Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Ladite.ro

Ideea site-ului Ladite.ro a aparut in 2016, iar magazinul online a devenit realitate la sfarsitul lui 2017: echipa si-a dorit foarte mult acest domeniu, iar procesul de obtinerea a fost mai lung, ne-a povesitit Madalin Cornel Pop (foto, Manager de vanzari ladite.ro). Nascut din „dorinta de a integra mestesugul romanesc al tamplariei in arhitectura urbana din zilele noastre”, cum explica site-ul e-commerce, acesta vinde pe Internet ladite din rasinoase si fag (care pot fi folosie ca rafturi, suporturi, pereti despartitori, masute sau alte elemente de mobilier, decoratiuni interioare) & vopsele si lacuri pentru a le proteja si infrumuseta. Descoperiti in interviul de mai jos cum arata culisele acestei afaceri, pornite pe bazele unui business de familie cu mobilier de gradina si semifabricate din lemn!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Madalin Cornel Pop: Am dorit sa obtinem acest domeniu pentru ca este, concret, ceea ce facem. Suntem multumiti ca am reusit sa il obtinem, oricine il poate retine foarte simplu si, bineinteles, toata lumea poate sa isi dea seama cu ce ne ocupam.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a venit in momentul in care in atelierul nostru de tamplarie ne-a intrat o cerere pentru acest gen de produse. In acel moment cautam un produs care sa ne ajute sa valorificam cat mai bine lemnul rezultat din alte prelucrari si am plecat la drum cu aceasta idee, pe care am incercat sa o dezvoltam cat mai mult. Mergand pe o piata de nisa si concentrandu-ne foarte tare pe ceea ce trebuie sa le oferi clientilor: seriozitate si calitate.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Business-ul nu este nou, e un family business inceput in 1995 de catre familia noastra. In toti acesti ani am realizat mobilier de gradina si semifabricate din lemn. In 2017 am inceput acest proiect, iar de atunci pot spune ca ne ocupa aproximativ 70% din productia pe care o realizam in atelierul nostru de tamplarie.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Da, am terminat facultatea de Stiinte Economice la Universitatea Transilvania din Brasov (sectia Management) si am urmat un Master in Management si Strategii de Afaceri, in cadrul aceleiasi universitati.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Avand in vedere ca era un business care deja functiona, nu a fost nevoie de o investitie foarte mare. Am achizitionat cateva alte echipamente pentru a ne ajuta sa crestem productivitatea pentru acest gen de produse si bineinteles pentru a obtine un produs de calitate.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Principala problema a fost lipsa personalului. Am avut o perioada de inceput atipica, in sensul ca aveam cereri pentru ladite, insa – din pacate – nu aveam personal suficient pentru a putea onora foarte rapid toate comenzile. Asta a dus la intarzieri in livrare si la refuzul unor comenzi mari, care trebuiau livrate in termene scurte.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Principalul avantaj este ca iti poti organiza cum iti doresti tu timpul de lucru si absolut tot ce tine de el. Poti implementa orice idee, iar satisfactiile sunt pe masura efortului. Dezavantajul principal este ca, avand propriul business, nu exista program fix de 8 ore/zi, aici trebuie sa fii 24/7. Este adevarat ca iti poti gestiona timpul cum doresti, avand zile mai lejere si altele in care poti lucra pana noaptea tarziu. Insa, asa cum am spus, satisafactiile sunt pe masura efortului si, de asemenea, exista sentimentul ca fiecare efort depus esta facut in beneficiul personal.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru tinta este populatia de 25-45 de ani, tineri care isi renoveaza/cumpara un apartament si aleg laditele noastre pentru realizarea unor piese de mobilier (rafturi, masute, etajere, etc.), tineri antreprenori care deschid cafenele sau restaurante si isi doresc un design unic si minimalist in spatiul lor sau firme mari care folosesc laditele noastre pentru a oferi angajatilor, cu ocazia Sarbatorilor, pachete cu produse, iar laditele noastre vin ca mijloc unic de ambalare si transport.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca suntem probabil singurii din Romania care facem acest lucru, pentru ca oferim clientilor nostri cea mai buna calitate, pentru ca fiecare ladita este facuta manual (si punem suflet in fiecare produs pe care il cream) si pentru ca suntem altfel si incercam sa integram mestesugul romanesc al lemnului in arhitectura urbana, realizand produse simple, dar cu o poveste fiecare. De aceea, fiecare ladita proprie poarta un nume si are o poveste din folclorul romanesc.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Asa cum am mai spus, suntem pe o piata de nisa si probabil suntem singurii din Romania care facem acest gen de produse: ladite din lemn realizate ca piese de mobilier. Punem suflet in fiecare ladita pe care o producem si incercam sa venim in intampinarea clientilor nostri cu cat mai multe modele. In permanenta cercetam piata si ascultam nevoile clientilor nostri, de aceea periodic introducem si cream noi modele de ladite, astfel incat clientii sa gaseasca la noi exact modelul de care au nevoie pentru proiectul lor.

