Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu 1001cosmetice.ro

Din 2011 incoace, 1001cosmetice.ro vinde pe Internet parfumuri, produse pentru ingrijirea tenului, corpului, parului, unghiilor, copiilor, produse de igiena orala, pentru curatenie si produse bio. Horatiu si Ramona Bodea (foto, Fondatori 1001cosmetice.ro) ne-au povestit cum is-au inceput afacerea de familie, de ce li se pare atat de importanta eficentizarea timpilor de procesare a comenzilor, cati angajati au si ce planuri de viitor pun la cale.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Horatiu si Ramona Bodea: Avem un magazin fizic de cosmetice inca din 2008 si numele a venit normal, ca o continuare a ceea ce faceam la acel moment.

De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
In 2011 ne puteam considera niste pionieri in vanzarea de produse cosmetice online. Imi aduc aminte ca eMag-ul vindea frigidere si televizoare.

Ce v-a motivat sa incepi propria afacere?
Cred ca am inteles ca viitorul este online-ul si am avut un bun exemplu in familie. Este o afacere de familie.

Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti?
Din pacate, nu am beneficiat de educatie antreprenoriala. Suntem genul de patroni ,,rasariti” dupa Revolutie, ca multi dintre anteprenorii din Romania de astazi.

Cum ati reusit sa strangi bani pentru finantare?
Intreaga afacere s-a dezvoltat treptat, pas cu pas si profitul a fost reinvestit in firma. Cred ca cea mai importanta investitie a fost munca mea si a sotiei.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Toata lumea care a inceput afacerile inainte de 2010 a intampinat aceleasi probleme: de aprovizionare, de autenticitate, de instrumente pentru publicitate online.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Aici se poate discuta mult, mult… Inca mai facem analize de ce da, de ce nu.

Care este publicul tinta al site-ului?
In general, doamnele si domnisoarele.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Cred ca fiecare client care cumpara pentru prima data de pe un magazin o face pentru ca are nevoie de acel produs, pentru ca gaseste un pret bun, pentru ca magazinul are review-uri pozitive, etc. Cred ca cel mai important lucru, pentru un magazin online care vinde produse de larg consum, nu este prima comanda. Cel mai important lucru este a doua comanda!

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Aici poate ca ar trebui sa introduc link-ul de la review-urile de pe Facebook.

De unde va cumparati produsele?
In general, produsele sunt cumparate din Romania, dar avem parteneri in Europa si China.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Magazin fizic, magazin online, marketplace.

Cati angajati aveti?
13.

Cum va merge in perioada asta?
Lucrurile sunt in grafic. In general, avem un target realist, bazat pe experienta anilor trecuti si atunci rezultatele si rapoartele se apropie de tinta.

Ati participat la Black Friday 2018?
In fiecare an, din 2013 incoace, am participat la Black Friday.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Cifrele sunt pozitive, in crestere.

Cum si unde va promovati site-ul?
Cred ca avem acoperite majoritatea canalelor de promovare.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Pagina de Facebook a fost pentru toate magazinele online unul dintre cele mai potente canale de comunicare. Pentru noi, inca este numarul 1.

Aveti versiune de mobile?
Se lucreaza. Speram la sfarsitul anului 2019.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Rezultatele de pe primul trimestru ne fac sa estimam o crestere de 20% pentru anul 2019 vs. 2018.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Fiecare magazin cu particularitatile lui. Noi lucram la eficentizarea timpilor de procesare a comenzilor. Timp mai scurt = cheltuieli mai mici.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Cu o simpla privire in mediul offline sau in extern putem sa intelegem ca cele mai mari provocari pentru noi sunt companiile mari, cu experienta si, in primul rand, cu o putere finaciara greu de egalat.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Problemele sunt aceleasi ca la marea majoritate a jucatorilor din online: intarzierea livrarii, deterioarea coletelor, etc. Noi lucram cu mai multe firme de curierat si incercam sa jonglam livrarile, pentru o mai mare multumire a clientului.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Dezvoltare, stabilitate.

Leave a reply