Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu PiatadeDesfacere.ro

 

In vara anului trecut, stateam de vorba cu Simona si Rares Savu (foto, Operator date, respectiv Administrator Rarsim Novus S.R.L.), fondatorii dropshipping-romania.com, jucator de pe piata B2B. Cei doi au si un marketplace (Piatadedesfacere.ro), lansat in septembrie 2020 si aflat intr-o continua crestere. Au deja cativa zeci de furnizori si mii de produse structurate pe categorii diverse: de la alimente si produse pentru casa, gradina si animale de companie, la imbracaminte, accesorii, jocuri si cosmetice. „Ne-am gandit sa punem la dispozitia companiilor romanesti un nou canal de promovare, sa oferim o solutie chiar si pentru companiile care nu au resursele necesare pentru a detine momentan un site propriu”, ne-au explicat cei doi fondatori, in interviul de fata. Aflati mai multe despre afacerea lor, mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru marketplace?
Simona si Rares Savu: Am incercat mai multe variante de nume pentru marketplace, insa niciunul nu ajungea sa defineasca ceea ce reprezinta. Apoi ne-am gandit la traducerea cuvantului „marketplace” in limba romana si am decis ca aceasta denumire este cea care se potriveste cel mai bine. O piata de desfacere pentru cei care doresc sa isi promoveze si sa isi vanda produsele.

De unde v-a venit ideea de business?
Ne ocupam de cativa ani deja de realizarea de magazine online si site-uri de prezentare pentru firme si am decis sa dezvolt un business in zona aceasta. Am dezvoltat catalogul de firme care au adoptat si modelul de business de tip dropshipping. In urma lansarii acestui site, am fost intrebati deseori daca se pot adauga si produse. Am decis astfel sa realizam si un marketplace, unde sa aducem furnizori (producatori, importatori, distribuitori) de produse cat mai variate.

Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti?
La facultate nu am avut cursuri specifice de antreprenoriat. Am aplicat experienta acumulata in locurile de munca avute si am invatat totul pe parcurs, din greseli, din reusite, din experientele pe care le-am avut de-a lungul timpului.

Ce v-a motivat sa incepeti propria afacere?
Rares are o experienta de mai mult de 10 ani in domeniul vanzarilor, cursuri de vanzari si marketing in Romania si Austria, cu traineri de talie internationala. Astfel, am avut ajutor, din punctul acesta de vedere, in luarea deciziilor si viziunea asupra dezvoltarii unui business.

Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare, a fost greu? Ati investit mult?
Investitia nu a fost de mare amploare de la inceput insa permanent venim cu lucruri si facilitati noi la site. De asemenea, investim continuu in promovarea site-ului pe social media, prin comunicate de presa si publicitate online.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da. A fost o anume batalie la inceput, avand in vedere ca incercam sa razbatem, sa reusim in aceasta lume a antreprenoriatului. Sprijinul din partea celorlalti a venit pe parcurs si putem spune acum ca am reusit sa ajungem la un echilibru. Speram sa il mentinem si, mai ales, sa reusim sa urcam usor treptele care ne asteapta.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Ca antreprenor, atentia ta trebuie sa fie distributiva si ai in grija mult mai multe aspecte decat ca simplu angajat. Exista o libertate, intr-adevar, in a-ti alege timpul pe care il petreci muncind efectiv, insa – daca acesta este redus – implicit si veniturile sunt reduse.

Care este publicul tinta al site-ului?
Persoanele cu studii medii si superioare, care sunt interesati de un mod de viata modern, folosesc tehnologia, o inteleg si isi petrec destul de mult timp in mediul online.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Am creat un marketplace simplu, intuitiv, structurat pe categorii de produse uzuale, dar si speciale. Credem ca piata online are nevoie de mai multe magazine universale, sa spunem, unde poti gasi o mai larga varietate de produse. Promovam si producatori romani, care doresc sa patrunda in zona aceasta a online-ului si nu au pregatit inca un magazin propriu de comercializare.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pentru a vinde prin intermediul marketplace-ului Piatadedesfacere.ro este nevoie sa iti creezi gratuit un cont de vanzator si sa adaugi produsele (manual sau prin import CSV). Extrem de simplu. Colaborarea se realizeaza in baza unui contract intre parti, prin care marketplace-ul percepe un comision fix general, de 10%, doar pentru comenzile livrate. In rest, vanzatorul are acces si drept de administrare total al contului sau si beneficiaza de tutoriale si diverse rapoarte, prin care isi poate analiza statusul contului pe marketplace. Totodata, le oferim libertatea de a livra produsele cu ce transportator doresc. Piatadedesfacere nu conditioneaza colaborarea cu un transportator anume. Am considerat ca aceasta optiune va reprezenta un avantaj in colaborarea intre parti. Si, cel mai important, pot incasa direct contravaloarea comenzii de la client. Ne straduim ca oferta noastra sa fie variata si speciala pentru consumatori, utilizatorul sa gaseasca repede ceea ce isi doreste, sa poata comanda rapid si usor.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna februarie – n.r.)?
Suntem intr-o continua crestere. Analizam fiecare saptamana in parte pentru a descoperi care sunt punctele forte ale site-ului (pentru a le intari) si care sunt cele slabe (pentru a le corecta). Avansam si suntem increzatori ca anul 2021 va fi unul foarte bun.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu am participat, fiind mult prea devreme pentru a implementa o promotie de o asemenea anvergura pe marketplace, insa ne gandim anul acesta sa participam la aceasta campanie.

Cum si unde va promovati site-ul?
Avem o pagina de Facebook unde care prezentam noutati si informatii utile aproape zilnic, avem in presa online comunicate si, bineinteles, apelam si la Google Ads, si Facebook Ads. Pe viitor, avem in vedere si alte canale de promovare, atat online, cat si offline.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Ne ocupam intens si de paginile social media – momentan ne-am axat pe Facebook si Instagram. Este administrata in-house, cu postari aproape zilnice. Am recurs si la campanii platite pe Facebook, cu rezultate sub asteptari, dar nu renuntam. ?

Aveti versiune de mobile?
Site-ul este responsive, utilizatorul putand accesa toate zonele in mod usor, din orice pagina se afla pe site. Traficul de pe dispozitivele mobile este constituit de 73% din utilizatori, iar ca numar de comenzi inregistrate de acestia avem un procent de 70%, astfel ca ne concentram pentru ca publicul nostru sa aiba o experienta cat mai placuta pe site, in varianta de mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Preconizam pentru acest an o crestere de 30-40% fata de anul trecut. Depunem toate eforturile pentru ca acest target pe care ni l-am propus sa se realizeze si – de ce nu? – sa il depasim.

Care sunt cele mai mari provocari pentru marketplace-ul vostru, in mediul online autohton?
Succesul este pentru cei indrazneti, ne spunea cineva recent. Concurenta pe nisa marketplace-urilor din Romania exista si este dificil sa depasit, insa – asa cum spuneam mai sus – suntem increzatori ca viitorul va fi bun.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa promovam si sa facem cat mai cunoscut brandul nostru si sa ne extindem la nivel european, in cativa ani. Pentru moment, ne-am concentrat doar pe Romania.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply