INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BiancaGeorgescu.ro
Site-ul BiancaGeorgescu.ro a aparut in 2015, „fiind un cadou de ziua mea, de la sora mea, care s-a si ocupat de atunci de managementul lui”, ne-a povestit Bianca Georgescu (foto, Fondator BiancaGeorgescu.ro). Magazinul online vinde incaltaminte de lux pentru ambele sexe, pentru mirese si pentru copii, dar si accesorii (genti, posete, borsete, curele, corsete, etc.) handmade, care imbina tehnica laser-cut si gravura pe piele. Bianca ne-a povestit ce vanzari a avut de Black Friday si de Craciun, in 2022, dar si cate dintre comenzile lor vin de pe dispozitive mobile, in interviul de mai jos.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Bianca Georgescu: Numele brandului este numele meu si a venit oarecum de la sine, ca urmare a lucrarilor de licenta si master, care au avut succes si au inceput sa se vanda comercial imediat dupa prezentare.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Inainte de a incepe pe cont propriu, am facut practica in diverse ateliere din Romania si Italia, unde am invatat tainele productiei si ale business-ului. De asemenea, in 2015, am urmat cursurile Universitatii Alternative, unde am intrat in Incubatorul de Afaceri sustinut de ING, avand ca finalitate un pitch sustinut in fata board-ului ING, in urma caruia am primit suma de 5.000 €, cu care am inceput business-ul.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Motivatia de a incepe propria afacere a venit din lipsa oportunitatilor pe care le aveam in Romania, in momentul acela. Am avut ajutor pe partea de marketing de la sora mea, iar pe partea de productie de la diversi mesteri, care m-au invatat tainele meseriei.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am avut noroc ca in facultate sa urmez cursurile unei profesoare deosebite, Dr. Lector Ioana Sanda Avram, care ne-a invatat teoretic si partea de dezvoltare a unui business de moda. De asemenea, am acumulat multe cunostiinte de la mentorii din cadrul Universitatii Alternative. Insa pot spune ca cele mai valoroase experiente au fost cele invatate pe propria piele, punandu-ma fata in fata cu situatii dificile si invatand din ele.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
In afara de banii primiti in urma pitch-ului de la ING, as putea spune ca restul s-a cladit caramida cu caramida. A fost destul de greu, din cauza ca lucrurile se misca destul de lent, daca nu dispui de o suma consistenta pentru investitia initiala. Insa avantajul meu a fost ca am inceput devreme (din facultate) si mi-am permis sa investesc timp in constructia acestui business.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cea mai grea problema, la inceput, a fost productia si a gasi o echipa potrivita care sa respecte standardele de calitate pe care le cautam. Aici m-am lovit de mentalitatea „merge si asa”, care poate fi riscanta in productia de incaltaminte, mai ales cand vrei sa creezi un produs de lux.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Marele avantaj (pentru mine) este libertatea, posibilitatea de a alege cum vreau sa imi petrec timpul, de a putea lua deciziile in care cred, fara a nu fi nevoita sa ofer socoteala nimanui. Desigur, eu sunt responsabila si de consecintele acestora, insa mi-e mult mai usor sa imi asum asta, cand este vorba de propriul business. De asemenea, ideea de a investi in ceva al meu ma face sa dau tot ce am mai bun. Dezavantajul este stresul constant de a fi raspunzator de tot ce se intampla, mai ales in perioadele dificile.
Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostrii sunt, de obicei, oameni cu o inclinatie spre produse de design, deosebite, unice, care apreciaza valoarea unui produs handmade si sustin slow fashion-ul.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Unul dintre atuurile site-ului nostru este ca produsele pot fi customizate, personalizate. Clientii isi pot alege materialele si culorile si pot trimite dimensiunile, pentru ca produsele sa se potriveasca perfect pe masurile lor. De asemenea, realizam si produse la comanda, in functie de dorintele specifice ale clientilor.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cred ca una din semnaturile specifice ale brandului nostru este utlizarea tehnicii laser-cut si a gravurii pe piele, tehnici la care pot spune ca am ajuns la desavarsire. Acestea ofera posibilitati nelimitate de decoratiuni extrem de delicate si aparte, realizate calitativ si profesionist. Am dezvultat aceasta tehnica in urma cu aproape 10 ani si, dupa parerea mea, asa imbin handmade-ul cu tehnologia moderna, pentru obtinerea unor efecte deosebite.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Produsele vandute pe site sunt realizate in totalitate in atelierele noastre.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Principalul canal de vanzare este site-ul, urmat de Facebok si Instagram.
Cati angajati aveti?
Momentan nu avem angajati, lucram in sistem de colaborare PFA sau SRL, cu mesterii nostrii.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Nu ne putem plange de lipsa clientilor, avem noroc cu multi clienti fideli, care revin constant. De asemenea, capacitatea de productie este una redusa momentan, asa ca pot spune ca suntem intr-un moment de echilibru intre numarul clientilor si productie. De asemenea, am lasat de 1 an, si un brand de incaltaminte barefoot pentru copii (numit Tiny Toes), iar atentia noastra este impartita acum intre cele doua branduri.
Ati participat la Black Friday 2022?
Da, am participat cu ambele branduri, avand reduceri de pana la 20% la toate produsele.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2022?
De Black Friday, am avut vanzari record, oamenii sunt pregatiti sa cumpere in acea perioada si asteapta reducerile, fiind cu ochii pe produsele favorite. Comparativ, de Craciun, vanzarile sunt mai mici, dar avem multi clienti care achizitioneaza incaltaminte sau accesorii pentru cadouri, de la noi.
Cum si unde va promovati site-ul?
Cel mai des ne promovam pe Facebook si Instagram.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da. In afara clientilor recurenti, este (probabil) cea mai buna metoda de a ajunge la clienti. Pentru comenzi constante este necesara investitie constanta, pentru a beneficia de cei mai buni algoritmi.
Aveti versiune de mobile?
Da, ambele site-uri sunt responsive.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Majoritatea vanzarilor, in procent de aproximativ 70%, sunt de pe mobil sau tableta.
Cum credeti ca veti incheia anul curent,?
Da. Anul 2022 a intregistrat o crestere fata de 2021, probabil o dublare, datorita incheierii pandemiei si ridicarii restrictiilor, dar si cresterii brandului de incaltaminte pentru copii.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cred ca trebuie sa targeteze foarte bine publicul tinta, sa optimizeze contractele de delivery si furnizare, sa caute un hosting bun si convenabil pentru site, sa reevalueze contractele de chirie si colaborare.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Una dintre provocari este concurenta marilor lanturi de magazine, care investesc enorm in promovare si care dispun de preturi de productie (si comercializare) destul de greu de combatut. De asemenea, marketingul a ajuns la un nivel destul de inalt, fiind nevoie de profesionisti pentru a face fata concurentei.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cea mai des intaltnita problema este intarzierea coletelor sau neconcordanta cu clientii, insa (din fericire) am selectat firmele care au o politica favorabila noua, pentru a solution aceste cazuri si – in ultimul timp – au fost din ce in ce mai rare.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem sa crestem brandul de incaltaminte de copii (deoarece credem in valoarea adusa de el), sa aducem cat mai multi vizitatori pe site si sa incheiem cat mai multe contracte B2B, cu clienti din Romania si din straintate.
Leave a reply