Cifre si statistici legate de social media, utile pentru marketeri, in 2022
Daca te ocupi de marketing online, atunci trebuie sa fii la curent cu cele mai noi statistici legate de social media. Cifrele si procentele clare pot oferi marketerilor o privire de ansamblu asupra viitoarelor campanii si asupra publicului-tinta, citim pe blog.hubspot.com. Sursa amintita a strans laolalta o serie de statistici interesante despre Facebook, Instagram, TikTok, YouTube si Linkedin.
Statistici social media generale:
- in jur de 82% dintre americanii de 18-49 de ani folosesc cel putin o retea sociala (conform Pew Research Center)
- 84% dintre marketeri isi creioneaza strategia social media axandu-se pe Generatia Y/mileniali (25-40 de ani), urmati de Generatia X/persoane de 41-56 de ani (52%) si Generatia Z/persoane de pana la 24 de ani (22%); doar 14% dintre marketeri targeteaza persoanele de 57-75 de ani (conform HubSpot Blog Research)
- majoritatea marketerilor spun ca continutul video short-form este cel mai populat format in randul generatiilor X, Y si Z (conform HubSpot Blog Research)
Statistici legate de Facebook:
- in 2021, Facebook a ajuns la peste 2 miliarde de utilizatori activi lunar (conform Statista)
- utilizatorii petrec (in medie) 19,5 ore/luna, pe Facebook (conform Hootsuite)
- barbatii de 25-34 de ani sunt cea mai mare „felie” demografica de pe Facebook (conform Statista)
- marketerii cred ca Facebook e cea mai populara platforma social media in randul tuturor grupelor de varsta (conform HubSpot Blog Research)
- India are cei mai multi utilizatori de Facebook din lume (349 de milioane de persoane), iar in SUA exista 193,9 milioane de utilizatori (conform Statista)
- numarul de utilizatori ai acestei retele de socializare creste cel mai rapid in Nigeria, Egipt si Africa de Sud (conform eMarketer)
Statistici legate de Instagram:
- Instagram va avea 1,1 miliarde de utilizatori, pana in 2022 (conform eMarketer)
- peste 500 de milioane de utilizatori sunt activi zilnic, pe platforma (conform Instagram)
- utilizatorii petrec (in medie) 10,3 ore/luna, pe Instagram (conform Hootsuite)
- barbatii de 18-24 de ani sunt cea mai mare „felie” demografica de pe Instagram, urmati indeaproape de cei de 25-34 de ani (conform Statista)
- majoritatea femeilor care au cont pe Instagram au 18-34 de ani (conform Statista)
- cele mai multe postari pe Insta se fac din SUA (571.000 la numar), urmata de Brazilia, cu peste 300.000 (conform Mention + HubSpot)
- India si SUA conduc clasamentul tarilor cu cel mai mare numar de utilizatori (conform Statista)
Statistici legate de TikTok:
- TikTok are 1 miliard de utilizatori activi lunar (conform Influencer Marketing Hub)
- utilizatorii petrec (in medie) 13,3 ore/luna, pe TikTok (conform Hootsuite)
- pentru ca TikTok are un public mai tanar, majoritatea utilizatorilor castiga 30.000-50.000 $ (conform Pew Research Center)
- e pe locul doi, in topul platformelor social media pe care marketeri construiesc comunitati, dupa YouTube (conform HubSpot Blog Research)
- 25% dintre utilizatorii americani de TikTok au 10-19 ani (conform Statista)
- doar 18% dintre utilizatorii americani au peste 50 de ani (conform Pew Research Center)
- marketerii cred ca TikTok e a doua cea mai populara platforma social media, in randul Generatiei Z, dupa Facebook (conform HubSpot Blog Research)
- China are cei mai multi utilizatori activi zilnic de TikTok din lume (600 de milioane), urmata de SUA, Indonezia si Brazilia (conform Business of Apps)
- in 2020, pe langa China, America Latina a fost zona geografica in care a crescut cel mai mult numarul de utilizatori, pe TikTok (conform Statista)
Statistici legate de YouTube:
- YouTube are peste 2 miliarde de utilizatori (conform Omnicore)
- strange 25% din traficul mobil total, la nivel mondial, raportat la volum (conform Sandvine)
- e platforma social media nr. 1 pe care marketerii construiesc comunitati (conform HubSpot Blog Research)
- e al doilea cele mai vizitat website din lume (conform Hootsuite)
- 81% dintre consumatorii americani folosesc YouTube, cu 7% mai mult fata de 2019 si cea mai mare crestere procentuala in randul tuturor platformelor sociale importante (conform Pew Research Center)
- utilizatorii petrec (in medie) 23,2 ore/luna, pe YouTube, mai mult decat pe Facebook, Instagram, TikTok si Twitter (conform Hootsuite)
- cea mai importanta „felie” demografica pe YouTube e reprezentata de tinerii de 25-34 de ani (21,2%), urmati de cei de 35-44 de ani (conform Hootsuite)
- in jur de 15% din traficul YouTube vine din SUA (conform Alexa)
Statistici legate de LinkedIn:
- LinkedIn are in jur de 774 de milioane de utilizatori, 21% dintre ei fiind in SUA (conform Statista)
- e folosit in 200 de tari si teritorii (conform LinkedIn)
- pe LinkedIn se cheltuie cea mai mare parte din bugetul de display advertising B2B din SUA – 32,3% (conform eMarketer)
- 56% dintre utilizatorii LinkedIn sunt barbati, iar 43,1% sunt femei (conform Statista)
- in jur de 60% dintre utilizatorii LinkedIn au 25-34 de ani (conform DataReportal)
- India, China si Brazil au cele mai mari baze de utilizatori LinkedIn, dupa SUA (conform DataReportal)
- peste 75% dintre membri traiesc in afara SUA (conform LinkedIn)
Leave a reply