Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ManagisBio.ro

ManagisBio.ro a aparut in 2012, cand Daniela Salomie (foto, Fondator Managisbio.ro) a inceput sa caute pentru familia ei produse eco cu proprietati bine definite si cu aport maxim de minerale. „Atunci am inceput sa studiez mai profund ce inseamna si beneficiile acestor produse, mai ales ca in Romania era totul nou (piata mica, sub 2%)”, ne-a povestit aceasta. Magazinul online vinde alimente si bauturi, suplimente alimentare, produse pentru copii, casa si corp bio. Descoperiti in interviul de mai jos care sunt barierele din domeniu de care s-a lovit, de unde a facut rost de investitia initiala si ce planuri de viitor are.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!


ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Daniela Salomie: Nu a fost poate o alegere de domeniu buna, pentru ca Managis era firma deja infiintata, insa daca asa se numea, am zis sa-i zicem asa. Managis acum reprezinta pentru mine managementul resurselor de calitate pentru produse eco.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am participat la o scoala antreprenoriala si am avut cativa mentori. Ca si model de business, pentru Managis am ramas in zona de retail, iar pentru online, avand in vedere ca volumele erau mici, nu ne-am contractat eforturile.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
In ce priveste motivatia, am lucrat multi ani pentru firme medii si mari si, dupa perioada maternitatii, m-am gandit sa incerc pe cont propriu. Este foarte greu drumul antrepreonoriatului in Romania, iar finatarile sunt 500% din buzunar. Dupa multi ani, am reusit sa gasesc un partener, inca eforturile de pana atunci si-au lasat amprenta pe vietile noastre. E frumos si sunt lectii pe care altfel nu le inveti, dar lipseste si sprijinul. Partea de online in Romania nu este foarte bine inteleasa, iar conceptele de comanda minima si transport gratuit au dus zona de curierat sa oferteze preturi mici (evident, calitate sub 0) sau preturi mari (dar calitate 0). Si, de aici, probleme care vor exista si azi, si maine. In plus, pe site-uri se vand multe produse si firmele nu au certificari, nici macar sanitar-veterinara, care este baza. Cum poti vinde un aliment cand nu ai punct de lucru, nu ai inregistrare la ANAF pe cod CAEN? Deci multe chestiuni care urca putin partea de costuri fixe si care nu se respecta.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Da, pot spune ca am avut parte de educatie antreprenoriala, o fac si in mod autodidact si, mai ales, prin mentorii mei.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am investit mult. Punct.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, barierele incepeau de la: „Stim noi cum e cu bio asta…”, „Dar sunt chiar bio?”, „Bio este scump”, pana la a vedea produse care se numesc „natur bio”. In plus, ce mi s-a parut hilar este cum se pune problema la inregistrarea produselor eco, dar aici nu mai pot da din casa. 🙂

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaje: poti sa-ti creezi planul tau, obiectivele tale, poti verifica tot timpul unde esti si – practic – iti urmaresti propiul vis, reprezentarea ta ca proprie persoana, pentru ca asa cum esti tu, asa iti va fi si compania, este oglinda ta. Dezavantaje: timp personal limitat, resurse financiare usor alterate la inceput, nu poti da inapoi (fara repercusiuni).

Care este publicul tinta al site-ului?
Persoanele care doresc sa consume produse sanatoase, familii preocupate de sanatate, sportivi, tineri, batrani – in principal cei care cauta si stiu ce sunt produsele ecologice.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Poate pentru ca suntem sinceri si nu incercam sa vindem ce nu este, informatiile sunt corecte. Avem produse care se potrivesc si copiilor, si sportivilor, si mamelor, si barbatilor, tuturor.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Concurenta este mare si ceea ce avem noi pe site poate seamana cu altor site-uri, insa avem produse proprii si atunci e mai usor ca un client sa-si construiasca un cos zilnic sau lunar.

De unde va cumparati produsele?
Avem in mare parte externalizate serviciile: de la depozitare, fullfilment, pana la curierat si SEO.

Cati angajati aveti?
5 full-time, 3 part-time.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Nu merge bine deloc.

Ati participat la Black Friday 2019?
Nu. Consider ca nu este pentru noi.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
50%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent?
100%, de la 1%…

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Consider ca nu se poate fara sa investesti in SEO, Google si alte canale. Doar ca acest cost este foarte mare.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cred ca avem partea de un mare hate in piata, comentatori necertificati si utilizarea abuziva a GPDR.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Deteriorare, intarziere. Nu se poate rezolva decat amiabil si cautand alte firme – poate vor mai aparea.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem sa dezvoltam o aplicatie, un program Healthy Choice si mai multe elemente care au legatura cu magazinul.

Leave a reply