INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Arami.ro
Site-ul Arami.ro a aparut in 2022 si vinde online tocatoare/platouri, tavi, accesorii si mobilier din lemn unicat si la comanda. Adrian Andreica (foto dr., Fondator Arami.ro) ne-a povestit ca a pornit aceasta afacere e-commerce alaturi de fratele lui, Razvan Andreica (foto, Cofondator Arami.ro) si ca, dupa o investitie initiala de 5.000 €, acum reinvestesc constant tot ce castiga. Publicul tinta al afacerii lor sunt oamenii pasionati de design, care respecta natura si sunt satui de consumerism si produse de calitate indoielnica. Aflati mai multe din interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECMOpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Adrian Andreica: Numele nostru este un acronim, fiind realizat din initialele membrilor familiei. In 2019 ne-am gandit la nume si, dupa ce ne-am jucat putin cu literele, am ajuns la „ARAMI” (Andreica Razvan, Adrian, Monica, Ioan).
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea mi-a venit cand am cumparat un apartament vechi in Cluj-Napoca, pe care l-am renovat si decorat noi. Pana sa incepem lucrul efectiv la el, am inceput sa studiez designul interior si primul proiect a fost apartamentul nostru, unde am proiectat tot mobilierul, iar piesele mici (masute de cafea si lampi) le-am realizat noi. Ne-am dorit ceva diferit de mobilierul obisnuit pe care il vezi in majoritatea apartamentelor si ne-am construit stilul nostru, cu influente retro, vintage, industriale. Admir oamenii din domeniu, cum ar fi Atelier Lignum (din Oradea), Kenosis Design si Handcrafted by Chiuzbi (din Timisoara), Doi Tamplari (din Bucuresti) si Pupazan (din Constanta) si – in general – admiram toti creatorii care fac ceva cu mana lor si au reusit sa creeze o afacere sustenabila.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Din 2016 am inceput sa experimentez cu lemnul, rasina si metalul, impreuna cu fratele meu. Am studiat si inca studiem esentele, pentru a ajunge la un produs finit care sa impresioneze vizual si calitativ. Afacerea a fost pornita din fonduri proprii si tot ce castigam reinvestim in marketing si scule, pentru a ne dezvolta si a ajunge la nivelul dorit.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Cred ca foarte putini sunt norocosi sa aiba parte de o educatie antreprenoriala, noi nu ne numaram printre acesti norocosi. Studiez constant despre educatia antreprenoriala, financiara, marketing, lucruri esentiale pentru a dezvolta un bussines sanatos.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Sunt inginer proiectant si o perioada indelungata am lucrat foarte mult, mare parte din weekend-uri. A ajutat si ca a inceput pandemia si a fost mai usor sa economisesc banii de care am avut nevoie pentru inceput. Investitia initiala a fost de 5.000 € si de atunci investim constant tot ce castigam.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cred ca toti oamenii se lovesc de multe bariere (mare parte dintre noi nu avem educatie financiara sau antrepenoriala); dar, daca iubesti ceea ce faci si nu te demoralizezi, poti depasi orice. Am avut norocul sa cunosc multi oamenii frumosi si buni in ceea ce fac, de la care am invatat multe.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele si dezavantajele cred ca sunt cam aceleasi, nu iti spune nimeni ce ai de facut, daca iese bine este meritul tau, iar cand iese prost este din vina ta.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru tinta sunt oamenii pasionati de design si cu respect fata de natura, satui de consumerism si produse de calitate indoielnica, care se deterioreaza rapid.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Fiecare produs de pe site-ul nostru este unicat si pozat in asa fel incat ceea ce comanzi ajunge la tine. In plus le impachetam frumos, clasic, sigilate cu ceara, pregatite sa le daruiesti mai departe.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Asta ramane secretul nostru, pe care il aflati cand despachetati unul dintre produsele nostre.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Lemnul, metalul, rasina si alte produse pe care le folosim le cumparam de la diverse magazine/ateliere, apoi le transformam pe fiecare intr-un produs unicat prin forma, culoare, dimensiuni.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem pe site-ul nostru, pe platforma pentru creatori www.iarmaroc.com si la targuri de produse artizanale.
Cati angajati aveti?
Nu avem angajati, tot procesul de creatie, marketing, ambalare si vanzare este realizat de mine si de fratele meu.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iunie – n.r.)?
In perioada aceasta ne-am axat mai mult pe targuri, eram dornici sa cunoastem lume, dar curand vom adauga produse noi si pe site. In general, avem vanzari si comenzi constante, exista si varfuri (cum este perioada Craciunului), dar si perioade mai slabe (perioada de dupa Craciun).
Ati participat la Black Friday 2021?
Nu. Am incercat sa avem preturi care sa reflecte cat de mult muncim la aceste produse.
Cum si unde va promovati site-ul?
Cel mai mult ne promovam pe Instagram si Facebook.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem Facebook si Instagram, consideram ca este o metoda la indemana oricui de a se promova, dupa ce studiaza bine ce are de facut si care sunt strategiile bune.
Aveti versiune de mobile?
Da.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
In jur de 30% din comenzi vin de pe telefon.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Suntem in crestere fata de anul trecut, de aceea vom investi mai mult in scule pentru atelierul nostru.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu cred ca ar trebui sa reduca din cheltuieli, consider ca inainte de a cheltui ar trebui sa ai un plan pentru fiecare lucru de care ai nevoie.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Deocamdata nu am intalnit provocari, suntem destul de noi pe piata.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu am avut probleme cu nicio firma de curierat, in general sunt foarte draguti si pachetele noastre ajung intacte. Poate ajuta si faptul ca sunt frumos impachetate.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa mai investim in site, pentru a arata si mai bine, in asa fel incat toti vizitatorii sa aiba o experienta cat mai buna.
Leave a reply