Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Innobyte: optimizarea infrastructurii e-shop-urilor face diferenta, in campaniile de sfarsit de an

 

Compania autohtona de dezvoltare software Innobyte a realizat o analiza a actiunilor pe care trebuie sa le intreprinda magazinele online pentru a derula campanii de succes, in cele mai aglomerate perioade, din punct de vedere al vanzarilor: Black Friday, Cyber Monday, Singles’ Day, Craciun. Innobyte transmite, intr-un comunicat de presa, ca un varf de vanzari gestionat incorect poate provoca pierderi semnificative pentru un business, avand consecinte pe termen lung, apropo de retentia sau atragerea de noi clienti.

Consumatorii romani sunt din ce in ce mai familiarizati cu campaniile de reduceri, de aceea si exigentele lor sunt din ce in ce mai mari. Acestia se asteapta la un proces de navigare si cumparare rapid, placut, fara erori sau timpi mari de asteptare. Conform specialistilor Innobyte, este important ca infrastructura IT a magazinelor online sa fie pregatita sa faca fata unui varf de utilizatori, deci este necesara o scalare corespunzatoare a acesteia, in perioada de reduceri de sfarsit de an. Pregatirea pentru aceasta perioada trebuie sa inceapa cu mult timp inainte: in functie de complexitatea acestora, specificatiile se clarifica si se implementeaza cu 2-3 luni inainte.

„Clientii solicita implementarea diverselor functionalitati si campanii care, de cele multe ori, sunt complexe, succesive, iar unele dintre ele vin din scurt si implica un termen rapid pentru implementare. Aceste perioade presupun un volum foarte mare de munca intr-un timp foarte scurt, iar atuul Innobyte este ca avem o echipa agila, care se adapteaza rapid la astfel de cerinte”, transmite Catalin Bordei (Managing Partner Innobyte).

Un aspect foarte important este analiza infrastructurii actuale a magazinului online, ceea ce presupune monitorizarea infrastructurii, estimarea traficului in platforma, identificarea resurselor si solutiilor potrivite. Actiunile ulterioare includ optimizari la nivelul bazelor de date si a serverelor, ajustarea memoriei cache a bazei de date, scalarea serverelor web, suplimentarea resurselor, efectuarea de stress tests, optimizarea infrastructurii, optimizarea experientei prin imbunatatiri de UX si identificarea si remedierea eventualelor probleme privind vulnerabilitatile platformei.

„Comparativ cu anii trecuti, platformele si infrastructurile IT ale magazinelor online sunt mult mai stabile si performante. Majoritatea platformelor erau complet nefunctionale pentru perioade destul de indelungate ca urmare a traficului mai mare de pe site sau a cresterii numarului de comenzi. A urmat apoi o perioada in care platformele erau functionale, dar se miscau destul de lent. In ultimii 2-3 ani, majoritatea platformelor functioneaza foarte bine ca urmare a investitiilor in infrastructuri si procese”, completeaza Alin Alexandru (CTO Innobyte).

Innobyte a incheiat trimestrul al treilea al anului 2021 cu o cifra de afaceri de 7,6 milioane de lei (o crestere de 26% YoY) si cu un profit net de 1,76 milioane lei (+16,85% YoY). Rezultatele inregistrate se datoreaza procesului de optimizare a resurselor cu privire la alocarea pe proiecte si capacitatii crescute de mobilizare a echipei, pentru a livra la un standard ridicat de calitate. De asemenea, in trimestrul trei, Innobyte a atras doi clienti importanti pe zona de dezvoltare software. Nu in ultimul rand, cresterea cererii pentru consultanta, automatizare, monitorizare, interventie si mentenanta pentru magazine online au generat o crestere substantiala a business-ului companiei. Pentru finalul anului 2021, Innobyte estimeaza ca se va apropia de pragul de 10 milioane de lei cifra de afaceri, iar EBITDA va ajunge la 2,2 milioane de lei.

Leave a reply