Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu NaturaLiving.ro

NaturaLiving.ro este un magazin Home&Deco, care vinde pe Internet mobilier si decoratiuni realizate doar din fibre naturale – ratan, bambus, iarba de mare, nuca de cocos. E-shop-ul a fost lansat in plina pandemie, in iunie 2020, dupa aproape 8 luni de pregatire, ne-au povestit Roxana Dinu si Alexandra Vasvari (foto, de la st. la dr., Fondatoare NaturaLiving.ro). Acestea au fost inspirate de experientele traite in tarile exotice vizitate, unde au descoperit frumusetea in lucrurile simple, viata traita aproape de natura si obiectele realizate manual, din fibre naturale. Acum, magazinul lor e-commerce vinde produse importate din Indonezia si Vietnam, investesc peste 1.000 €/luna in campanii platite pe Facebook, Instagram si Pinterest si 85% dintre comenzi le vin de pe dispozitive mobile.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Roxana Dinu si Alexandra Vasvari: NaturaLiving imbina perfect esenta business-ului si a ceea ce ne dorim sa promovam – un stil de viata apropiat de natura si prietenos cu ea. Este un brand inspirat din dorinta de evadare din aglomeratia urbana, pentru reconectarea cu natura. Toate produsele noastre sunt lucrate manual, din materiale regenerabile, recoltate din surse sustenabile, in tari din Asia. Numele in sine este o alaturare de cuvinte cu mai multe intelesuri: „natura” (natural) si „living”  (care poate fi tradus atat ca „stil de viata”, cat si ca „sufragerie”). NaturaLiving a aparut in urma unui brainstorming cu specialisti in branding si comunicare.

De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Povestea NaturaLiving.ro a inceput intr-o vacanta prin Asia. Am pornit initial de la o idee mai mica, aceea de a aduce pe piata din Romania genti si accesorii vestimentare confectionate in Asia, dar ideea a luat amploare si, descoperind stilul de viata insular exotic si mobilierul autentic din locatiile pe care le-am vizitat, ne-am dat seama ca NaturaLiving.ro ar putea fi o alternativa pentru ceea ce exista in Romania in categoria Home&Deco.

Ce v-a motivat sa incepi propria afacere? Ati pornit la drum singure?
Suntem doua mamici (cu 2, respectiv 3 copii) care au decis sa porneasca pe acest drum impreuna si sa accepte provocarea de a transforma o idee venita in vacanta intr-un business de succes.

Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacte?
Roxana este partea NaturaLiving cu o vasta experienta antreprenoriala, fiind implicata in mai multe proiecte de e-commerce de succes, avand si o formare educationala in acest sens, cu studii in managementul afacerilor si in sisteme informatice de gestiune a afacerilor. Background-ul meu educational este pe partea de comunicare, relatii publice, cu un master in jurnalism si experienta profesionala in media, insa am avut contact si cu partea antreprenoriala, pe categoria de imobiliare. De aceea, experientele noastre se completeaza foarte bine si avem de invatat mereu una de la cealalta.

Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Investitia initiala a fost de aproximativ 50.000 €, iar fondurile au fost din economii. Fondurile initiale au acoperit testarea furnizorilor si plasarea comenzilor initiale, costurile de import si lansarea magazinului online. Toate veniturile generate sunt reinvestite in marirea portofoliului de produse, inclusiv categorii noi si marketing online.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Bariere exista in orice domeniu, cu atat mai mult cu cat doresti sa creezi un produs de la zero. Relatia cu furnizorii, colaboratorii, deadline-urile depasite, toate sunt bariere pe care trebuie sa le depasesti, ca sa poti spera ca vei avea succes.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Este vorba despre dorinta de libertate si de nevoia de adrenalina. Gestionarea unei afaceri are provocari zilnice si te obliga sa fii mereu conectat cu ce se intampla in piata, cu oamenii care lucreaza zilnic, cu clientii. Este mai greu sa vorbesti in termeni de avantaje si dezavantaje, pentru ca ele exista atat la antreprenori, cat si la angajati. Credem ca este important sa faci ceea ce iti place, sa iti urmezi visul, sa iti dai voie sa fii creativ si sa incerci sa fii cat mai bun. Ori aceste ingrediente ar trebui sa fie prezente la oricine, indiferent daca este angajat sau daca are propria afacere.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta al NaturaLiving.ro este impartit in 3 categorii: proprietarii de locuinte, arhitecti/studiouri de design interior si sectorul HoReCa. Ne adresam unui public tanar, dinamic, care apreciaza piese de mobilier si decoratiuni cu design unic, din materiale naturale. Ne adresam tuturor celor care pun accent in egala masura pe confort, cat si pe design, totul pentru a obtine un spatiu cu ambianta placuta si in armonie cu natura.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Avantajul competitiv pe piata in categoria in care activam este dat de prezenta stocurilor: produsele noastre sunt in stoc si ajung la clienti in maximum 48 de ore de la comanda. In plus, punem foarte mult accent pe interactiunea cu clientii, raspundem rapid intrebarilor lor, cautam in permanenta abordari noi, care sa creeze clientului o experienta pe site (atat prin oferirea de informatii clare si cuprinzatoare, cu poze reale ale produselor, cat si prin promisiunea de a fi un spatiu de unde se pot inspira si pot lua sfaturi utile).

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
NaturaLiving.ro este o alternativa pentru cei care isi doresc mobilier si decoratiuni, lucrate manual, din materiale naturale, sustenabile si unice, care sa fie mereu in trend. De aceea, aducem constant produse noi, care sunt in tendinte. Faptul ca livram din stoc (in 2 zile lucratoare) este ceea ce ne diferentiaza de concurenta. Un client care asteapta de la 6 saptamani in sus o piesa de mobilier, ca apoi sa realizeze ca nu i se potriveste si ca este nevoit sa o returneze (si sa astepte alte saptamani pentru a primi un alt produs), nu poate fi un client fericit. Avantajul pe NaturaLiving.ro este ca primeste produsul rapid si are un termen de retur de 14 zile.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Toate produsele noastre sunt importate din Indonezia si Vietnam, dupa un research atent si testarea furnizorilor. De la descoperirea produsului, pana cand ajunge fizic in depozitul nostru, dureaza intre 6 si 9 luni.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Site-ul propriu este principalul canal de vanzare, insa avem produse listate si pe marketplace-uri.

Cati angajati aveti?
Fiind un business la inceput de drum, am incercat sa gestionam cat mai cost-efficient partea logistica, astfel ca folosim forta logistica si resursa umana a unei afaceri cu o vechime mai mare, pe care o detine Roxana.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iulie – n.r.)?
NaturaLiving.ro este un business inca tanar care se afla intr-un proces de crestere, maturizare si creare a unei reputatii pe nisa magazinelor de mobilier. De aceea, in fiecare luna observam o crestere a afacerii, fie ca vorbim despre numarul de comenzi sau de valoarea acestora. Alegem o crestere sanatoasa si asta se vede in numarul de vizite pe site, care a crescut fata de primele luni ale anului. Perioada pandemica a fost o oportunitate pentru noi, in general, oamenii au petrecut mai mult timp acasa si au simtit nevoia de a reamenaja sau decora casa/terasa/gradina, cu materiale naturale. De atunci, ne bucuram sa vedem clienti recurenti, care revin pe site, cu noi comenzi. Desi am lansat site-ul in plina pandemie COVID, fara sa putem prognoza dezvoltarea lui, a doua jumatate a anului 2020 si anul 2021 au fost ani buni pentru un business la inceput de drum.

Ati participat la Black Friday 2021?
Da, am participat si ne-am bucurat sa putem oferi discount-uri de pana la 70%, pentru anumite produse.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2021?
Cifrele noastre ne arata o evolutie in crestere a business-ului. Desigur, momente precum Black Friday sau perioada Sarbatorilor arata o crestere a interesului consumatorilor pentru achizitii. Pentru noi, aceste perioade se remarca printr-o crestere cu circa 20% a numarului de comenzi, fata de o perioada normala.

