Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Daisler.ro

Daisler.ro a aparut in 2016, pornind de la bazele puse de Daisler Print House in 2003 (sub forma unui xerox de cartier, in Cluj-Napoca), ne-a povestit Andi Daiszler (foto, Marketing Manager Daisler Print House). Acesta spune ca site-ul „arata si functioneaza altfel fata de tot ce am mai vazut noi prin online-ul romanesc, pe nisa noastra de afaceri” si ne-a introdus in culisele magazinului online unde iti poti printa modelul propriu de afis, stickere, fotografii, agenda, calendar, tricouri, carti de vizita, insigne, tapet si multe altele.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Andi Daiszler: Daisler.ro e o extensie fireasca si scurta a Daisler Print House, identitatea comerciala sub care opereaza S.C. Rilandi Soft S.R.L. Toate drepturile asupra marcii sunt rezervate. Denumirea comerciala Daisler Print House e un mix comercial gandit de arhitectul de branduri Beniamin Pop (cunoscut pentru transformarea unor branduri mari, precum Panemar, Saladbox sau Calif). Daisler reprezinta o restilizare a numelui de familie Daiszler, pe care-l poarta Administratorul companiei (Dorina Daiszler), Directorul comercial (Bela Daiszler, sotul doamnei Dorina), Daniel Daiszler (Managerul General), Anca Daiszler (Managerul Departamentului de Print) si eu (Managerul de Marketing si Comunicare). Noi suntem familia Daiszler, dar – pentru a inlesni comunicarea cu clientii si colaboratorii – am renuntat la Z-ul din nume: trebuia mereu sa silabisim numele cand lucram pentru prima oara cu oameni la telefon :).

De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Business-ul s-a nascut constant si organic, raspunzand solicitarilor venite din partea clientilor. Desi initial era vorba de o afacere de tip xerox, nevoia clientilor s-a diversificat si am inceput sa facem carti de vizita, afise, mape de prezentare si alte elemente specifice industriei de advertising, iar de aici si pana la Daisler Print House n-a fost decat un pas.

Ce v-a motivat sa incepeti propria afacere?
Mama mea a pornit afacerea in 2003, dupa ce a fost disponibilizata de la Romtelecom. A investit salariile compensatorii in echipamente si a pornit la drum, fiind mereu o invingatoare.

Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti?
Nimeni din familie n-a avut parte de educatie antreprenoriala si n-a urmat cursuri de perfectionare, cumva fiecare si-a gasit zona in care poate fi de folos cel mai mult si a facut tot ce a putut sa faca in acea zona. Si cumva acest lucru functioneaza in continuare, iar rezultatele inregistrate pana acum vorbesc de la sine.

Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Exemplul mamei a fost intotdeauna urmat, astfel ca profitul a fost mereu reinvestit, pana la momentul in care un prim IFN a decis sa ne acorde o sansa si sa ne crediteze. Se intampla prin 2008, perioada in care nicio banca nu statea de vorba cu noi. Azi lucram cu cateva banci, pentru ca – nu-i asa? – viata e frumoasa :).

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Marele nostru avantaj intr-un peisaj necunoscut e ca suntem o familie si ne-am bazat unul pe altul. Formarea distincta a reprezentat de cele mai multe ori un avantaj, pentru ca fiecare vedea lucrurile intr-un alt fel, dar cand le puneam cap la cap aparea si solutia.  Legislatia a fost o mare problema, la fel si costurile mari de exploatare pe zona asta de business. Sa nu uitam ca vindem produse cu costuri de piata de multe ori sub 1 leu (carti de vizita, flyere etc.).

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca deja stiti si voi raspunsul la aceasta intrebare :). Eu iti raspund la acest set de intrebari marti, la ora 20:30, in contextul in care majoritatea colegilor au plecat de mult acasa, dupa cele 8 ore de program. E doar una dintre diferentele de perspectiva. O alta ar fi eterna lupta pentru a gasi resursele necesare pentru plata salariilor, aflate intr-o cresterea accelerata in Romania, una mult mai mare decat ritmul de crestere al pietei.

Care este publicul tinta al site-ului?
Site-ul www.daisler.ro se adreseaza celor care sunt in cautarea unor solutii pentru printurile de care au nevoie acasa, la lucru sau in proiectele pe care le deruleaza. Ne referim in primul rand la un public tanar si activ, care a inceput sa aiba incredere in Romania si in retailerii romani.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Inca de la inceput am tinut la autenticitate. Adica pe site-ul nostru vei gasi niste lucruri pe care nu le vei gasi in alta parte. De exemplu, toate descrierile produselor sunt realizate de noi, nu de o solutie exterioara care n-a pus niciodata mana pe produs, nu stie cum se realizeaza, care sunt limitarile tehnice in realizarea lui, etc. Apoi, numarul recenziilor de pe Google vorbeste de la sine. Si raspundem tuturor, dar tuturor e-mailurilor, inclusiv celor care intra in Spam.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem atitudine, nu spamam, garantam toate produsele pe care le producem, remediem orice deficienta care este observata de catre clientul final, incercam sa-l ajutam constant, atat prin explicatii clare si concrete (vezi sfaturile de pe www.daisler.ro sau explicatiile vizavi de tehnologiile de print si de ce nu ies culorile ca pe monitor), cat si prin sfaturi cand lucrurile nu se pot face asa cum si-au imaginat. De exemplu, avem un singur tip de pix de plastic pe site, desi am putea avea 1.000 (nu trebuie sa ai stocuri, trebuie doar sa le pui pe site). Motivul e ca nu vrem sa inundam piata, iar modelul pe care noi il avem isi face treaba extrem de bine la banii pe care-i dai pe el. Cu alte cuvinte, nu trebuie sa avem cea mai variata gama de pixuri pe site, trebuie doar ca cel pe care-l avem sa-si faca treaba. Si si-l face.

De unde va cumparati produsele?
Furnizorii nostri, la fel ca si noi, trebuie sa aiba standarde ridicate de calitate si de umanitate. Inainte de toate sa fie oameni, la fel cum suntem si noi mai departe, cu clientii nostri. Utilizam produse de import din tari precum Marea Britanie, Germania, Danemarca, Polonia si Cehia pentru zona de textile, in special pentru calitatea produselor si trasabilitatea lor (putem vedea, de exemplu, cum e produs fiecare pix sau tricou, bumbacul din care e realizat, etc.).

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Functionam atat pe site, cat si direct prin magazinul fizic pe care-l avem in Cluj-Napoca (pe Str. Avram Iancu, nr. 20A) si prin sediile secundare, unde oferim in continuare servicii de tip xerox si copy.

Cati angajati aveti?
Azi peste 40 de persoane lucreaza in fiecare zi pentru Daisler Print House, in departamentele de copy-shop, design, print, front-desk, finisari, outdoor & textil, juridic, contabilitate, marketing&comunicare, financiar. Chiar si patiserie (operam o patiserie in locatie).

Cum va merge in perioada asta?
E una dintre perioadele noastre aglomerate, pentru ca suntem implicati intr-o sumedenie de evenimente pentru care asiguram partea de print. De exemplu, facem partea de merchandising pentru Techsylvania, cel mai mare event de IT si Tech din Europa de Sud-Est, facem merchandising si printuri generale pentru Jazz in the Park (unul dintre evenimentele emblematice pentru noi). Si nu numai :).

Ati participat la Black Friday 2018?
Am participat, dar nu mizam pe astfel de evenimente, pentru ca tinem la produsele care ne poarta numele si stim cat muncim pentru ele, ori solutiile de dumping nu pot fi efectuate, in conditiile in care nu avem stocuri mari.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Craciunul e o perioada care ne avantajeaza clar.

Cum si unde va promovati site-ul?
Outdoor mare cu www.daisler.ro la toate intrarile in Cluj-Napoca si in Oradea (urmeaza si alte locatii), Google AdWords si cam atat. Suplimentar, pe materialele tuturor evenimentelor pe care le sprijinim apare si logo-ul Daisler, uneori chiar si pe materialele clientilor.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Toata partea de comunicare e gestionata intern (de mine). Comunicam pe Facebook atunci cand avem ce comunica, nu ne place sa spamam. Raspund, in medie, in fiecare zi la aproximativ 15-20 de mesaje pe Facebook. Pe Instagram comunicam mai putin, cautam o persoana care sa ne ajute in aceasta privinta. Campanii platite pe Facebook facem doar atunci cand avem pentru ce anume. Cred ca ultima campanie am realizat-o anul trecut, cand Daisler Print House a listat intregul stand al Pavilionului Romaniei la Bienala de Arhitectura din Venetia.

Aveti versiune de mobile?
Sigur ca da, site-ul e mobile friendly si se declina in functie de suportul de pe care-l accesezi.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Ca in orice alta afacere, e mereu ne asteptam la o crestere de la un an la altul. Estimam si in acest an o crestere a cifrei de afaceri fata de anul trecut, undeva in marja 5-10%.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cred ca din contra, ar trebui sa investeasca mai mult in marketing si in autenticitate. E plina piata de magazine online de personalizat tricouri, de printuri outdoor sau cate si mai cate. Dar cele mai multe fac parte din zgomot, nu au personalitate. Poate ca asta ar trebui schimbat.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Lipsa de incredere si colaborarea cu firmele de curierat, dar speram ca cea din urma e pe punctul de a se rezolva. Marea noastra problema, ca popor, e lipsa de incredere in cel de langa noi. Asta se traduce de multe ori si in achizitii bazate doar pe pretul cel mai mic. Desi acest lucru nu ajuta intotdeauna in gasirea unor solutii de calitate.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cred ca aceleasi pe care le-au mai inregistrat si alti proprietari de magazine online. Am schimbat firma de curierat :).

Ce planuri de viitor aveti in online?
Site-ul trebuie sa creasca si vocea lui (si a noastra) sa creasca o data cu el. Ne bazam din ce in ce mai mult pe achizitiile din online, dar suntem constienti ca oamenii au nevoie si de o prezenta fizica din partea noastra, undeva unde sa ne poata gasi.

Leave a reply