Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu eJuliana.ro

Magazinul online eJuliana.ro a aparut in 2014 si vinde pe Internet cadouri pentru femei, copii si barbati, pentru diverse ocazii (nunta, botez) si din diverse categorii (cosmetice, decoratiuni interioare, cadouri orientale). Claudiu Iordache (foto, Manager eJuliana.ro) ne-a povestit ca inainte de asta a avut un magazin online cu cadouri personalizate si unul de cadouri si decoratiuni (acesta din urma fiind transformat in cel actual). Cititi interviul de mai jos, pentru a intra in culisele afacerii sale!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Claudiu Iordache: Juliana este un brand britanic. Noi am adus produsele acestui brand in Romania pentru prima data, iar numele site-ului a venit natural. Clientilor le este mai usor sa identifice produsele Juliana asa.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
La inceput am ales cadourile personalizate. Imi placeau „insulele’’ de cadouri perosnalizate din centrele comerciale.  Intotdeauna am fost fascinat de personalizari, pentru ca inseamna creatie si imaginatie.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am ales un domeniu frumos, cadourile. Este usor sa faci ceva ce iti place. Am deschis un prim magazin de cadouri personalizate. Intre timp, am hotarat sa dezvoltam gama de cadouri. Din 2008, vindem cadouri de nunta, cadouri de botez si cadouri pentru barbati si femei.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Nu. Am invatat din mers. Am invatat facand. Am avut doar motivatie si dorinta de a oferi clientilor mai mult. Oricum, experienta m-a invatat mai mult decat as fi putut invata in scoala.

Cum ai reusit sa strangi bani?
Ne-am dezvoltat din aproape in aproape. Cum finantarea era mai dificila in acea perioada, am investit din economii.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Oamenii nu erau obisnuiti cu comertul online si nici nu cunosteau produsele pe care acum le vindem foarte bine. Lucrurile s-au schimbat foarte mult de atunci. Oamenii sunt mai deschisi fata de comertul online. Au mai multa incredere. Avem deja multi clienti fideli.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Orice hotarare o iau singur. Nu depind de nimeni. Dezavantajele sunt legate de faptul ca trebuie sa fiu tot timpul implicat. Nu exista o delimitare clara intre timpul liber si activitate.

Care este publicul tinta al site-ului?
Persoane cu varste intre 25 si 65 de ani, in special femei.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca noi oferim mai mult decat un simplu cadou. Prezentarea cadourilor este una deosebita si este gratuita. Clientii se intorc atunci cand sunt multumiti. Se reintorc sa comande ori de cate ori au ocazii la care trebuie sa ofere cadouri.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Calitatea produselor originale, la preturi foarte bune. Punem accent pe prezentarea cadoului, calitatea produselor si consilierea gratuita, pentru alegerea cadourilor potrivite pentru fiecare ocazie.

De unde va cumparati produsele?
Juliana este brand britanic. Produsele noastre noastre vin din Marea Britanie.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Magazinul online si magazinul fizic (in Bucuresti). Tinem legatura cu clientii nostrii si ne promovam si prin retelele de social media. Cea mai eficienta cale pentru a avea clienti noi este prin recomandarile care vin de la clientii existenti.

Cati angajati aveti?
Suntem o echipa de 3 persoane.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna august – n.r.)?
Vanzarile sunt foarte bune in aceasta perioada, in ciuda limitarilor impuse de situatia actuala.

Ati participat la Black Friday 2019?
Nu. Nu participam la aceste oferte si reduceri.

Cum au aratat cifrele de Craciun 2019?
Vanzarile au fost destul de bune cu ocazia Craciunului.

Cum si unde va promovati site-ul?
Credem in crestere sanatoasa, prin SEO. Folosim si retelele de socializare, care pot fi eficiente.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem o pagina de Facebook, pe care postam destul de regulat. Este important sa tinem legatura cu clientii, chiar daca social media nu este un canal de vanzari direct. Totusi, pe aceasta cale oamenii iti pot cunoaste brand-ul.

Aveti versiune de mobile?.
Site-ul este construit pe o platforma responsive.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Avem multe comenzi plasate de pe dispozitive mobile. Putem spune ca mai mult de jumatate dintre comenzile pe care le primim sunt lansate de pe dispozitive mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Fiecare an a fost mai bun decat cel anterior. Ne asteptam la o crestere si anul acesta. Avem deja crestere inregistrata in prima jumatate a acestui an, fata de anul trecut.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Costurile unui magazin online (pe langa partea de SEO) sunt legate de logistica, materiale pentru ambalare, curierat, depozitare. Poate sa para ca sunt costuri mai mici, dar nu este deloc asa. Putem face economii alegand o firma de curierat care are preturi bune si folosind metode de ambalare eficiente, din materiale reciclabile.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Trebuie sa tii pasul cu schimbarile produse de algoritmul Google. Este important sa stii cand trebuie sa schimbi ceva, sa imbunatatesti. Totusi, daca ai clientii ca reper si doresti sa iti imbunatatesti serviciile constant, nu ar trebui sa ai probleme.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Lucram cu 2 firme de curierat de mai multa vreme si livrarile se fac in 24 de ore, in 99% dintre situatii. Rata de retur este aproape de 0, pentru ca sunam intotdeauna clientii, pentru confirmarea comenzilor. Ne asiguram ca trimitem exact ce vor acestia. Daca se intampla sa nu mai avem in stoc anumite produse, incercam sa gasim variante pentru ca acestia sa fie multumiti. Relatia cu clientul este foarte importanta. Este foarte important ca acestia sa ne recomande prietenilor si familiei.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne intereseaza sa gasim modalitati eficiente de a prezenta produsele clientilor, in asa fel incat acestia sa inteleaga cum sunt produsele in realitate, fara sa le vada fizic, intr-un magazin. De asemenea, pentru ca avem cereri si comenzi si din alte tari UE, vrem sa gasim variante mai ieftine pentru livrarea coletelor catre aceste tari.

Leave a reply