Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu NamikoStore.ro

NamikoStore.ro este un magazin online la inceput de drum: si-a deschis portile virtuale in iunie 2020, dupa indelungi intarzieri. E-shop-ul vinde imbacaminte pentru copii si femei, din materiale naturale (in sau lana), avand la baza conceptul de slow fashion – produsele sunt unicat sau in serii foarte mici, design-urile sunt unice, iar materialele de calitate. Andreea Dumitru (foto, Fondator NamikoStore.ro) ne-a povestit cat de mare este investitia facuta pana acum, ce provocari are in contextul pandemiei COVID-19 si ce canale de promovare prefera.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Andreea Dumitru: Numele magazinului online este, de fapt, numele brand-ului. Pentru ca produsele pe care le creez sunt naturale, minimaliste si confortabile, „Namiko” a fost cea mai buna alegere pentru brand-ul meu.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Tendinta pietei vestimentare este de a se indrepta din ce in ce mai mult spre materiale din fibre naturale. Piata actuala inca este sufocata de poliester, iar ideea mea (de a face haine doar din tesaturi naturale, precum inul si lana) a venit din dorinta de a le oferi copiilor si femeilor haine cu beneficii pentru piele.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Motivatia principala a venit din dorinta de a face ceva important pentru mine si pentru oamenii din jurul meu. Nu ma mai regaseam in jobul din multinationala in care lucram, imi doream o schimbare, iar oportunitatea a venit odata cu posibilitatea de a participa la un concurs de planuri de afaceri, finatate din fonduri europene.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Spiritul antreprenorial cred ca e ceva nativ :))), pe de o parte. Sigur, si experienta anterioara in diferite companii a ajutat mult. Pe de alta parte, am sprijin constant din partea sotului, asta ca sa completez si intrebarea anterioara.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Asa cum spuneam anterior, o parte din investitie a fost suportata din fonduri europene, dar au fost multe alte cheltuieli din surse personale. Pe langa 1 an de nopti nedormite, pana in acest moment, investitia totala depaseste 50.000 €.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Barierele de care m-am lovit au fost din cauza lipsei de experienta in domeniu, dar incet-incet, cu perseveranta si dorinta de a invata am ajuns sa nu mai repet greselile facute.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Este greu sa gestionezi propria afacere, cu 2 copii mici si fara plasa de siguranta, mai ales atunci cand pleci la drum in plina criza, dar nu imposibil. Pe langa asigurarea disponibilitatii bugetului pentru platile operationale curente, sunt multe roluri pe care trebuie sa le joci, mai ales la inceput de drum. Deciziile pe care le iei ca antreprenor au rol important atat asupra vietii tale, cat si a angajatilor tai, ceea ce era destul de limitat in multinationala. In acelasi timp, cand primesti nenumarate mesaje de apreciere si multumire pentru produsule create, orice efort este reasplatit inzecit.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta sunt persoanele iubitoare de lucruri simple, de calitate si – nu in ultimul rand – de materiale naturale. Sunt oameni care isi doresc ca alegerile pe care le fac, constiente si educate, sa aiba un impact cat mai mic asupra mediului, fara a face rabat de la calitate si confort.

De ce ar trebui cineva care intra pe site sa cumpere de la voi?
Ne detasam de piata fast-fashion atat declarativ, cat si – mai important – prin calitatea executiei produselor. Cream produse atemporale, lucrate cu grija si mare atentie la detalii, din materiale naturale certificate, produse de care se pot bucura generatii la rand.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata produselor vestimentare din materiale naturale, asa cum spuneam anterior, este in crestere si in Romania. Sunt din ce in ce mai multi mici producatori care au inteles beneficiile acestor materiale. Noi avem un stil al nostru, care ne defineste brand-ul, stil pe care ne dorim sa il facem din ce in ce mai cunoscut, inteles si iubit – natural, minimalist, confortabil – stilul NAMIKO.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Suntem producatori. Toate produsele prezente pe site sunt realizate in atelierul nostru, din materiale de origine UE.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In acest moment folosim in cea mai mare parte canalele online (site si social media) si, in mica masura, vanzarile directe, offline.

Cati angajati aveti?
Acum suntem o echipa de 3 oameni – 2 angajati si eu.

Cum va merge in perioada asta?
Am lansat atat site-ul, cat si colectia de vara in plin sezon de vara si pandemie. Atat vizitatorii, cat si vanzarile sunt pe un trend crescator, de la luna la luna. Dupa primele 4-5 luni suntem optimisti. 🙂

Ati participat la Black Friday 2020?
Black Friday 2020 a fost peste asteptarile noastre. A fost un eveniment de succes care a confirmat ca produsele noastre sunt apreciate si dorite. Am pregatit promotii spectaculoase, adresate celor mai importante canale de vanzari. A fost primul Black Friday pentru noi, am invatat multe din aceasta campanie si credem ca anul viitor vom fi si mai pregatiti. Acum punem la punct surprizele de Craciun si suntem convinsi ca cifrele vor fi cel putin la fel de bune ca cele de Black Friday.

Cum si unde va promovati site-ul?
Facebook, Instagram si grupurile relevante sunt mediile pe care le targetam, in principal. Reclamele, voucher-ele si reducerile cu diferite ocazii sunt metodele uzuale, dar incercam, in acelasi timp, sa si educam publicul cu privire la beneficiile pe care le aduce purtarea articolelor vestimentare din fibre naturale.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, incercam sa fim cat mai prezenti si relvanti in social media (in principal, Facebook si Instagram, pe care le consider cele mai importante pentru profilul business-ului pe care il conduc). Am avut o campanie de lansare care a adus rezultate, iar acum ne dorim sa largim „grupul de prieteni” si sa ii bucuram pe cat mai multi cu produsele noastre. Campaniile au fost administrate partial in-house, dar suntem in discutii cu mai multi profesionisti care sa administreze paginile.

Aveti versiune de mobile?
Site-ul este mobile-friendly. Sigur, mai sunt multe de imbunatatit si incercam sa ne perfectionam in fiecare zi.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 80% din trafic si 90% din comenzi vin de pe dispozitive mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Dupa cateva luni de activitate, suntem optimisti cu privire la rezultatele pe care le vom raporta la sfarsitul anului.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Suntem producatori si, de la achizitia materiei prime pana cand un client se bucura de produsul nostru, intervin multe elemente consumatore de resurse umane si materiale. Cred ca cel mai important aspect este automatizarea si aceasta va fi una dintre liniile de dezvoltare pe care ne vom concentra.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Trecem printr-un moment extrem de dificil la nivel global si asta se rasfrange asupra tuturor, direct sau indirect. Cred ca oamenii sunt mai atenti la cheltuielile care nu sunt neaparat necesare, dar cred ca este si o oportunitate, pentru ca piata se orienteaza catre investitii de lunga durata, iar produsele noastre chiar asta sunt – o investitie pe termen lung.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pentru moment, suntem multumiti de relatia pe care o avem cu furnizorul nostru de servicii de curierat, iar micile probleme aparute au fost depasite fara mari dificultati. Cred ca cele mai importante sunt setarea corecta a asteptarilor, de ambele parti, si comunicarea continua.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Avem un plan de dezvoltare online, de care incercam sa ne tinem si pe care sa il dezvoltam constant. Vrem sa imbunatatim experienta utilizatorului pe site si sa largim prezenta in social media. Pe plan national, exploram colaborarea cu platforme de tip marketplace si marketing afiliat; in acelasi timp, ne pragatim sa expunem produsele noastre catorva piete europene.

Leave a reply