Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Greenarium.ro

Site-ul Greenarium.ro a fost lansat in decembrie 2019, la trei ani dupa ce Anton Cristian Balint (foto, Co-fondator Greenarium.ro) a inceput sa lucreze la acest proiect. Magazinul online vinde terarii de sticla gata facute, plante (aeriene si suculente), vase si suporturi (pentru a ti le face singur, acasa), martisoare si accesorii pentru nunti. Descoperiti mai jos cum a aparut shop-ul inspirat de nevoia de cadouri de Craciun hand-made, cum a pornit la drum cu 3.000 € din economiile personale ale fondatorilor si cum tenteaza iubitorii de design si viata sanatoasa cu vase din sticla reciclata (cu istorie) si plante care – daca se ofilesc in 3 luni – sunt inlocuite gratuit!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Anton Cristian Balint: Numele a fost o provocare pentru echipa. Dupa ce am facut cateva studii si am cerut parerea apropiatilor, am ajuns la numele care reprezinta mai mult, reprezinta produsul nostru. Vine de la combinatia de „verde” si „terariu”. Terariile sunt ecosisteme de viata, intr-un cadru care poate fi integrat in interior. Totusi exista multe tipuri de terarii, fiecare cu numele lui (acvariu, vivariu, etc.), dar niciunul reprezentativ pentru plante. Asa am ajuns sa formam noi un cuvant nou.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Totul a pornit de la nevoie noastra de a face cadouri lucrate de noi familiei si prietenilor, de Craciun. Apoi am transformat in business ideea si, treptat, am crescut si ne-am dezvoltat. Ne adresam atat persoanelor fizice (prin shop-ul online), cat si persoanelor juridice (pentru care pregatim cadouri personalizate).

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
La inceput, motivarea a venit din nevoia unori cadouri speciale, unice. Treptat, s-a transformat in „copilul nostru”, care trebuie crescut pana ajunge la maturitate. In echipa de la inceput am fost 3 persoane.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Unul dintre co-fondatori a terminat facultatea de managementul afacerilor, dar eu nu am avut deloc experienta la inceput. Treptat, am inceput sa particip la cursuri de antreprenori si la cursuri de vanzari. Totusi, cel mai mult inveti din experienta fiecarei zile, cand mereu apar noutati si provocari.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Investitia initiala a fost de aproximativ 3.000 €, bani din resurse personale. Apoi tot profitul il revinvesteam constant.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Barierele cele mai mari au fost pentru ca nu stiam aproape nimic despre calea pe care trebuie sa mergem. A durat mult timp pana sa ne stabilim o strategie si un plan. In momentul in care ai un plan cu obiective clare, stii ce ai de facut si pe ce sa te concentrezi.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Marele avantaj ca antreprenor este ca simti mult mai usor dezvoltarea. Ai o libertate paradoxala, pentru ca poti implementa aproape orice idee iti vine in cap, totusi nu ai timp sa faci chiar tot ce vrei. Pentru unii poate parea un dezavantaj instabilitatea financiara.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt oameni cool, pasionati de viata sanatoasa, de activitati in familie si de design. Sunt tineri cu venituri mari, care vor sa aiba in casa/biroul lor un obiect care sa atraga atentia. Si nu trebuie sa fie iubitori de plante. Dar – in timp – devin, pentru ca folosim doar plante usor de intretinut.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Toate vasele de sticla produse in atelierul nostru sunt lucrate din sticla refolosita de la ferestrele caselor. Fiecare obiect are o istorie care continua in casa clientului. Daca plantele ti se ofilesc in 3 luni, noi iti trimitem unele proaspete, iar pe site ai la dispozitie sute de combinatii de culori ca sa iti personalizezi terariul. Adaugam si ca transportul este gratuit la comenzi peste 120 lei.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata decoratiunilor este foarte mare, dar nisa noastra (decoratiuni lucrate manual prin tehnica Tiffany, cu plante usor de intretinut – terarium) este proaspata in Romania, noi fiind printre „ice-breakerii” din tara. La nivel mare, cel mai mare competitor sunt shop-urile online, re-selerii de obiecte decorative, care importa produsele din China. Pe nisa artizanilor romani suntem singurii care ne concentram pe vasele de sticla si pe plantele usor de intretinut. Suntem primii artizani pe aceasta nisa care au shop online cu produsele proprii. Realizam pe comanda majoritatea produselor, iar multe dintre ele sunt unicat prin forma, dimensiuni si concept, fiind 100% personalizate. Suntem singurii care folosesc sticla reciclata la crearea produselor, utilizand in mare parte sticla care se arunca de la ferestrele caselor. Incercam sa fim cat mai sustenabili.  Raportat la produsele aduse din China, preturile noastre sunt considerate mari, dar – ca serviciu si personalizari – preturile noastre sunt potrivite.

De unde va cumparati produsele?
Mare parte dintre furnizorii nostri sunt din Romania. Totusi, o parte dintre plante le importam, iar materiile prime care nu se gasesc in tara le aducem din Germania.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Pe langa vanzarile din shop-ul online, participam (atunci cand e posibil) la evenimente offline. Participam la targuri de design sau alte evenimente unde ne intalnim publicul tinta.

Cati angajati aveti?
In acest moment, echipa Greenarium este formata din 3 persoane.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Perioada in care oamenii au stat in casa a fost benefica pentru noi. Oamenii pasionati de Hobby & Deco s-au intreptat spre ceea ce pot face in casa, iar terariile le-au adus beneficii.

Ati participat la Black Friday 2019?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Campaniile PPC sunt cele mai folosite de noi in acest moment, totusi dezvoltam tot mai mult PR-ul si mergem catre publicatii care vor sa scrie despre povestea noastra si bloggeri care vor sa testeze produsele noastre.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Facebook.com/greenarium.ro este pagina noastra de Facebook, de unde aducem o buna parte din vanzari. Lucram cu un freelancer care se ocupa de campaniile platite, iar administrarea este in-house. Pe pagina incercam sa aratam o bucata din spiritul nostru si prezentam des momente din atelierul nostru.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre din de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 60% din comenzi vin de pe telefoane.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Planul nostru este sa avem o crestere mare fata de anul trecut, cand nu aveam shop-ul online, astfel ca la finalul anului 2020 sa ne dublam vanzarile.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Atunci cand te indrepti cu produsul tau spre zona premium, cheltuielile cresc continuu. Daca poti negocia cu furnizorii preturi mai bune, de cele mai multe ori trebuie sa cumperi cantitati mai mari. Astfel poti bloca cashflow-ul si sa se blocheze totul. Este o balanta fina intre toate aceastea, la care trebuie sa adaugam si o crestere a preturilor, atunci cand e nevoie.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Pe piata actuala de e-commerce din Romania sunt foarte multi oameni. Multi dintre ei profesionisti, dar altii care doar se dau profesionisti. Incepe sa devina tot mai greu sa-ti gasesti parteneri buni, cu care poti lucra cu bugete mai mici.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Deocamdanta relatia cu partenerul nostru merge bine. Tinand cont ca produsele noastre sunt din sticla si foarte fragile, cred ca tine de noi sa ne ocupam de siguranta impachetarii. Relatia mai importanta cred ca este cu agentul din zona ta. Daca te intelegi cu el, lucrurile pot functiona bine. Iar 90% din colete ajung a doua zi.

Ce planuri de viitor aveti in online?
In acest moment, lucram la cresterea brand awarness-ului, iar in viitor dorim sa crestem comunitatea iubitorilor de terarii, comunitate pe care sa o facem si oficiala.

Leave a reply