Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AromesiGusturi.ro

AromesiGusturi.ro a aparut in 2010 (dar domeniul a fost inregistrat abia in 2014) si vinde pe Internet produse naturiste (alimente si suplimente alimentare, cosmetice, uleiuri esentiale, vitamine si minerale). Magazinul e-commerce isi cumpara produsele de la producatori si distribuitori certificati, de pe piata romaneasca, nu are angajati momentan si colaboreaza cu o firma de curierat, ne-a povestit Vlad Stoian (foto, Administrator Aeon Flow SRL). Firma lui detine brandurile comerciale AromesiGusturi.ro (magazin online cu produse naturiste), Nutri-Coach.ro (site online care ofera servicii nutritie si fitoterapie) si Care4U.ro (magazin online cu produse de ingrijire si sanatate), de care se ocupa alaturi de sotia lui, Ionela Stoian  (foto, Administrator Aeon Flow SRL si Terapeut nutritie, diete si stil de viata la Nutri Coach).

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Vlad Stoian: Alegerea numelui a venit in mod natural si este strans legata de domeniul de activitate de la aceea vreme. „Arome si Gusturi” era reprezentarea a ceea ce ofeream clientilor nostri: plante aromatice in ghiveci si condimente premium. Ulterior, ne-am gandit sa extindem gama, adaugand produse naturiste, suplimente alimentare, vitamine si minerale, cosmetice naturale, uleiuri esentiale si altele.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Fiind consumatori de produse naturiste (ceaiuri, remedii naturiste, suplimente si produse apicole), ne-am gandit ca am putea sa ne producem singuri gama de plante aromatice care pot fi transformate in ceaiuri si condimente. Ideea brandului ne-a venit in urma unei sesiuni de brainstorming in familie, in care am incercat sa gasim ceva simplu si atractiv legat de produsele oferite. „Arome si Gusturi” reprezinta atributele cele mai importante ale plantelor aromatice si condimentelor, dar si al altor tipuri de produse: ceaiuri terapeutice sau aromate, cafea, miere naturala si altele. Nu avem un model, insa ii apreciem pe cei de la Vegis.ro, care – chiar daca au inceput cam la 2 ani dupa noi – au crescut pe acest segment si sunt un brand recunoscut online.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Dupa incheierea unei colaborari cu una dintre corporatiile prezente in Romania, am zis ca sa incercam sa facem si dezvoltam o afacere pe cont propriu. O vorba spune ca „Nevoia e cel mai bun profesor”. Si cum in 2010 era in crestere segmentul de bloguri culinare si lumea incepea sa caute plante aromatice si condimente, am zis ca putem transforma pasiunea noastra in afacere. Nu putem spune ca am pornit singuri la drum, pentru am gasit sprijin la rudele si prietenii nostri, prin punerea bazelor necesare afacerii.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
In 2010 terminam Facultatea de Marketing si Afaceri Economice Internationale, asa ca pot spune ca am avut o baza. Eram familiarizat cu Internetul inca din 1997, de cand lucrasem in cadrul departamentului de vanzari al uneia din primele firme care oferea servicii de Internet in Romania.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Suntem o familie destul de chibzuita (atat eu, cat si sotia mea) si am folosit resursele puse deoparte, in timp. Cred ca in 2010 am investit in jur de 10.000 lei, pentru amenajarea spatiului de productie si consumabile. Site-ul l-am configurat si dezvoltat eu si, in privinta asta, nu a necesitat o cheltuiala platita unor terti.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Am incercat sa intram pe segmentul de HoReCa cu plantele aromatice, dar ne-am lovit de rigiditatea celor de la restaurante, care se aprovizionau doar de la marii retaileri. Totusi am intalnit cativa parteneri dispusi sa ne ajute sa ne promovam, iar unul dintre acestia a fost Marius Tudosiei (de la Bacania Veche) si vrem sa-i multumim pentru sprijin.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaj: iti poti face programul singur. Dezavantaj: nu iti poti face programul cum vrei tu. Programul nu se termina la ora 18:00.

Care este publicul tinta al site-ului?
Orice persoana interesata de sanatatea si frumusetea sa si a familiei sale si care foloseste produse si remedii naturiste.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Sunt multe motive pentru care ar trebui sa cumpere de la noi, dar poate cel mai important este acela ca ne dorim sa oferim clientilor nostri un pachet de servicii integrate. Cum sotia mea profeseaza de aproape 5 ani ca terapeut in nutritie si fitoterapie (sub brandul Nutri Coach), ne-am gandit sa avem un parteneriat, prin care sa oferim servicii de consiliere in alegerea remediului potrivit starii de sanatate a clientului. In acest fel, venim in sprijinul celor ce au nevoie de remedii naturiste pentru sanatatea lor, dar care cauta si recomandari avizate legate de produsele naturiste si de fitoterapie pe care le pot folosi. De asemenea, oferim livrare gratuita clientilor fideli care au cont pe site-ul nostru, iar clientii neinregistrati platesc un cost de livrare incepand de la 7 lei, indiferent de valoarea comenzii. Oferim si cupoane de reduceri in cadrul campaniilor de promovare desfasurate, pe langa reducerile oferite direct pe site, care sunt accesibile tuturor vizitatorilor.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Colaborarea dintre un magazin online de produse naturiste si un terapeut in nutritie si fitoterapie, pentru a oferi detalii avizate in ceea ce priveste produsele potrivite pentru nevoile fiecarui client. Livrarea gratuita pentru clientii inregistrati, cum am precizat mai sus. De asemenea, flexibilitatea este unul din aspectele importante. Vrem sa fim un partener pe termen lung in imbunatatierea si mentinerea starii de sanatate si de bine a clientilor nostri. Omul este in centrul atentiei si cel care conteaza pentru noi.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
De la producatori si distribuitori certificati si agreati, de pe piata romaneasca.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Folosim comparatoare de preturi, reclama online (Google), e-mail marketing, dar avem in plan folosirea marketingului afiliat si a marketplace-urilor (exclus eMAG.ro).

Cati angajati aveti?
Nu avem angajati momentan. Lucram in familie, dar fara a fi pe statul de plata, cum s-ar spune.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iulie – n.r.)?
Da, sunt vizitatori si vanzari. Nu la nivelul la care ne-am dori, dar suntem pe drumul cel bun.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu, nu am participat.

Cum si unde va promovati site-ul?
Comparatoare de preturi, Google Ads, e-mail marketing.

Aveti versiune de mobile?
Website-ul AromesiGusturi.ro este responsive. Nu avem o versiune dedicata pentru mobil.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
65%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cu siguranta va fi in crestere. Cu cat, ramane de vazut.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Optimizarea cheltuielilor cu stocurile. Folosirea de solutii integrate de e-commerce cu CRM, pentru intelegerea nevoilor clientilor.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Crearea unei identitati de brand puternice, astfel incat oamenii sa ne cunoasca si sa stie de ce sa revina la noi.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu am avut probleme cu firma de curierat cu care colaboram.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa crestem ca brand si sa formam o baza solida de clienti fideli. Sa lansam si site-ul Care For You cu produse de ingrijire (momentan este accesibil utilizatorilor unei platforme de beneficii pentru angajati).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply