Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu IndiraBijoux.ro

E-shop-ul indirabijoux.ro a aparut in martie 2017 si vinde online bijuterii din argint, simple sau cu pietre semipretioase (cercei, inele, bratari, coliere si pandantive). Elena Popa (foto, Fondator IndiraBijoux.ro) ne-a povestit cum a pus bazele magazinului ei virtual inspirata de pasiunea ei pentru bijuteriile de argint, cat de mare a fost investitia initiala, de unde isi cumpara produsele, de ce a inlocuit anul trecut firma de curierat cu una mai scumpa si cum isi gestioneaza pagina de Facebook.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Elena Popa: „Indira” este un nume foarte vibrant pentru mine. Pe de o parte, semnificatia numelui in sanscrita este „frumusete”, „splendoare”. Pe de alta parte, Indira Ghandi este o figura impozanta, fiind prima femeie prim-ministru din India. Asadar femeia Indira are o frumusete aparte, se face remarcata intr-un mod placut, este in acelasi timp o personalitate puternica, care stie ce vrea si cum sa obtina, avand – in acelasi timp – un aer modern si exotic.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Inca din adolescenta sunt pasionata de bijuterii si, pe oriunde calatoream, nu ma intorceam fara o bijuterie, de cele mai multe ori un gablont, deoarece nu-mi permiteam mai mult. Purtam acea bijuterie pana se uza si, de fiecare data, sufeream cand ajungeam in acest punct. Intotdeauna ma loveam de aceeasi problema, bijuteriile din argint din Romania erau prea clasice si prea monotone pentru gustul meu, iar cele care imi placeau erau deseori gablonturi, care aveau o perioada de viata scurta. Asadar, am creat brandul Indira, cu scopul de a oferi femeilor din Romania alt tip de bijuterii fata de cele existente pe piata, care au o durata de viata extinsa, fiind din argint si pietre semipretioase, la preturi accesibile.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am luat decizia de a deveni antreprenor pentru a face ceea ce iubesc si a veni in ajutorul femeilor care doresc sa se exprime creativ cu ajutorul bijuteriilor, dar si pentru a avea un program flexibil si mai mult timp pentru familia mea.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Studiile mele sunt in Marketing si Comunicare, lucru care m-a ajutat, intr-adevar, pe partea de promovare, dar nu pot spune acelasi lucru despre antreprenoriat, unde a trebuit sa invatat pas cu pas ce este de facut.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia initiala a fost de 5.000 € si a fost din fonduri proprii.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Una dintre cele mai mari bariere a fost cea de organizare si atitudine. Lucram foarte mult pe lucruri urgente si nu mai ramanea timp de lucrurile cu adevarat importante. Reactiile mele la probleme/oportunitati erau reactive, nu proactive. Aveam tendinta de a face eu tot si de a delega foarte putin.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Dezavantajul poate fi ca tu ai toata responsabilitatea si, orice s-ar intampla, tu esti de vina. Uneori poate fi coplesitor daca privesti din aceasta perspectiva. Avantajul este – in primul rand – programul flexibil, puterea mare de decizie si satisfactia care este mult ma mare atunci cand vezi ca business-ul a crescut datorita efortului si muncii depuse de tine.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta este in mare parte format din femei, de varsta medie, pasionate de fashion si bijuterii, cu studii superioare.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Venim cu un aer diferit, usor exotic, iar clientele noastre ne apreciaza fix pentru acest lucru. Tratam cu deosebita atentie fiecare colet si incercam sa aducem un zambet pe buze celei care deschide coletul, de la cutia de livrare, pana la descoperirea bijuteriei. Indira Bijoux – mai presus de produse – inseamna bucurie, bucuria de a fi tratata asa cum merita o femeie, cu atentie si delicatete.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In primul rand, punem mare pret pe calitatea bijuteriilor, dar si a serviciilor pe care le oferim clientilor. Bijuteriile noastre sunt din argint, iar toate pietrele semipretioase sunt naturale. Totodata, platim taxe suplimentare la furnizorii nostri pentru a primi cele mai frumoase pietre, de calitate premium. In al doilea rand, ne respectam clientii si incercam sa le oferim solutii adaptate nevoilor lor.

De unde va cumparati materia prima?
Avem furnizori atat din Europa, cat si din India si Thailanda.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Principalul canal de vanzare al produselor noastre este magazinul online www.indirabijoux.ro, insa suntem prezenti si pe alte platforme e-commerce: eMAG, Cell.ro.

Cati angajati aveti?
Momentan, suntem 2 persoane care ne ocupam de business, plus colaboratori.

Cum va merge in perioada asta?
De obicei, volumul de vanzari scade pe timp de vara, dar – comparativ cu anul trecut – suntem pe trend ascendent.

Ati participat la Black Friday 2018?
Da, participam in fiecare an la Black Friday.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun din 2018?
Am inregistrat rezultate bune, o crestere de 30% comparativ cu 2017, dar in decembrie am inregistrat vanzari mai mari comparativ cu noiembrie 2018.

Cum si unde va promovati site-ul?
In mare parte, ne promovam in mediul online, atat pe Google, cat si in social media (Facebook si Instagram).

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea ?
Desigur, suntem prezenti pe Facebook si destul de activi, acesta fiind locul unde am devenit cunoscuti. In prezent avem 40.000 de urmatori, motiv pentru care oferim o atentie deosebita content-ului pe care il publicam, oferind imagini foarte clare si reale cu bijuteriile pe care le comercializam.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul este optimizat, astfel incat experienta mobile sa fie cat mai intuitiva si usor de utilizat atat in Android cat si iOS.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Pentru anul acesta, preconizam o crestere de 20% fata de 2018.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
In 2018 si 2019, ne-am canalizat toata energia spre cresterea vanzarilor, fara sa ne preocupe prea mult cheltuielile. Din acest motiv, am preferat sa facem toate eforturile astfel incat clientii nostri sa fie multumiti, de la experienta pe site, pana la calitatea bijuteriei si modul de ambalare. Asadar, avem multe optiuni de optimizare a costurilor, atat cele cu publicitatea, cat si cele de productie si ambalaje, odata cu cresterea volumului de comenzi.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare a noastra este aceea de a intelege cat mai bine nevoile clientilor nostri si de a veni cu solutii potrivite pentru fiecare din ei.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
2018 a fost un an cu multe provocari, din punct de vedere al firmelor de curierat. Din acest motiv, am renuntat la contractele pe care le aveam in acel moment si am preferat sa platim un tarif mai mare pentru cresterea calitatii serviciilor de livrare.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Printre planurile noastre de viitor se numara mentinerea trend-ului crescator al vanzarilor, imbunatatirea experientei pe site-ul nostru si extinderea ofertei de produse din colectia Indira.

Leave a reply