Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

2Performant si IAB Romania au lansat primul „Cod de bune practici in influencer marketing” din Romania

In contextul unei piete de influenceri deja mature in Romania (cu o vechime de peste 10 ani, campanii creative si evenimente dedicate), 2Performant si IAB Romania anunta (intr-un comunicat de presa) ca au lansat primul „Cod de bune practici in influencer marketing”, care poate fi accesat aici. O premiera pentru tara noastra, lansarea acestui cod este realizata cu sustinerea IAB Spania si in colaborare cu Avocatoo, Social Smarts si Consiliul Roman pentru Publicitate.

Documentul are obiectivul de a imbunatati credibilitatea, transparenta si eficienta sectorului, ajutand industria publicitara sa inteleaga provocarile si noutatile, atunci cand se planifica o campanie cu influenceri. Totodata, acesta are si o componenta de educare si autoreglementare a pietei, dar si de unificare a notiunilor, prin identificarea diferitelor tipuri de influenceri, a platformelor sociale, a agentiilor si a fluxului de lucru, a formatelor publicitare, a preturilor si a legalitatii privind comunicarea cu ajutorul creatorilor de continut. Continutul este bazat pe expertiza membrilor Grupului de Lucru pe Influencer Marketing din cadrul IAB Romania si a unor experti din industria de marketing digital si se axeaza pe o structura inspirata din documentul similar lansat de IAB Spania, in 2019, precum si pe alte materiale emise de Comisia Europeana sau de alte asociatii internationale din domeniul marketingului digital.

„La nivel global, marketingul prin influenceri este un trend major, cu o industrie estimata sa atinga anul acesta 10 miliarde $, iar Romania s-a aliniat si ea repede acestor miscari. Astfel ca, dupa o existenta de mai bine de 10 ani, piata de la noi avea nevoie de un astfel de cod de bune practici. Transparenta este unul dintre principiile de baza dupa care se ghideaza 2Performant, astfel ca ne-am alaturat imediat acestui demers, alaturi de IAB Romania, pentru ca ne place sa deschidem drumuri si vrem sa contribuim la cresterea sanatoasa a acestei industrii in tara noastra. Avem nevoie de astfel de initiative, noi credem puternic in influencer marketing si vrem sa sprijinim domeniul pe termen lung.”, transmite Costin Cocioaba (Influencer Marketing Manager 2Performant).

„Codul reprezinta o actiune de industrie, ca raspuns al nevoii de responsabilizare, profesionalizare si pentru o mai buna intelegere a specificului acestui canal de comunicare online. Lansarea este un moment important pentru industria de comunicare din Romania, in special in acest an dominat de digital. Multumim tuturor celor implicati in realizarea acestui document si ne dorim ca, prin adoptarea si sustinerea lui din partea tuturor actorilor implicati, tot mai multe branduri sa apeleze la acest canal in mod asumat, transparent, corect si eficient”, adauga Ioana Anescu (Director Executiv IAB Romania).

Leave a reply