Cum si unde va promovati site-ul?
Derulam in mod recurent campanii de Facebook, Instagram, Pinterest si Google, inclusiv Google Shopping. In plus, prezenta constanta in social media (prin postari sau campanii cu influenceri) ne ajuta sa crestem vizibilitatea brandului. Folosim foarte mult newsletter-ul, care e o componenta importanta prin care vrem sa fim cat mai aproape de clientii nostri, oferindu-le sfaturi utile, informatii noi despre produse si inspiratie pentru amenajarea spatiului in care traiesc.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, suntem prezenti pe cele mai importante platforme de social media, ne ocupam intern de comunicare pe aceste platforme, inclusiv de sectiunea de blog din site. Avem campanii platite pe Facebook, Instagram si Pinterest, iar bugetele lunare pe aceste platforme depasesc 1.000 €.

Aveti versiune de mobile?
Ne mandrim cu un site foarte bine pus la punct, optimizat inclusiv pentru navigarea de pe dispozitivele mobile. Site-ul este pentru noi un instrument in care investim foarte multe resurse, munca, timp, tocmai pentru a fi in permanenta cat mai aproape de asteptarile si de nevoile clientilor nostri.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Circa 85% dintre cei care ajung pe site-ul nostru o fac prin intermediul dispozitivelor mobile. Proportia se pastreaza si in cazul comenzilor.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Este prematur sa vorbim despre o prognoza pentru finalul anului, mai ales ca traversam o perioada cu multe incertitudini. Ne asteptam sa crestem, asa cum am facut-o si pana acum. Cu fiecare pas pe care il facem suntem si mai increzatoare ca suntem pe un drum bun, ca reusim sa aducem langa noi o comunitate a oamenilor care pun accent pe sustenabilitate si apreciaza produsele pe care noi le aducem in Romania.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Este o intrebare complexa, la care nu credem ca exista un raspuns aplicabil tuturor magazinelor online. Depinde foarte mult de modelul de business, de logistica implicata, de numarul de angajati si de colaboratori. In cazul nostru, solutia este in implicarea si mai mare a fondatorilor in toate operatiunile afacerii.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Pe de o parte, ne lovim de informatia mincinoasa a unor competitori din piata. De exemplu, descrieri inexacte ale unor produse (cu scopul de a dezinforma sau de a crea false perceptii ale consumatorilor cu privire la calitatea sau materialele din care sunt confectionate). Pe de alta parte, facem multe eforturi pentru a convinge consumatorii, potentialii clienti, ca sustenabilitatea produselor noastre este un avantaj urias, intr-o lume sufocata tot mai mult de plastic.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Exista anumite situatii regretabile, in care produsele ajung mai tarziu de termenul de 24-48 de ore comunicat clientilor. Sau situatii in care produsele ajung usor deteriorate, caz in care suntem nevoiti sa inlocuim de indata produsul trimis clientului. In cazul produselor cu valoare crescuta, am decis sa asiguram trimiterile si sa evitam astfel pierderile cauzate de transport.

Ce planuri de viitor aveti in online?
In continuare suntem concentrate pe cresterea vanzarilor in Romania si pe atingerea unei cote de piata cat mai mare, pe acest segment Home&Deco. Ne propunem acest lucru pentru ca suntem ambitioase si foarte serioase, pe langa faptul ca avem produse de calitate premium, la preturi extrem de competitive fata de alti jucatori din piata. Deci vrem sa continuam sa aducem produse cu design unic, de inspiratie insulara, de calitate inalta, la cele mai bune preturi de pe piata. Vrem sa devenim acel one-stop-shop pentru mobilier si decoratiuni din fibre naturale. Complementar, ne dorim sa abordam piete externe, un obiectiv la care lucram inca de anul trecut.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply