Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Dropshipping-Romania.com

Astazi diversificam putin seria noastra de interviuri cu magazine online B2C autohtone, stand de vorba cu un jucator de pe piata B2B: dropshipping-romania.com a aparut acum 4 ani si este o platforma care ofera o legatura directa intre companii diverse (producatori, distribuitori, importatori), pentru dropshipping. Catalogul strange laolalta toate firmele de profil din Romania si nu numai (pe site se pot adauga si firme din UE), care isi pot adauga datele in catalog si vor putea fi contactate de potentiali colaboratori, in acest sistem de afacere. In interviul de mai jos, Simona si Rares Savu (foto, Operator date, respectiv Administrator Rarsim Novus S.R.L.) ne-au povestit mai multe despre culisele afacerii lor de familie, pe care spera sa o creasca frumos in perioada urmatoare.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: Cand a aparut site-ul si de ce dropshipping?
Simona si Rares Savu: Dropshipping-romania.com a aparut in urma cu 4 ani si, de atunci, a fost remodelat si regandit cam o data pe an. Am incercat mai multe variante de prezentare a firmelor si produselor acestora, pana am ajuns sa adoptam varianta prezenta. Dropshipping este un sistem care poate fi adoptat usor de catre o companie mica, aflata la inceput, si am dorit sa venim in ajutorul acestora, pentru a le aduce mai aproape informatia necesara si furnizorul de produs.

Ce este dropshipping-ul?
Dropshipping-ul inseamna un sistem de business prin care poti vinde mai usor, mai rapid. Este un tip de comercializare de produse fara a avea efectiv un stoc de marfa. Prin intermediul magazinului tau online, prezinti produsele furnizorului tau si, in urma comenzilor inregistrate pe site-ul tau, furnizorul livreaza marfa direct catre clientul. Bineinteles, exista avantaje si dezavantaje ale acestui sistem de business. De exemplu, cel mai mare avantaj al magazinului online este faptul ca nu investeste o suma de bani in marfa, iar cel mai mare dezavantaj este ca depinzi complet de stocul furnizorului.

Cum vedeti voi industria de dropshipping?
Dropshipping-ul va fi pe viitor o oportunitate la indemana oricarei firme care doreste sa razbata in domeniul sau. Este o varianta de business facila pentru ambele parti implicate, dat fiind ca nu implica transferuri mari de bani pentru achizitionare de stocuri, iar platile se pot face in functie de livrarile imediate. Companiile ce furnizeaza au posibilitatea unui canal suplimentar de promovare a produselor lor (prin magazinul online al distribuitorului) si, implicit, vanzari suplimentare ale stocurilor. Companiile care distribuie pot astfel sa vanda produse pentru care nu trebuie sa achizitioneze stoc si nici nu vor participa la procesul de impachetare/expediere efectiva a produselor, fapt ce le faciliteaza concentrarea mai mult pe partea de promovare a produselor vandute. Deci este un sistem benefic pentru ambele parti. Noi consideram ca partea de dropshipping va avea succes si in continuare, dezvoltandu-se de la an la an.

Cum v-ati gandit la acest tip de site?
Ideea de la care am pornit a fost sa incercam sa aducem impreuna (intr-un loc) si sa punem in legatura cat mai multe companii din Romania care fac dropshipping sau au adoptat si acest sistem de business, adiacent celui clasic (direct catre clientul final, fie el persoana juridica sau fizica). Initial, am dorit sa fie un marketplace. Am adoptat apoi alte variante de atragere a companiilor, insa nu au avut un succes important. Dorind totusi sa reusim sa punem in practica ceea ce ne-am propus initial si realizand un studiu de piata mai eficient, am adoptat varianta actuala, care, se pare, este cea mai buna de pana acum.

Cat de mult va ajuta existenta un site online?
In primul rand, ne-am gandit sa ajutam business-ul romanesc. In ultimul timp am vazut foarte multe solicitari ale firmelor la inceput de drum, care ar fi dorit sa-si gaseasca furnizori de produse care fac dropshipping si nu aveau pur si simplu unde sa ii identifice mai usor, decat prin interogarea motoarelor de cautare si apoi o munca intensa de contactat firme, pentru a-si gasi furnizorul potrivit sau prin intrebari adresate pe grupuri din social media. Astfel ca ne-am gandit sa venim in intampinarea lor, realizand acest site unde putem sa aducem la un loc toate aceste informatii utile pentru multi antreprenori.

Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti?
In facultate am studiat finante, insa experienta in munca (pornind de la un entry-job, pana la middle management) m-a ajutat in a avea o viziune asupra procesului functionarii unei companii. Totusi ideea si impulsul pentru dezvoltarea acestui proiect a apartinut sotului meu, care mi-a oferit un sprijin imens (educational, pe partea de realizare a site-ului si, mai ales, moral), pentru a creste si dezvolta firma noastra. Experienta sa de 18 ani in domeniul vanzarilor si participarea la o serie cursuri de marketing in Romania si Austria au cantarit foarte mult in luarea deciziilor si viziunea asupra dezvoltarii unui business.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Da. A fost o anume batalie la inceput, avand in vedere ca eram si angajati, iar in timpul liber pe care il aveam incercam sa razbatem, sa reusim in aceasta lume a antreprenoriatului. La inceput, ne-am lovit de negativismul celor din jurul meu. Totusi, sprijinul din partea celorlalti a venit pe parcurs si pot spune acum ca am reusit sa ajungem la un echilibru. Sper sa il mentinem si, mai ales, sa reusim sa urcam mai usor treptele care ne asteapta. Avand in vedere ca acest tip de business este la inceput si ne consideram pionieri, ne-am inspirat din conceptul „Star Trek”: „To boldly go where no man has gone before”.

Care este publicul tinta al site-ului?
Firmele noi, care sunt la inceput de drum, care pornesc de la zero cum s-ar spune, cu o investitie minima (domeniu pentru e-commerce, gazduire si promovare), dar si firmele care doresc sa isi extinda cat mai mult gama de produse existente. Firmele se pot adauga alegand pachetul gratuit de listare sau alegand unul din cele 3 pachete de servicii contra cost, acestea avand diferite avantaje suplimentare.

Cum si unde va promovati site-ul?
Avem pagina de Facebook, pe care prezentam informatii utile aproape zilnic, promovam companiile care s-au alaturat proiectului nostru si, bineinteles, apelam si la Google Ads si Facebook Ads. Pe viitor, avem in vedere si alte canale de promovare. Totodata, am creat si un grup pe Facebook, unde invitam firmele sa discute probleme, situatii si sa ne adreseze intrebari, pentru a-i putea ajuta si pentru a invata impreuna cat mai multe lucruri despre acest domeniu.

Aveti versiune de mobile?
Site-ul este responsive si ne intereseaza sa fie cat mai user-friendly pentru partea de mobile, avand in vedere ca 76% din trafic este de pe acest tip de dispozitive. Am creat site-ul astfel incat sa poata fi accesat cat mai rapid in toate zonele sale, iar informatia dorita sa fie cat mai accesibila. Totusi, orice feedback pentru imbunatatire este binevenit.

Ce cifre au clientii vostri?
Clientii site-ului vin din domenii diferite si sunt companii cu cifre de afaceri importante, dar si firme mai micute – producatori romani cu initiativa si creativitate deosebita, ce au vazut in acest tip  de business oportunitatea de a vinde mai mult si de a fi mai cunoscuti.

Cat de mult economiseste un magazin online B2B daca ar lucra cu voi?
Dropshipping Romania este o varianta aparte de promovare pentru companii. Cei care aleg pachetele de servicii platite beneficiaza de avantaje suplimentare, cum ar fi promovarea specifica a firmelor lor prin campaniile noastre Google Ads si Facebook Ads. Pachetele de servicii le-am gandit astfel incat sa fie foarte accesibile. Sa ne gandim ca doua companii incheie un contract in urma accesarii informatiilor prin site-ul nostru. Investitia in valoarea oricarui pachet platit (pe 3, 6 sau 12 luni) poate fi usor recuperata doar prin livrarea unei singure comenzi, in urma incheierii unui contract cu o companie ce doreste sa-i distribuie produsele. Speram din toata inima ca firmele din Romania sa descopere aceasta oportunitate, noi vom fi extrem de onorati sa se alature proiectului nostru.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pentru acest site – catalog de companii – ne dorim in viitor o extindere internationala reala. Exista si in acest moment posibilitatea ca firme din alte state din UE sa se poata inregistra si sa-si faca oferta de produse cunoscuta, dar va trebui sa initiem partea de promovare externa, pentru a ne putea face noi cunoscuti pentru aceasta zona, in primul rand.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] vara anului trecut, stateam de vorba cu Simona si Rares Savu (foto, Operator date, respectiv Administrator Rarsim Novus S.R.L.), […]

Leave a reply