copil si parinte, iar Navels reprezinta intocmai simbolul acestei legaturi indestructibile. Navels semnifica protejarea copilului intr-un mod natural, dar tinand cont de tendinte si de slow-fashion, inseamna blandete si grija fata de fragilitatea nou-nascutului.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Din momentul in care am nascut, din nevoia de a ma deconecta de rutina unei proaspete mame, am inceput sa ma documentez despre ce inseamna parenting in Vest. Asa am aflat de minunatele sisteme de purtare, despre ale caror beneficii v-as putea vorbi la nesfarsit, de hainele din fibre naturale si cat de frumos imbraca ele pielea fina a bebelusilor, despre pozitia rear-facing si importanta folosirii unui scaun auto testat pentru siguranta. Nu as putea spune ca mi-am ales un model, dar cu siguranta spiritul antreprenorial l-am preluat din familie.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Inainte de sarcina si in timpul sarcinii am fost o persoana activa, lucram in companii multinationale de 10 ani si am simtit nevoia sa creez ceva, sa aduc un plus societatii. Am fost motivata de faptul ca am avut posibilitatea sa accesez fonduri europeene. Auzeam in jurul meu ca este foarte greu sa accesezi fonduri si – mai greu decat atat – sa duci un proiect la bun sfarsit. Intotdeauna mi-a placut sa ma implic acolo unde altii nu vedeau o oportunitate. Asa ca am aplicat la proiectul Romania Start Up Plus, prin proiectul Start UP Smart 2.0, am inceput sa scriu proiectul si dupa aproximativ 12 luni, am reusit sa obtin finantarea. Pe tot parcursul mi-a fost alaturi sotul meu, care m-a ajutat enorm cu idei de pus in practica!

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Educatie antreprenoriala am primit de la 12 ani, din partea parintilor. Ulterior, prin prisma job-urilor pe care le-am avut, mi-am dezvoltat capabilitatile. Am urmat un singur curs de educatie antreprenoriala, inainte de a lansa Navels, dar am solicitat ajutor de la profesionisti, atunci cand a fost cazul. Facultatea este in cu totul alt domeniu (Agricultura si Zootehnie), deci putem spune ca m-au ajutat studiile de 7 ani doar daca ma redirectionez spre ferme si agricultura. 😊

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Linia de finantare accesata a fost de 29.000 €, la care am venit si cu o investite proprie de aproximativ 10.000 €. Am investit tot. 😊 Am investit bani, timp, cunostinte si timp (pentru a avea mai multe cunostinte).

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Ca orice inceput de drum, e cu suisuri si coborasuri. Am avut sustinerea sotului, Internetul (pentru intrebari ce tineau de legislatie si alte situatii) si, mai mult decat atat, eram setata pe ideea ca orice ar aparea, voi gasi o rezolvare.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Orice antreprenor ar fi de acord cu mine: aceasta intrebare merita o dezbatere serioasa. 😊 Cand ai propria afacere, este clar ca iti place ceea ce faci si ai o satisfactie cosmica, atunci cand apar rezultate! Dezavantajul principal este timpul. Ca antreprenor, ramai fara timp liber! Nu exista concediu de odihna, concediu medical, concediu pentru ca a racit copilul sau orice alt tip de concediu. Clientii mei devin clientii altora, daca eu sunt in concediu (si nu ne dorim asta). Concediul a fost inlocuit cu o fuga rapida pana la munte sau intr-o vacanta. Ca antreprenor, vii primul si pleci cand termini, nu cand vrei. 😊

Care este publicul tinta al site-ului?
Viitorii parinti, cei care se intereseaza despre siguranta copiilor si despre produse de calitate, care sunt sustenabile. Proaspetii parinti, care au nevoie de servicii si produse sustenabile, pentru a le usura primul an din viata de parinti. Nu ultimul rand, ne adresam parintilor cu copii mai mari, pana la 12 ani (in materie de siguranta auto si cu o gama diversa de imbracaminte, incaltaminte si accesorii pentru copii).

