Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Masima.ro

Masima.ro a aparut in online-ul autohton in 2017 si vinde pe Internet produse din piele: genti, portofele, huse, curele si centuri, sorturi si echipamente pentru bucatari/barmani/doctori. Cristina Petrule (foto, Fondator Masima.ro) ne-a povestit cum a inceput afacerea, pe fondul pasiunii proprii pentru produsele din piele naturala, cum a pornit la drum cu 44.000 € (obtinuti prin programul Start-Up Nation) si cum cea mai mare problemade care s-a lovit a fost aceea a fortei de munca. Nota bene: acest interviu a fost realizat in luna ianuarie.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Cristina Petrule: „MASIMA” vine de la termenul „maxim”. Astfel, MASIMA scoate maximul de calitate in ceea ce priveste articolele din piele in serie sau customizate: curele, genti, huse tablete/telefoane, ustensile bucatari si barmani, sorturi personalizate din piele sau combinatie de material textil cu piele si diverse accesorii solicitate de catre clienti, pe care le facem la comanda si le personalizam, atat cat priveste modelul ales, cat si prin gravare laser sau broderie.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Imi plac foarte mult produsele din piele naturala. Ideea a venit din dorinta de a satisface, la un pret accesibil, cele mai exigente dorinte ale clientilor.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Fiind licentiata in Administrarea Afacerilor si obtinand un ajutor financiar nerambursabil pentru inceput de drum, am luat decizia de a pune in practica ceea ce am invatat. Am pornit singura cu ideea, dar am fost ajutata si de colegii pe care ii am in prezent si care completeaza partea de productie si vanzarea articolelor.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Din facultate, asa cum am mentionat mai sus.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Pentru investitia initiala in utilaje si echipamente de ultima generatie, am obtinut 44.000 € prin programul Start-Up Nation, dupa care am investit din fonduri proprii pentru materie prima, marketing, SEO, etc.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da. Au fost cateva obstacole peste care am reusit sa trec. Problema cea mai mare este forta de munca. Se gasesc foarte greu persoane calificate in domeniu.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaj: faci ce iti place si ai satisfactia cand vezi cum afacerea creste ca si cum ar fi copilul tau. Dezavataj: nu ai program de 8 ore, dupa care sa pleci acasa. Antreprenoriatul presupune foarte multa munca si implicare.

Care este publicul tinta al site-ului?
In principal, publicul tinta pentru site-ul www.masima.ro sunt persoanele fizice cu varsta cuprinsa intre 27-45 ani, cu venituri medii si mari, plus persoane juridice, care activeaza in domeniul HoReCa.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Raportul calitate/pret si pentru ca ii putem face produsul din piele visat, customizat.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pe langa produsele standard (cum ar fi genti, curele, huse din piele office), venim cu produse noi (gen huse de cutite, sorturi din piele naturala, uniforme bucatari, barmani, uniforme medicale de calitate), pe care le putem personaliza dupa bunul plac. Le personalizam din punct de vedere al modelului, al materialului ales, culorilor si putem sa le personalizam cu un mesaj, imagine, logo, prin gravare laser, broderie sau trasfer termic.

De unde va cumparati produsele/pachetele de servicii?
Noi cumparam materia prima din Europa, o mare mare din Italia.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Vindem online, prin intermediul site-ului www.masima.ro si prin colaboratori.

Cati angajati aveti?
4 angajati.

Cum va merge in perioada asta?
Merge bine, atat din punct de vedere al vanzarilor, cat si din punct de vedere al traficului pe site si – implicit – al conversiilor.

Ati participat la Black Friday 2019?
Da.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
Mult mai bine. Practic, vanzarile s-au dublat fata de 2018.

Cum si unde va promovati site-ul?
Promovare SEO, AdWords, blog, pagina Facebook, Instagram.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, pagina noastra este facebook.com/ACCESORII.PIELE.UNIFORME.HORECA si facem campanii platite. Este foarte importanta comunicarea cu clientii prin site-uri de socializare. Atat clientul, cat si noi putem tine legatura direct si rapid, lucru care ajuta la imbunatatirea rapida a serviciilor si a produselor.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Da. Estimarile si asteptarile noaste sunt cuprinse intre 60-70% crestere.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Este greu de spus. Probabil ca ar trebui renegociate cheltuielile privind transportul, optimizarea cheltuielilor privind publicitatea, dar nu reducerea bugetului alocat publicitatii. Consider ca trebuie in mod constant alocat buget pentru publicitate si marketing.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Convingerea clientilor sa cumpere un produs romanesc.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In general problemele apar in pragul Sarbatorilor si in perioadele de reducere a preturilor, cand firmele de curierat nu reusesc sa livreze in timp rezonabil. Am luat legatura cu clientii (pentru a le explica problema nelivrarii la timp) si cu curierii (sa urgenteze livrarea).

Ce planuri de viitor aveti in online?
Dezvoltare continua si o strategie de marketing de cunoastere a brand-ului MASIMA, deschiderea unui magazin fizic (showroom).

 

Leave a reply