In 2024, piata e-commerce locala = 11,7 miliarde € (11% din total retail)
Anul trecut, romanii au cheltuit online 7,7 miliarde € pe produse si 4 miliarde € pe servicii cumparate pe Internet, informeaza zf.ro. Asta inseamna un total de 11,7 miliarde € si 11% din total retail. Cifrele au drept sursa GPeC, care le-a prezentat in cadrul recentei conferinte ZF Ecommerce Summit 2025. Conform GPeC, romanii cheltuie online 11% din bugetul lunar.
Prin comparatie, in 2023 si 2022, se cumparau din magazine e-commerce si marketplace-uri produse in valoare de 7 miliarde €, respectiv 6,3 miliarde €. Sumele cheltuite online pe servicii au crescut si mai vertiginos. In 2025, cresterea de doua cifre a pietei online se va mentine, estimeaza expertii: eMAG.ro mizeaza pe un +10% YoY, a spus la fata locului Tudor Manea (CEO eMAG Group).
La aceasta dezvoltare va contribui nu doar cel mai mare jucator e-commerce de pe piata, ci si investitiile facute de companiile de curierat in extinderea capacitatii de livrare, solutiile de finantare de tip BNPL care pot fi utilizate de clienti la checkout si beneficiile adoptiei inteligentei artificiale. De asemenea, easybox-urile si livrarea in mediul rural vor sustine cresterea sectorului si in 2025. Cristian Pelivan (Director Executiv al Asociatiei Romane a Magazinelor Online/ARMO) a spus ca, in 2024, numarul de clienti online din mediul rural a crescut mai mult ca cel din mediul urban: 5,9% fata de 3%.
Leave a reply