INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AceeasiMarie.ro
Website-ul AceeasiMarie.ro a aparut la inceputul lui octombrie 2020, n-a povestit Antonia Negrau (foto, Fondator AceeasiMarie.ro). Aceasta a avut ideea unui magazin e-commerce de ceva timp si a mai facut incercari cu diferite produse inca de prin 2018. Site-ul ei vinde imbracaminte si accesorii care pun accent pe simbolurile traditionale romanesti, transpuse intr-un stil minimalist. Antonia ne-a povestit cat a investit pana acum in afacerea ei, ca mizeaza pe produse de calitate si livrare foarte rapida si ca principala provocarea este sa aduca trafic de calitate pe site.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Antonia Negrau: Stim cu totii zicala romaneasca „Aceeasi Marie, cu alta palarie”. Iar ideea brandului este sa imbine traditionalul si contemporanul, vechiul si noul, trecutul cu prezentul. Mai inseamna si orice haina traditionala (ie, fota, etc.), cu alta palarie, adica reinterpretata. Pentru ca Aceeasi Marie exact asta face – reinterpreteaza elemente din portul popular si le adapteaza prezentului.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea mi-a venit in facultate, la lucrarea de licenta. Am imbinat o ramura din publicitate (comportamentul consumatorului), cu moda (o pasiune de-ale mele) si nostalgia copilariei. Multe momente din copilarie le-am petrecut cu bunica mea. Am avut o bunica exact ca in cartile cu basme. Imi spunea seara povesti, faceam prajituri impreuna, iernile stateam la gura sobei si ma invata ca cea mai buna paine prajita e cea facuta pe plita, pe care o mancam mai apoi cu margarina si magiun. Avea razboi de tesut, faceam covoare, iar iernile erau nelipsite fara busi, veste sau caciuli. Da, am un model pe care il admir, Sophia Amoruso, care a avut brandul Nasty Gal. Este o persoana super smart, autetinca, incredibil de creativa si care munceste foarte mult pentru lucrurile pe care le vrea.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am avut doi ani in care am testat. De la produse, la a-mi spune povestea mai departe. Oamenii reactionau foarte bine, am avut numai feedback pozitiv, astfel ca am trecut la pasul urmator: stocuri si crearea site-ului. Am pornit la drum singura, dar – in timp – am avut norocul de a cunoaste persoane care ma sprijina foarte mult moral si ma ajuta cu sfaturi de business.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nu am avut parte de niciun fel de educatie antreprenoriala, insa am avut cativa mentori, din cercul apropiat. Ei m-au invatat care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmez.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am apelat la prieteni, aveam si niste economii si – usor, usor – am reusit sa pornesc. Cred ca in total ma apropii de 10.000 €. Insa ce vreau sa subliniez e ca banii astia nu au fost investiti dintr-o data. A fost un proces treptat, nu am transferat cuiva 10.000 € si am primit o afacere la cheie. Am platit mai intai pentru identitatea vizuala, apoi pentru inregistrarea marcii, primele produse de test, magazinul online si asa mai departe.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, au fost o multime de provocari, mai multe decat ma asteptam. Principala provocare a fost cu furnizorii din Romania. Uneori a fost vorba de intarzieri mari, alteori a fost vorba de o calitate slaba a produsului livrat, in comparatie cu mostra primita initial. Ceea ce a dus la alte intarzieri, pierderi si un consum energetic mare. Le-am depasit pe toate cu ajutorul oamenilor din jurul meu (prieteni apropiati si familia), care ma indemnau sa merg inainte, sa nu ma descurajez.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Pana acum cateva luni, am fost si angajata intr-o agentie de digital. Nu voiam sa ma rup de tot si sa fac saltul fara nicio plasa de siguranta. Dar am inteles ca e foarte greu sa avansezi atunci cand aloci doar cateva ore pe zi pentru business. Mi-am dat seama, pe parcursul ultimului an, ca nu poti gestiona un astfel de business la standardele pe care eu mi le doresc si sa ai in continuare un job full-time. Asa ca, in acest moment, lucrez in regim freelance pe cateva proiecte, dar Aceeasi Marie a devenit job-ul meu full-time.
Care este publicul tinta al site-ului?
