Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu iBarber.ro

 

Magazinul online iBarber.ro a fost lansat oficial la inceputul lui martie 2018, fiind gandit ca o solutie „after barber shop” („special conceput pentru barbatii pentru care mersul la barber shop este o normalitate”), ne-a povestit Victor Miu (foto, Manager General iBarber.ro). Magazinul vinde produse pentru ingrijirea barbii si a mustatii, a corpului, a parului, pentru barbierit si hair styling. Afacerea online este a doua pentru Victor, care a avut intitial un magazin online de cosmetice organice. Acesta spune ca a pornit la drum alaturi de viitoarea lui sotie si ca, pe aceasta nisa, iBarber.ro este magazinul online cu cele mai multe recenzii pozitive de la cumparatori reali. Descopera mai multe, in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Victor Miu: Am vrut sa fie ceva usor de retinut, dar care sa contina neaparat termenul de „barber”.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea mi-a venit in momentul in care am trecut de la frizeria de cartier la experienta unui barber shop. La momentul respectiv era un domeniu complet nou si neexpolatat, asa ca nu prea am avut surse de inspiratie in mediul online.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
A fost mai mult o provocare. Am pornit acest proiect impreuna cu viitoarea sotie, ambii fiind angajati full-time la momentul respectiv.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Foarte putin, din vremea liceului, restul fiind autodidact.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia initiala a provenit din economiile noastre, insa am pornit cu foarte putini bani. Bugetul de promovare era extrem de mic, iar stocurile le achizitionam pe masura ce veneau comenzile. Prima investitie mai mare a fost atunci cand ne-am recuperat avansul dat pentru un apartament. Acelea a fost si momentul cand am decis ca putem face urmatorul pas si sa devenim importatori exclusiv al unor brand-uri (precum Point Barber, Da’Dude, Oil Can Grooming), care astazi sunt folosite in saloanele din toata tara.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cred ca cea mai mare bariera a fost lipsa cunostintelor. Tot timpul aflam ca mai exista ceva birocratic de facut, niste declaratii de depus, taxe de platit, etc. A fost destul de greu sa castigam increderea cumparatorilor. Produsele pe care le comercializam noi se adreseaza oamenilor cu venituri peste medie si destul de pretentiosi.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Ca antreprenor, mai ales la inceput de drum, trebuie sa fii o persoana rabdatoare si – foarte important – sa intelegi si sa accepti faptul ca intotdeauna vei fi ultima persoana din firma care isi primeste partea financiara sau care, de multe ori, trebuie sa vina cu bani de acasa, pentru a tine afacera in viata. Ca salariat, „timpul trece, leafa merge”. Avantaje si dezavantaje sunt in ambele tabere, insa cu siguranta riscul si raspunderea sunt mai mici.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru tinta este in primul rand barbatul modern, care in prezent se confrunta cu diferite provocari atunci cand vine vorba de alegerea stilului care il reprezinta, dar si persoane de sex feminin care fie sunt in cautare de cadouri, fie  pur si simplu observa schimbarea din societate cu privire la stilul de ingrijire al barbatilor (si isi doresc aceleasi lucru si pentru partenerul lor de viata).

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pe aceasta nisa suntem magazinul online cu cele mai multe recenzii pozitive de la cumparatori reali. Avem cele mai cunoscute si apreciate brand-uri din lume, multe exclusiv in Romania, livram direct din stocul nostru (ceea ce face ca livrarea sa fie extrem de rapida) si oferim consultanta de specialitate in timp real.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem ce mai mare gama de produse si, pe langa faptul ca livram foarte rapid, stocurile sunt actualizate si se intampla extrem de rar sa sunam un client si sa ii transmitem ca nu ii putem onora comanda.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
80% dintre produse le achizitionam din Uniunea Europeana, 20% – de la distribuitori locali.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Doar online.

Cati angajati aveti?
In prezent, suntem 3 persoane angajate.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna septembrie – n.r.)?
Nisa noastra a fost destul de afectata de perioada pandemiei, cauza fiind inchiderea saloanelor de infrumusetare si faptul ca multe persoane inca lucreaza de acasa. Traficul nu a scazut, insa a scazut numarul comenzilor.

Ati participat la Black Friday 2019?
Da.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
De Black Friday nu a fost o crestere spectaculoasa. Produsele comercializate de noi, desi se adreseaza persoanelor cu venituri peste medie, nu sunt atat de scumpe incat discountul financiar acordat sa motiveze cumparatorul. In perioada Craciunului numarul comenzilor a crescut semnificativ.

Cum si unde va promovati site-ul?
Serviciile de promovare sunt externalizate.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Cred ca prezenta in social media este vitala oricarui tip de business. Ne administram pagina de Facebook in paralel cu firma de marketing.

Aveti versiune de mobile?
Site-ul are design responsive, ceea ce il face sa fie usor de utilizat de pe dispozitivele mobile.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Peste 70% dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Daca anul trecut cresterea a fost cu aproximativ 200%, in contextul actual, estimam o crestere cu 100%.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Spre deosebire de magazinul offline, cel online oricum are cheltuieli mai mici. Noi am incercat sa automatizam cat mai mult, astfel am reusit sa facem economie pe partea de resurse umane. De asemenea, in cazul nostru, este mai rentabil sa externalizam majoritatea serviciilor (curierat, contabilitate, marketing, mediu, etc.).

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Una dintre marile noastre probleme o reprezinta concurenta neloiala si marketplace-urile care ofera posibilitatea concurentei sa faca dumping.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
De doi ani lucram cu aceasi firma de curierat si suntem foarte multumiti. In trecut am avut extrem de multe colete deteriorate, cumparatori care reclamau neprofesionalismul curierilor sau nerespectarea termenului de livrare de 24 de ore.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim sa extindem gama de produse si sa crestem bugetele de marketing, astfel incat brand-ul ibarber.ro sa fie cat mai vizibil.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply