Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu IonaStore.ro

Lansat in peisajul e-commerce autohton in octombrie 2018, IonaStore.ro vinde bijuterii fine, cu un design inspirat din cultura romaneasca si universala, care pot fi personalizate si care sunt realizate exclusiv in Romania. Simona Telteu (foto, Managing Partner ionastore.ro) ne-a povestit de unde provine numele e-shop-ului ei, cum a inceput totul, cum si-a folosit experienta acumulata in companiile mari in care a lucrat timp de 15 ani, in cati ani spera sa isi amortizeze investitia initiala si ce planuri de viitor are.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: Cand a aparut site-ul?
Simona Telteu: Magazinul online a aparut in octombrie 2018, ca raspuns la o nevoie identificata pe piata bijuteriilor din aur din Romania si anume aceea de a oferi piese fine, cu design si in bugetul clientelor. Am constatat doua tendinte predominante: asocierea traditionala a bijuteriei din aur cu vanzarea aurului la gram, pe de-o parte si, la polul opus, asocierea acesteia cu segmentul ultra-luxury prin concentrarea aproape exclusiva pe piatra pretioasa (diamant, rubin, safir), fara a conta atat de mult frumusetea design-ului, fapt care afecteaza intr-un final chiar si personalitatea pietrei. Noi urmarim sa aducem in prim plan design-ul si finetea bijuteriei din aur, acea poveste care o face sa fie unica. Mizam pe tehnologiile moderne care permit printarea 3D si personalizarea bijuteriei, inscriptionarea acesteia cu mesaje cu semnificatie pentru posesoare. In colectiile noastre folosim simboluri din cultura romaneasca si cea universala. In plus, business-ul nostru are o componenta locala pronuntata, deoarece atat conceptul, cat si productia bijuteriilor se realizeaza exclusiv in Romania.

De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
IONA este un nume foarte vechi, cu rezonante biblice si pe care Marin Sorescu l-a readus la viata intr-o piesa de teatru care vorbeste despre cautarea libertatii si cunoasterea de sine. Este un nume potrivit pentru noi, pentru ca brandul IONA vorbeste despre eliberarea de conventii, despre autenticitate si sustinerea comunitatii din care facem parte.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ne-am inspirat din tendintele e-commerce din Vest, acolo unde bijuteria din aur se vinde cu succes de aproape un deceniu. In Europa de Vest, urmand trend-ul initiat de bijutierii din SUA, exista linii de bijuterii din aur, pe care case de renume le vand exclusiv in online, pe platforme dedicate de e-commerce – vedeti, de exemplu, colectiile vandute prin net-a-porter.com. De asemenea, exista un trend puternic in online in promovarea colectiilor de bijuterii care poarta amprenta unor designeri independenti (este ceea ce face iconery.com din SUA, de exemplu, oferind clientelor piese din aur in serie limitata, la preturi mai accesibile decat clasicele magazine stradale, cu vitrine impunatoare). Chiar si Tiffany & Co., emblema a magazinelor traditionale, speculeaza acest trend al comertului electronic.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Petrecem la birou mare parte din vietile noastre de adulti, uneori fara sa ne dam seama cat de important este scopul in tot ceea facem. Asa ca, dupa aproape 15 ani de lucrat in marketing, in companii mari din Romania, mi-am dorit sa imi folosesc toate energia, cunostintele si pasiunea pentru a da o alta semnificatie muncii mele. Am pornit la drum cu un partener si cu o echipa de colaboratori profesionisti: maestri bijutieri, oameni de e-commerce, marketing online si customer service. Ei sunt cei pe care ma sprijina in deciziile importante si alaturi de care construim brandul IONA.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
In realitate, nimic nu te pregateste pentru noptile nedormite si temerile de la inceput de drum. Ba chiar exista o anumita reticenta din partea antreprenorilor sau a publicatiilor in a aborda acest subiect si de aceea, de multe ori, ne sunt prezentate doar fragmentele „indulcite” din povestile de business romanesti, fara sa stim vreodata prin ce momente critice au trecut acei antreprenori. Am invatat foarte mult din modelele de business ale companiilor in care am lucrat si in special, din ultima pozitie, din Henkel. Am avut ocazia sa lucrez cu oameni valorosi, de la care am invatat sa vad imaginea de ansamblu intr-un business, sa stabilesc o strategie coerenta de dezvoltare si sa o adaptez „ongoing”, atunci cand piata ne-o cere.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investita initiala in business este ridicata, provine din capitaluri proprii si ne asteptam sa fie amortizata in urmatorii 3 ani.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Exista multe bariere pentru business-urile la inceput de drum si cred ca e foarte important sa-ti setezi obiective realiste si sa le urmaresti pas cu pas. Pentru noi, cel mai greu a fost sa nu ne pierdem in detalii, fie ca vorbim despre adaugarea unor noi functionalitati magazinului online, fie ca vorbim despre design-ul si procesul de executie al unei bijuterii. Exista aceasta tentatie cand construiesti totul de la zero, fara sa ai proceduri si un istoric pe care sa te poti baza. Un alt impediment este mediul legislativ din Romania, care nu favorizeaza dezvoltarea partenerilor nostri, atelierele locale specializate in productia de bijuterii din aur si in tintuirea pietrelor pretioase. OUG 10/2018 privind regimul metalelor si pietrelor pretioase din Romania a adus schimbari legislative cu posibil impact pe termen mediu si lung.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cand am inceput dezvoltarea brandului IONA, am luat in considerare in primul rand acea semnificatie despre care am povestit mai sus. Deciziile pe care le luam ne fac sa fim cei de azi, iar eu am ales sa infrumusetez vietile clientelor IONA. Sigur ca sunt multe avantaje in a fi angajat: pachete de beneficii clare, o anumita siguranta a locului de munca si, in consecinta, o anumita relaxare in proiectarea planurilor de viitor. Pe de alta parte, antreprenoriatul e ca un roller-coaster de senzatii pe care nu ai avea cum sa le traiesti altfel. Antreprenoriatul te poate propulsa nu doar pe scara sociala, cum considera multi, ci in primul rand uman, ajutandu-te sa te cunosti mult mai bine. Cum altfel decat testandu-ti limitele?

Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam femeilor educate, active social, pentru care timpul este pretios. Femeia IONA nu se ghideaza dupa tendinte trecatoare si este constienta ca atunci cand investeste intr-o bijuterie din aur, investeste – de fapt – in ea. Femeia IONA cauta o bijuterie care sa ii spuna povestea. Un alt segment este format din barbatii care cumpara bijuterii pentru femeia descrisa mai sus si din cuplurile aflate la inceput de drum. De altfel, lucram la o colectie de inele de logodna si verighete, care urmeaza aceeasi linie minimalista a brand-ului si care sa aiba semnificatie pentru posesori.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Noi nu comercializam bijuterii, ci experiente de shopping memorabile. Ca oameni, tinem minte intotdeauna cum ne-am simtit intr-o anumita situatie, de aceea cautam sa imbunatatim in permanenta nivelul de customer-service. Design-ul bijuteriilor poarta marca IONA, avem bijuterii produse in exclusivitate pentru noi. Clientele au posibilitatea de a-si personalize piesele sau de a-si crea propriile bijuterii din aur, dupa un model dorit de ele. Alte avantaje: livrarea gratuita, complimentary cards pentru cadouri si „Lista de dorinte”, prin care le usuram munca barbatilor. Femeile pot sa lase un hint unei persoane dragi, iar mesajul este trimis pe e-mail (din partea noastra) si contine informatii despre bijuteria dorita si termenul de livrare. Suntem 3 in 1: ajutoarele lui Mos Craciun, Cupidon si „Happiness angels” J.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata bijuteriilor din aur este o piata foarte fragmentata, in care accentul este inca pus pe offline, pe comertul traditional. De aceea si consumatorul roman achizitioneaza bijuteriile din aur preponderent offline. Concurentii care se concentreaza totusi pe e-commerce fie nu ofera beneficii aditionale care sa incurajeze shopping-ul online (cum ar fi livrarea gratuita), fie nu sunt suficient de cunoscuti incat sa confere incredere clientilor. Asadar experienta de shopping, impreuna cu design-ul minimalist al bijuteriilor IONA, reprezinta cei mai importanti diferentiatori ai nostri.

De unde va cumparati produsele?
Bijuteriile sunt realizate in exclusivitate pentru noi, in atelierele din Romania.

Cum va merge in perioada asta?
In primele 2 luni de activitate am livrat fericire in cutiile IONA la peste 100 de clienti. Rezultatele au fost peste asteptari, ceea ce ne face sa fim increzatori in viitor.

Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam atat prin Google Ads, Facebook/Instagram Ads, content in social media, cat si prin parteneriate dezvoltate cu agentii de PR online si social influencers. De asemenea, in planul de marketing avem incluse colaborari offline cu branduri complementare din industria de fashion.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Investim mult in paginile noastre de Facebook si de Instagram, deoarece realizam cat de importanta este construirea unei comunitati si transmiterea mesajului dorit „in real time”.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Fiind la inceput de drum, nu ne-am lovit pana acum de obstacole in colaborarea cu firma de curierat. Singura situatie neplacuta a fost generata de intarzierea livrarilor in perioada de Black Friday, insa ne-am bucurat de sprijinul clientilor nostri, care au fost foarte intelegatori. De altfel, timpul nostru de livrare este mai bun decat al altor magazine online de bijuterii din aur, deoarece avem stocuri pentru aproape toate bijuteriile noastre.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sub hashtag-urile #makegoldcoolagain si #authenticstories, ne propunem sa educam piata din Romania cu privire la cumparaturile online de bijuterii din aur. E safe sa cumperi online, ai livrare gratuita, posibilitati multiple de plata si cel mai important, ai o selectie mai mare de bijuterii cu design minimalist si cool, in nuante de aur alb, galben sau roz. In consecinta vom investi din ce in ce mai mult in promovarea quality si in atragerea unor endorseri cu care brand-ul IONA se identifica.

Leave a reply