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Oferim consultanta specializata. Site-ul are si o parte de blog, in care scriu articole pe diverse teme de interes, din punct de vedere al specialistului in siguranta auto, al consultantului in babywearing, dar si al mamei. Produsele pe care le comercializam au fost selectate dupa ce au fost testate de „departamentul specializat” (adica eu si cu copilul meu). Lucram cu peste 40 de producatori din Europa, dar am testat produsele a peste 70 de producatori, pana sa ajungem la acestia. Toata gama de imbracaminte si accesorii vine de la producatori sustenabili. Toata gama de incaltaminte provine de la producatori mici, din Europa, 70% din ea fiind barefoot, deoarece promovam acest tip de incaltaminte in randul celor mici. Scaunele auto, carucioarele si sistemele de purtare sunt omologate si, mai mult decat atat, retestate de catre una dintre organizatiile internationale care se ocupa cu asta, printre care pot enumera: ADAC, PLUS, OAMTC sau WICH.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In primul rand, avem si un magazin fizic (in Constanta), unde sunt prezente toate produsele de pe site si unde oferim consultanta la orice achizitie. Sunt expert certificat in transportul in siguranta al copiilor, acreditat de Institution of Occupational Safety and Health/IOSH, organizatie mondiala cu traditie, care asigura instruirea in domeniul sigurantei si sanatatii ocupationale. Sunt si consultant in babywearing (acreditat de Scoala de Babywearing Die Trageschule, din Dresden, reteaua globala a specialistilor din aceasta sfera de activitate). Este o piata in crestere, destul de nisata, dar in fiecare an a crescut si interesul pentru produse de calitate, sustenabile, deci si numarul de potentiali clienti. Totodata, este in crestere si nivelul de constientizare al utilizarii corecte al unui dispozitiv de retentie in masina (scaunul auto), dar si a sistemelor de purtare care ajuta parintii, mai ales in primul an.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Toate produsele sunt achizitionate direct de la producatori. Lucram cu producatori din Europa, Noua Zeelanda si SUA, dar si cu producatori din Romania (ca Isara si Avus). Ne-am dori sa lucram cu mai multi producatori din Romania, dar tot cadrul legislativ si toate taxele pe care le platim sunt prea mari pentru a ne permite asta.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Magazinul online, magazinul fizic, retelele de socializare, dar si un marketplace.

Cati angajati aveti?
Un singur angajat, la magazinul fizic.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Toate vanzarile (pe toate categoriile) au fost intr-o profunda scadere, de la inceputul anului. Desi preconizam o crestere de doar 8% in primul trimestru, realitatea este sfasietoare. Avem o scadere de 9% vs 2022.

Ati participat la Black Friday 2022?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe retelele de socializare, prin advertoriale si bannere pe alte site-uri care sunt de interes pentru potentialii nostri clienti, dar si prin organizarea de evenimente la nivel local, cu scop de constientizare al sigurantei auto si al purtarii corecte a copilului.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagini de Facebook si Instagram. Este cel mai exploatat canal de catre noi. Facem zilnic postari, engagementul fiind mult mai mare pe Instagram. Avem si un grup pe Facebook, in care invitam clientii, unde engagementul este foarte mare mare, deoarece acolo venim cu explicatii, videoclipuri si live-uri. Bugetul lunar pentru campaniile pe retelele de socializare este de 3.000 lei. Lucram si cu influenceri care ne promoveaza produsele. Toti influencerii cu care am incheiat colaborari, ne-au devenit si ramas clienti. 😊

Aveti versiune de mobile?
Nu si nici nu avem in plan.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
72% dintre utilizatori sunt de pe dispozitive mobile. 83% dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Ne-am propus ca in Q4 2022 sa inchidem anul cu 15% in plus. Speram sa si reusim, pentru ca anul acesta am inceput colaborarea cu 4 branduri noi de incaltaminte, 1 brand de scaune auto si, din luna septembrie, ne marim gama de produse cu incaltaminte pentru femei, din aceeasi categorie: barefoot.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Urmaresc cu interes raspunsurile altor antreprenori, poate are cineva un raspuns! In proportie de 90%, cheltuielile unui magazin online sunt cele de promovare. Chiar daca au trecut 4 ani si suntem cunoscuti in randul parintilor, in fiecare minut apar cel putin 20 de potentiali clienti, catre care trebui sa ajungem prin promovare.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Preturile de dumping ale jucatorilor mari din comertul cu produse de puericultura mica si mare.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Lucram cu o platforma de curierat, de unde avem posibilitatea sa alegem firma de curierat. Desi am incercat sa colaboram cu fiecare firma in parte, preturile pe care ni le ofereau erau cu 20% si in unele cazuri cu 38% mai mari decat oferta platformei. In cei 4 ani, am avut colaborari cu 5 firme de curierat diferite si de un an lucram pe platforma. Cea mai mare problema este miscarea angajatilor din curierat. Azi este, maine nu mai este. Tin minte ca acum un an am asteptat si am sunat 5 zile la compania de curierat, sa ridice coletele. Am hotarat sa le duc personal in depozit si am avut surpriza sa gasesc usile inchise. Ulterior, compania a intrat in insolventa si a falimentat.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim sa fim printre primele site-uri care apar in cautarile parintilor, pentru ca avem expertiza, intelegerea si rabdarea pentru a imbunatati experienta utilizatorilor.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply