INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BioTransilvania.ro
BioTransilvania.ro a aparut in aprilie 2020 si vinde pe Internet alimente, suplimente, cosmetice, produse pentru curatenie, pentru mamici si copii – toate bio. Punctul forte al magazinului e-commerce sunt produsele bio locale, din Transilvania. Tiberius Macrea (foto, CEO & Cofondator BioTransilvania.ro) ne-a povestit cum a pornit afacerea in plina pandemie COVID-19, ce relatie are cu firma de curierat sicat la suta dintre comenzi vin pe varianta mobile a site-ului.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Tiberius Macrea: Iubim zona in care ne-am nascut si unde traim in prezent (Transilvania). In acelasi timp, suntem iubitori ai unui stil de viata sanatos si armonios, folosim o sumedenie de produse bio de calitate, pe care vrem sa facem cunoscute unui numar cat mai mare de persoane.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a venit impreuna cu noul context, generat de pandemia declansata in 2020: pentru a ne putea sustine in continuare echipa, am mizat ca vanzarile se vor muta in mediul online si am dezvoltat un nou departament in aceasta directie.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am fost mereu pe cont propriu si ne-au placut sa pornim mici afaceri, pe care sa le crestem. Suntem o echipa mica si puternica, iar principalul meu aliat este sotia mea. Fara sustinerea familiei, viata de business ar fi monotona.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am fost autodidact. In Romania, pe vremea cand eram in perioada studiilor, nu prea se faceau cursuri de afaceri, plus ca am studiat si am urmarit foarte mult antreprenori din Europa si SUA, care mi-au creat o viziune. Pot spune ca de la ei am invatat mai mult ca in facultate.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Da, am investit foarte mult si inca ne straduim sa ajungem pe break-even. Lucrurile merg bine. Banii au fost din fonduri proprii.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, ne-am lovit de foarte multe bariere. Le-am depasit prin studiu individiual si prin aplicarea exacta a ceea ce am invatat. Din pacate, in Romania nu exista adevarate agentii de publicitate, care sa iti ofere un serviciu holistic, sa-i spunem. Exista doar agentii de Google Ads si Facebook, care nu reprezinta punctul principal in dezvoltarea unui magazin online.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaje: imi programez timpul exact asa cum doresc, pot lucra din orice locatie doresc, imi pot implementa propriile idei. Dezavantaje: de multe ori iti asumi, riscuri financiare foarte mari, mintea ta este in continua miscare si legata de probleme de serviciu (indiferent de momentul zilei), de multe ori, dedici mult mai mult timp afacerii decat ar trebui, iar fluctuatia de personal te pune sa faci training-uri constante.
Care este publicul tinta al site-ului?
Femei, varsta 25-35 ani.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru serviciile extraordinare pe care le oferim si toata grija pe care o acordam – de la aspectul site-ului, la preluarea comenzilor, impachetare, livrare si suport post-cumparare. Diversitatea produselor condideram ca este o alta atractie principala a site-ului.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Fata de concurenta, avem produse locale, din Transilvania, plus o gama variata de alte produse. Piata magazinelor online a devenit si va deveni foarte aglomerata. Consider ca o logistica adecvata a magazinelor online va face diferenta.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
De la diversi furnizori/producatori interni si externi.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem direct pe site, Facebook, Google.
Cati angajati aveti?
6 angajati.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna februarie – n.r.)?
Atata timp cat suntem in crestere, putem spune ca ne merge bine. Avem un numar important de vizitatori zilnici, precum si un numar constant de comenzi, pe care ne dorim sa il crestem.
Ati participat la Black Friday 2020?
Da, am participat.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Au aratat similar!
Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam site-ul cu ajutorul influencerilor, precum si prin aparatii in ziare sau pe site-uri de renume.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook. Este administrata de un coleg de echipa, in colaborare cu agentia de publicitate cu care lucram. Consideram ca este foarte importanta comunicarea pe acest canal, cu clientii, investim in pagina noastra de Facebook timp si da, facem si campanii platite.
Aveti versiune de mobile?
Da, avem versiune mobile.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
70% dintre comenzi vin de pe versiunea mobile.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Avand in vedere ca nu avem un an calendaristic incheiat, nu avem termen de comparatie.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Prin creerea unei echipe de oameni care sa cunoasca si sa raspunda la cat mai multe solicitari, prin investirea in Search Engine Optimization.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Momentan lucram foarte mult pe partea de optimizare.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am avut ceva provocari cu firmele de curierat, dar momentan lucram excelent cu partenerul nostru, in acest sens.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim sa crestem media comenzilor zilnice, dar si valoarea cosului, iar tinta noastra principala este sa fidelizam clientii.
Leave a reply