Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BavariaTour.ro

Aparut in e-commerce-ul autohton acum 12 ani, bavariatour.ro vinde online sejururi, circuite, croaziere, vacante de tot felul, publicul-tinta fiind persoanele de peste 40 de ani. Camelia Badiu (foto, Manager bavariatour.ro) ne-a povestit cum radacinile ei sasesti au motivat-o sa se apuce de aceasta afacere cu doar 4.000 €, cum a ajuns acum sa garanteze siguranta unei vacante reusite si cum se ocupa singura de tot ce inseamna promovare online si offline.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

bavariatour.ro

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Camelia
Badiu: Numele are legatura cu radacinile familiei mele (bunicii mei au fost sasi), dar si cu educatia si modul de viata, mai degraba nemtesc decat balcanic.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Proiectul este legat tot de bunicii mei, care au murit intr-un accident exact cand am implinit eu 18 ani, si atunci m-am gandit sa infiintez aceasta companie in memoria lor, incercand sa promovez cat mai mult traditiile sasesti. Intre timp compania s-a extins, acum vindem vacante in toata lumea.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Da, am pornit la drum singura in 2006, aveam doar 24 de ani si 4.000 € de la parintii mei, atat imi calculasem ca am nevoie pentru primele 6 luni, pana aparea si profitul. Cel mai probabil (desi nu recunosc) s-au gandit ca va fi doar o experienta pentru mine si ca sigur voi esua, fiind prea tanara.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Eu sunt economist, ceea ce m-a ajutat enorm in afacere. Dar educatia si experienta as putea spune ca s-au acumulat odata cu cresterea business-ului.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
M-am lovit de bariere uneori, la inceput din cauza faptului ca eram tanara, clar fara experienta, iar oamenii nu prea aveau incredere in capacitatea si forta mea de munca. Dar am reusit in scurt timp, prin seriozitate, sa castig increderea colaboratorilor. Lucrez cu aceeasi parteneri inca de la inceput si ne bucuram de incredere reciproca, iar clientii sunt foarte multumiti si revin in fiecare an, pentru ca le oferim siguranta unei vacante reusite.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul ar fi faptul ca iti poti organiza programul, fara a avea un orar strict de lucru. Dezavantajul este faptul ca uneori lucrez 14 ore/zi pentru a organiza totul, de la plati catre furnizori, management, marketing, etc.

Care este publicul-tinta al site-ului?
Majoritatea clientilor nostri sunt persoane peste 40 ani, carora le oferim circuite turistice si programe pentru seniori, cu ghid insotitor.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
P
entru amabilitate, profesionalism, seriozitate si pentru siguranta unei vacante reusite.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata turistica este foarte bogata si diversificata. Dar eu cred ca, la fel ca in orice alt domeniu, este loc pentru toata lumea. Lucrul care ne diferentiaza este disponibilitatea fata de client, rabdarea si amabilitatea cu care ne tratam turistii.

De unde va cumparati pachetele de servicii?
Colaboram cu mai multi furnizori vechi si foarte seriosi de pe piata.

Cati angajati aveti?
Avem 5 agenti de vanzari si urmeaza sa mai angajam in lunile urmatoare. Restul serviciilor sunt externalizate.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
In turism in general perioada aceasta este propice vanzarilor si bineinteles ca si noi avem un volum mult mai mare de vanzari decat in lunile martie – aprilie. Numarul vizitatorilor pe site creste de la zi la zi.

Ati participat la Black Friday 2017?
Da am participat si noi si a fost un mare succes, am avut o promotie foarte bine primita de clienti si chiar ne-au spus ca asteapta sa vada cu ce oferta de neratat venim anul acesta.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun 2017?
Nu exista comparatie, cel putin pentru noi BF a avut un succes enorm, am inregistrat mult mai multe vanzari decat pentru Craciun.

Cum si unde va promovati site-ul?
Online. Online. Online. Suntem pe toate canalele de promovare online, social media, Google AdWords. Colaborez de mult timp cu 3 – 4 bloggeri vechi in domeniu si uneori cu fundatii, pe anumite proiecte sau evenimnte.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Fara Facebook aproape ca n-am exista pe piata, atat de important este pentru un business, mai ales unul in turism. Investesc foarte mult in campaniile platite si in general investesc in promovarea online, AdwWords, remarketing, retargeting, etc. In general, eu ma ocup de tot ce tine de promovare online si offline.

Aveti versiune de mobile?
Avem, nu cred ca mai functioneaza vreun business (mai ales online) fara versiune de mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Cu siguranta este un an foarte bun din punct de vedere al vanzarilor, iar noi estimam o crestere de 100% fata de anul trecut, avand in vedere investitiile facute in promovare.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Avand in vedere faptul ca m-am specializat in-house in mai multe domenii, am redus din cheltuielile cu serviciile externalizate.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Avand in vedere concurenta atat de dezvoltata, consider ca cele mai mari provocari sunt sa te poti evidentia, sa atragi cat mai multi clienti si mai ales sa-i pastrezi, sa-i fidelizezi. In acest sens, noi am lansat anul acesta cardul de fidelitate Bavaria Tour, prin care clientii nostri acumuleaza puncte la fiecare excursie achizitionata si, in plus, beneficiaza de reduceri la excursiile optionale, bonusuri si mini-vacante gratuite in Romania, la munte sau la mare.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Adaptarea site-ului nevoilor clientilor.

Lasa un raspuns