Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Optimizarea paginilor de destinatie (landing page-uri)

Ce este optimizarea landing page-urilor?

Cand vorbim despre optimizarea lading page-urilor (paginilor de destinatie), ne referim la procesul de imbunatatire a elementelor prezente pe pagina respectiva. Scopul acestui upgrade este acela de a optimiza rata de conversie, in sensul de a creste numarul de conversii generate, de a imbunatati estetica generala a paginii si de a genera o experienta mai buna pentru utilizator.

Secretul din spatele optimizarii paginilor de destinatie pe desktop si a celor mobile consta in a implementa modificarile numai pe baza unor date si informatii factuale, nu numai pe ceea ce poate parea sau arata corect. Facand acest lucru, cresti exponential sansa de a converti clientii. Vom detalia ulterior mai multe pe aceasta tema.

Poti incepe sa iti analizezi publicul, sa creezi mai multe tipologii de cumparator si sa faci teste – cu toate acestea, este important sa retii ca pagina ta de destinatie nu va fi perfecta din prima zi. Trebuie sa analizezi in mod continuu feedback-ul, sa rulezi numerele, sa te adaptezi la noile cerinte.

Cum iti optimizezi landing page-urile?

Explicatii despre bune practici

Hai sa intram in paine pe acest subiect si sa descoperim cateva bune practici de optimizare a paginii de destinatie, formulate ca intrebari simple pentru tine si afacerea ta, pentru a intelege astfel in mod clar cum iti poti imbunatati lading page-ul si de a incepe imediat sa generezi conversii. Retine ca, atunci cand vine vorba de optimizarea paginilor de destinatie, acesta este un proces continuu si probabil ca nu iti va iesi din start. Dar nu te ingrijora: in timp, iti vei intelege mai bine publicul, vei putea citi printre linii si vei crea pagina de destinatie ideala pentru segmentul tau de piata.

Faci un landing page B2B sau B2C?

Cand optimizezi o pagina de destinatie, nu uita cu cine vorbesti: o alta afacere sau un consumator. In functie de publicul tau tinta, poate fi necesar sa experimentezi cu diferite atribute, proiectate separat, pentru fiecare segment.

Este clar ce vinzi?

Joe Chernov, renumitul expert in marketing, spune ca „marketingul bun face compania sa para inteligenta, [dar] marketingul excelent face  clientul sa se simta inteligent”. Aceasta este si una dintre primele reguli ale copywriting-ului – vorbeste intotdeauna despre beneficii, niciodata despre caracteristici. Orice ai vrea sa vinzi sau sa promovezi, nu uita sa te pui in pantofii clientilor si sa le vorbesti asa cum le-ar placea sa li se vorbeasca.

Un alt sfat de nota 10 este sa pornesti mereu de la problema publicului: ce problema le rezolva produsul/serviciul tau? Apoi concentreaza-te toate textele pe acea zona, astfel incat clientului sa i se reaminteasca mereu de ce a „aterizat” pe pagina ta si de ce ar trebui sa te aleaga – astfel, crescandu-ti ratele de conversie.

E indeajuns de simplu?

Mai putin poate insemna mai mult, chiar si in cazul proiectarii unei pagini de destinatie. Cu cat ai mai multa dezordine, mai mult text si culori contrastante pe site-ul tau, cu atat vizitatorul se va simti coplesit si va dori sa plece imediat. O pagina de destinatie curata si simpla, cu text putin (dar informativ) si un call-to-action (CTA) convingator, va pastra atentia vizitatorilor tai si te va ajuta sa convertesti mai multi vizitatori in clienti.

Tot ce e important este la vedere?

Pe vremuri, cand ziarele erau sursa principala de informare a maselor, strategia era clara – cele mai importante materiale erau intotdeauna plasate pe prima pagina, deasupra locului in care impatureai ziarul. Asa oamenii erau incurajati sa cumpere ziarul, deoarece acea parte este aproape intotdeauna vizibila.

