Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu EasyBitez.ro

 

EasyBitez.ro a fost lansat oficial in septembrie 2021, dupa o perioada de implementare, testare si optimizare a fluxului operational de 7 luni, ne-a povestit Vlad Camarasoiu (foto, Cofondator EasyBitez.ro si student la Facultatea de Business din Amsterdam). Site-ul e-commerce isi propune sa transforme gatitul intr-o experienta placuta, de aceea vinde toate ingredientele necesare pentru diferite retete, clientii gatind apoi mancarea singuri, acasa (in maximum 5 pasi), urmand explicatiile oferite de site si evitand risipa alimentara. Vlad ne-a povestit de unde le-a venit ideea acestui business, lansat alaturi de Luca Orita (fostul lui coleg de liceu, care studiaza administrarea afacerilor in Olanda, respectiv computer science in Marea Britanie), ca au dezvoltat in-house platforma folosita si ca se promoveaza in presa de specialitate, in social media (via targeted ads)n si printr-o echipa numeroasa de micro influenceri.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Vlad Camarasoiu: Am avut mai multe variante de nume, insa voiam ceva cu adevarat reprezentativ pentru conceptul gandit de noi si – in acelasi timp – si o caracterizare a celui mai mare beneficiu pe care il oferim (si anume, ca facem gatitul „easy”). Deci mecanismul conceptului gandit de noi este foarte simplu, de aici si numele. Clientul isi alege ce vrea sa manance, dintr-o multitudine de retete prezente pe site, pentru cate persoane vrea sa fie masa, iar noi livram reteta (conceputa si testata de bucatari profesionisti) si ingredientele (gata cantarite si numerotate, in ordinea folosirii lor).

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a venit din experientele traite in vestul Europei, unde acest concept este deja extrem de cunoscut si de folosit, deoarece confera clientului foarte mult confort in planificarea si gatirea unor preparate, pe care altminteri le-ar manca doar la restaurant. Astfel, cand am revenit in Romania, a aparut fireasca intrebare: si la noi de ce nu? Avem ca model gigantii din pietele internationale, care au transformat acest model de business intr-un real succes.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Dintotdeauna mi-au placut foarte mult provocarile si cred ca din copilarie am avut un oarecare spirit antreprenorial. Astfel, am pornit pe acest drum cat se poate de natural, avand si studii in domeniu. Din fericire, la drum nu am pornit singur, ci cu partenerul meu, Luca Orita, in momentul de fata CTO.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Sunt student la Facultatea de Business din Amsterdam, lucru care, desigur ca mi-a fost benefic cand am pornit la drum, dar majoritatea know-how-ului de specialitate a fost dobandit prin studiu si experiente proprii.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia intiala a fost de 5.000 €, suma asigurata din fonduri proprii. Ne-am pus la bataie toate economiile, fapt ce ne-a responsabilizat sa ii folosim extrem de eficient. De exemplu, solutia tehnica, respectiv website-ul/platforma (care, in mod normal, este cea mai costisitoare parte dintr-un business de acest tip) a fost dezvoltat 100% de noi, in-house.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Din fericire, nu ne-am lovit de foarte multe bariere, insa este inca greu sa ne facem conceptul cat mai cunoscut.

Care este publicul tinta al site-ului?
Easybitez.ro se adreseaza clientilor care pun pret pe timpul liber petrecut intr-un mod constructiv, placut, care isi doresc sa evite deplasarile la supermarket si adopta un stil de viata sanatos. Sunt tineri, cu un program incarcat, dar orientati catre sustenabilitate si evitarea risipei.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In general, persoanele care ajung pe site la noi sunt persoane informate si orientate catre un stil de viata sanatos. Produsul nostru ofera niste avantaje clare, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Pe termen scurt, oferim o experienta a gatitului cat mai placuta si aducem diversitate in bucataria clientilor nostri, cu retete cat mai inovative si mai simple in acelasi timp, iar pe termen lung ofera un stil de viata sanatos, echilibrat si waste-free.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cea mai apropiata piata de noi este cea de food delivery, dar noi aducem un concept nou. Elementul de noutate sta in optimizarea timpului de preparare a mesei si in evitarea risipei alimentare, retetele fiind pregatite exact pentru numarul de persoane indicat de client, in cadrul comenzii, iar ingredientele sunt livrate gata cantarite. Experienta gatitului si faptul ca fiecare client stie exact ce ingrediente foloseste este ceea ce diferentiaza EasyBitez de orice alta solutie de pe piata.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Avem propriul nostru site (de pe care se poate comanda) si vom incepe in curand un parteneriat cu marile aplicatii de delivery din Bucuresti.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna decembrie 2021 – n.r.)?
Fiind perioada de Sarbatori, cand se obisnuieste sa se gateasca traditional, in casa, in cantitati mari, vanzarile nu mai sunt in crestere fata de lunile de toamna, dar suntem optimisti ca vanzarile vor incepe sa creasca din nou, din ianuarie.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe langa aparitiile in presa de specialitate, acordam o mare importanta interactiunii directe cu clientii, de accea promovarea o facem in mare parte pe social media, atat prin campanii de tip targeted ads, cat si printr-o echipa numeroasa de micro influenceri, alaturi de care construim brandul si facem cunoscut conceptul.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagini de Facebook si Instagram, este un element foarte important pentru noi, deoarece ne permit sa comunicam in permanenta cu comunitatea noastra. Cele mai mari investitii sunt in partea de social media ads, dar nu am neglijat nici partea de comunicare de pe paginile noastre. Noi ne ocupam personal de administrarea acestor pagini, deoarece credem ca este foarte important sa ramanem in contact cu clientii nostri, sa le ascultam nevoile si sa le punem in practica.

Aveti versiune de mobile?
Da. Site-ul web are o versiune complet adaptata pentru orice dispozitiv mobil.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Nu as putea sa spun cu exactitate cate comenzi vin de pe dispozitivele mobile, dar peste 75% din traficul de pe site vine de pe acestea.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Contextul pandemic a favorizat segmentul e-commerce, iar pandemia ne-a dovedit tuturor ca orice poate fi vandut online. Acum, mai mult ca niciodata, oamenii sunt mai deschisi la a cumpara online, dar si concurenta a crescut pe masura. Cred ca sunt necesare investitii constante in imbunatatirea aspectelor care tin de logistica – este necesara pentru a face fata concurentei, de aceea am incercat sa facem site-ul cat mai user friendly si inovativ.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vizam extinderea proiectului la nivel national, iar pentru acest pas ne dorim sa atragem o investitie, cu scopul de a sprijini dezvoltarea sistemului logistic. In urmatorii 5 ani, ne dorim sa ajungem unul dintre jucatorii importanti din piata de food delivery.

Leave a reply