De unde va cumparati produsele?
Produsul nostru de baza este lemnul de rasinoase. De aceea avem doi furniznori de cherestea de rasinoase, din zona Covasna si Bacau, sustinand in acelasi timp exploatarea controlata a padurilor din tara noastra.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Principalul canal de vanzare al produselor noastre este magazinul online www.ladite.ro, insa suntem prezenti si pe alte platforme e-commerce: eMAG sau colaboratori (www.invietraditia.ro).

Cati angajati aveti?
In momentul de fata avem 5 oameni care se ocupa cu productia acestor ladite.

Cum va merge in perioada asta?
In momentul de fata, putem spune ca producem mai mult decat vindem. Insa suntem OK cu asta, deoarece ne dorim sa putem avea stocuri suficiente de produse, astfel incat sa putem onora fiecare comanda in mai putin de 24 de ore.

Ati participat la Black Friday 2018?
Nu, din pacate a fost o perioada foarte aglomerata pentru noi, iar stocul de produse nu ne-a permis sa putem participa la acest eveniment.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Din pacate, nu pot sa fac o comparatie intre cele doua evenimente. Cert este ca a fost o perioada foarte aglomerata pentru noi.

Cum si unde va promovati site-ul?
Principalul nostru canal de promovare este Instagram, insa – in acelasi timp – dam o importanata foarte mare si pozitionarii in Google a platformei noastre, de aceea in ultimul an am investit si in acest lucru.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook, insa o folosim strict ca mijloc de promovare. Ne concentram mai mult pe pagina de Instagram, unde am realizat si cateva campanii platite, asta deoarece consideram ca publicul nostru tinta se gaseste cu preponderenta acolo.

Aveti versiune de mobile?
Bineinteles.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Anul acesta am reusit sa aducem stocurile la un nivel suficient incat sa putem onora orice comanda apare, de aceea consideram ca in acest an va exista o crestere in numarul vanzarilor.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Pentru noi este foarte simplu, dispunem de un spatiu de productie si depozitare foarte mare. Ne-ar fi practic imposibil sa avem un magazin fizic in care sa putem stoca toate aceste produse. De aceea, ideea unui magazin online este singura disponibila pentru noi, reducand astfel din costurile cu chiria pentru spatiu si depozitare. Insa ce este foarte important este ca piata careia ne adresam este una nationala, mult mai mare decat cea a unui magazin fizic.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Obtinerea unei pozitii cat mai bune in motoarele de cautare si oferirea unui experiente placute pe site-ul nostru, o navigare cat mai usoara si intuitiva.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pana in momentul de fata nu am avut probleme cu firma de curierat. Au existat, bineinteles, probleme cu gestionarea si distrugerea unor colete, insa acest lucru este inevitabil.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Dezvoltarea acestui brand, astfel incat cat mai multe persoane sa ne cunoasca si sa stie la cine sa apeleze in cazul in care au proiecte la care produsele noastre ar fi folositoare.

Leave a reply