Acest lucru este aplicabil si in strategiile digitale de astazi – pastreaza toate elementele importante (cum ar fi titlul paginii de destinatie), deasupra punctului in care utilizatorul trebuie sa dea scroll in jos. Asa iti sporesti sansele de a le capta atentia si de a-i mentine pe site suficient de mult incat sa decida sa cumpere ceva. Daca nu esti sigur unde este punctul de „fold” pentru pagina ta, incearca sa utilizezi o harta de scroll  si sa intelegi mai bine comportamentul utilizatorului – de unde incepe sa deruleze in jos, de obicei.

Ai butoane de CTA clare?

Adesea exista doua tipuri de persoane: cele care spameaza publicul cu CTA-uri si cele care le evita cu orice pret. Adevarul este ca, la fel ca in cazul majoritatii lucrurilor din viata, secretul sta in echilibru. Butoanele tale de CTA ar trebui sa fie simple, clare, concise si usor de inteles. Trebuie sa nu faca spam, sa nu supere si sa nu copleseasca publicul – scopul lor este doar sa le ofere directii pentru a-si continua calatoria clientelara. Aceasta este o parte esentiala a optimizarii conversiilor.

Landing page-ul tau contine informatii de contact accesibile?

Poti oferi mai multe tipuri de informatii utile pentru clientii tai: formulare de contact, un numar de elefon sau o adresa de e-mail pentru serviciul de relatii cu clienti, o pagina de intrebari frecvente (FAQ) sau tutoriale. Cu toate acestea, cea mai buna (si mai de incredere) modalitate este adaugarea unui tab de „Contact” in partea de sus a paginii sau existenta unei bule de chat in coltul de jos al acesteia. Astfel, oamenii nu numai ca se vor simti mai predispusi sa te contacteze pentru intrebari, dar vei intelege ceea nu este foarte clar pentru client in respectiva pagina de destinatie – si poti corecta acel aspect.

Landing page-ul tau contine testimoniale credible?

Indiferent daca crezi sau nu in ele, testimonialele sunt o parte importanta a deciziei de cumparare. In plus sunt si de mare ajutor pentru tine – a cere constant recenzii si feedback si a te obisnui sa fii atent la ele te poate ajuta sa iei decizii de afaceri mai bune, in general.

Prin urmare, tine minte sa ceri intotdeauna feedback si, atunci cand este pozitiv, sa il afisezi pe pagina de destinatie. Nu este nevoie sa umpli site-ul – cateva testimoniale puternice sunt de ajuns. Acestea pot duce foarte bine la o crestere a conversiilor in paginile de destinatie. In ceea ce priveste aspectul estetic, cea mai buna combinatie este un simpla: nume, parere, imagine. In felul acesta, totul este personal, credibil si unic.

Ai optimizat SEO landing page-ul?

Oamenii incep sa aiba din ce in ce mai putina incredere in paginile publicitare, fiind mai degraba interesati sa intre pe pagini care apar in mod organic in cautarile lor. Acesta este motivul pentru care optimizarea SEO este esentiala pentru a obtine un numar mare de vizitatori in fiecare luna. Poti utiliza Google Trends sau instrumente mai avansate (ca Ahrefs), pentru a identifica cele mai bune cuvinte cheie legate de afacerea ta. Astfel, ori de cate ori oamenii cauta ceva legat de produsele/serviciile tale, te vei afla in partea de sus a listei lor.

Faci constant teste A/B?

Testarea A/B sta la baza a tot ceea ce inseamna experienta utilizatorului. Nu poti sti daca ceva functioneaza decat daca testezi. Prin urmare, ar trebui sa faci constant teste A/B cu tot ceea ce adaugi sau elimini din pagina ta de destinatie.

Este foarte important sa faci un test A/B cu o singura variabila aodata – un buton CTA, un formular de contact, un titlu nou. Poate parea obositor, dar este singura modalitate de a observa cu exactitate ce prefera publicul tau. Dupa test, poti incepe sa implementezi „castigatorii” si sa-ti faci pagina sa arate si sa se simta mai bine. In cele din urma, ratele de conversie mai bune vor aparea daca rezultatele testului au fost corecte sau nu.