Targetul principal este reprezentat de femeile din mediul urban, cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani, care prefera un stil autentic, care pun accent pe naturalete, minimalism, confort si iubesc conexiunea cu originile romanesti. Scopul brandului este sa completeze increderea pe care o au in ele insele si sa vina in sprijinul unei gandiri sustenabile. Creez haine care pot fi purtate in cel putin trei combinatii (datorita culorilor, formelor si materialelor), care avantajeaza fiecare tip de silueta si care au un design relaxat.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In primul rand, pentru ca am preluat elemente din portul popular romanesc si le-am adus in actualitate, prin intermediul unui mix foarte interesant de piese, de la tricouri si hanorace, pana la rochii si bluze sau fote, totul la o calitate foarte buna a produselor.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Produsele de o calitate foarte buna, testate mult timp. Pe langa asta, lucram cu stocuri reale, ceea ce inseamna ca putem sa livram foarte rapid produsele. A doua sau cel tarziu a treia zi dupa comanda, produsul ajunge in mainile clientilor nostri. Dar au fost si cazuri in care am livrat in numai 2 ore, cu ajutorul partenerilor nostri de la Posta Panduri si a pachetomatelor pe care ei le pun la dispozitie.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Cele mai multe produse Aceeasi Marie sunt made in Romania. Incercam sa folosim si cat mai multe materiale din tara, dar uneori suntem nevoiti sa importam. E un proces destul de lung, avand in vedere ca lucram cu stocuri reale.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In acest moment, ne axam pe vanzarea in magazinul online, insa discutam extinderea si pe alte platforme.
Cati angajati aveti?
In acest moment, suntem o echipa mica, dar avem multi colaboratori care ne ajuta pe partea de productie. Pun foarte mult accent pe produse create de mainile dibace ale unor doamne care n-au uitat de traditii si incerc sa le gasesc si sa le ajut sa aiba o sursa suplimentara de venit.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna octombrie – n.r.)?
A fost o vara mai linistita, cu vanzari mai slabe, dar odata cu incheierea concediilor, lucrurile sunt pe crestere. Am avut si o campanie de reduceri recent, una dintre cele 3 campanii anuale. Incercam sa pastram un numar mic de campanii de reduceri, nu credem in metoda unui Black Friday neincetat.
Ati participat la Black Friday 2020?
Da, am avut o incercare de campanie, insa fiind un magazin online proaspat lansat, nu avem un etalon cu care sa comparam.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Am avut niste cresteri interesante in perioada Craciunului, insa nu putem compara cu nimic, astfel incat nu ne dam seama foarte bine cum ar trebui sa judecam cifrele respective.
Cum si unde va promovati site-ul?
Am testat o multime de lucruri, in ultimul an: colaborari cu influenceri, performance si giveaway-uri – am facut cate putin din fiecare. Am invatat cate ceva din toate aceste experiente, iar acum incercam sa ne axam pe content marketing si o relatie cat mai buna cu cativa influenceri reali. Fie ca e vorba despre profesionisti in anumite domenii, fie ca e vorba despre oameni obisnuiti, care si-au creat comunitati pe baza hobby-urilor pe care le au, incercam sa ne asociem cu acei oameni care seteaza o directie.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem o pagina de Facebook si postam de mai multe ori pe saptamana. O administram intern, ceea ce e normal, avand in vedere ca eu am un background in zona de social media. Am facut si anumite campanii platite, o perioada am colaborat si cu un specialist in performance, insa – in acest moment – ne bazam pe alte canale de promovare.
Aveti versiune de mobile?
Site-ul este responsive. Nu avem o versiune dedicata de mobile, insa anumite sectiuni din site sunt adaptate pentru dispozitivele mobile.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
65% dintre comenzi vin de pe dispozitivele mobile, insa avem chiar 76% din trafic mobil.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Clar va fi o crestere, insa abia in 2022 vom putea sa comparam mai bine, tinand cont ca am lansat magazinul online abia in octombrie 2020.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Stiu sigur unde n-ar trebui reduse costurile: la server si la mentenanta site-ului. Magazinul online e o parte vitala in viata unui brand care se bazeaza exclusiv pe e-commerce, astfel ca trebuie ca experienta utilizatorului sa fie cat mai buna. Am incercat sa optimizam la diferite accesorii si materiale auxiliare, pe care le-am cumparat sau produs in cantitati mai mari (cutii, plicuri, stickere, etc.).
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarea principala este sa aducem trafic de calitate. Nu vrem sa ajunga pe site oameni care nu sunt in targetul nostru, nu ne ajuta sa avem cifre mari si rate mici de conversie.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Avem o relatie buna cu firmele de curierat cu care lucram. Am avut de cateva ori mici probleme cu colete care au fost ridicate mai tarziu decat ne-am fi dorit, dar le-am remediat pe parcurs, printr-o buna comunicare cu furnizorul. Pur si simplu, am incercat sa le transmitem onest asteptarile noastre.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Principalul nostru obiectiv este sa crestem comunitatea Aceeasi Marie, sa auda cat mai multa lume de produsele noastre. Acesta ar fi primul pas. Dupa aceea, depinde de noi sa-i ducem mai departe pe oamenii respectivi pe funnel-ul de vanzari, sa-si dea seama ce produse cool avem si, ulterior, sa-i fidelizam.
Leave a reply