Instrumente de optimizare pentru landing page-uri

Nu exista o modalitate mai buna de a imbunatati un landing page decat utilizarea unui instrument de optimizare. Indiferent de industrie, public sau de produsele/serviciile pe care le vinzi, cu siguranta vei avea nevoie de o mana de ajutor in acest proces. De la template-uri de landing page-uri, la idei de CTA-uri, un ajutor nu strica niciodata. Omniconvert ofera instrumente intuitive, rapide si usor de utilizat, care te ajuta sa-ti cresti rata de conversie in cel mai scurt timp. Ai sansa de a-ti intelege mai bine publicul si de a-i oferi cea mai buna experienta online, iar vanzarile vor veni in mod natural, dupa aceea. Nu pierde timpul incercand sa descoperi acest lucru de unul singur – alege un instrument adecvat de optimizare a paginilor de destinatie si incepe sa convertesti imediat!

Cum arata o rata de conversion buna pentru un landing page?

Intr-o lume ideala, o pagina de destinatie optima ar avea rate de conversie care ajung pana la 27,4%. Cu toate acestea, in realitate cifra este mult mai scazuta: majoritatea industriilor convertesc intre 2 si 6%. In loc sa iti compari ratele cu cele ale marilor companii de pe piata, mai bine compara-ti ratele proprii: se imbunatatesc de la luna la luna? Chiar daca o fac, chiar daca nu, stii exact de ce si cum sa imbunatatesti in continuare conversia?

Cel mai bun mod de a vedea daca pagina ta de destinatie este optimizata corect este sa verifici corelatia intre vizitatori si conversii: cu cat ai mai multi vizitatori pe site-ul tau, cu atat ar trebui sa vezi mai multe conversii, nu? Daca nu vezi asta, inseamna ca iti investesti resursele in a aduce oameni pe site-ul tau (prin anunturi, SEO, markerting din gura in gura), dar nu reusesti sa le oferi experienta potrivita pentru a-i incuraja sa faca o achizitie.

Prin urmare, o corelatie negativa intre cele doua variabile inseamna unul sau mai multe dintre aceste 3 lucruri: este ceva in neregula cu pagina ta de destinatie, oferta sau produsul tau.

  • Ce ar putea fi in neregula cu performanta paginii tale de destinatie: designul, cadrul, CTA-ul, imaginile sau alte elemente ale paginii de destinatie descurajreaza cititorii dintr-un anumit motiv.
  • Ce ar putea fi in neregula cu oferta ta: propunerile de valoare pe care le utilizezi pentru a-i converti pe cititori nu rezoneaza cu publicul tau.
  • Ce ar putea fi in neregula cu produsul tau: produsul pe care il vinzi nu este suficient de dorit pentru a convinge oamenii sa cumpere.

Un CTA si o propunere de valoare bune sunt importante in eforturile de optimizare a ratei de conversie a unui landing page. Folosind datele si instrumentele potrivite si fiind deschis la minte, iti poti da seama unde este problema si sa incepi sa lucrezi la ea. Iar daca pagina de destinatie a fost problema, de fapt, acest articol iti ofera cu siguranta cateva informatii cheie despre cum sa o imbunatatesti!

Concluzii

Optimizarea paginilor de destinatie poate face diferenta intre succesul companiei tale si banii irositi. Am vazut ca, prin schimbari destul de simple, poti face ditamai diferenta in experienta clientilor proprii si iti poti imbunatati in mod radical conversiile. Nu uita sa fii mereu deschis la feedback, sa te adaptezi intotdeauna la noile cerinte si sa ai rabdare: Roma sau (mai bine zis) pagina de destinatie a Romei nu a fost construita intr-o zi.

Despre Andrada Vonhaz

Pasionata de marketing si dinamismul tehnologiei, am inceput prin a intelege pasii de baza SEO, PPC, copywriting, content writing si social media. Imbinand aceste cunostinte, am ajuns la strategii de marketing, project management, comunicare si monitorizare a activitatilor de marketing, de la o simpla idee pana la finalizarea proiectului. Deviza mea: intotdeauna ai ceva de invatat si pus in practica. In marketing nu te plictisesti niciodata.

Follow Me

Leave a reply