IKEA isi transforma magazinele fizice in centre de distributie e-commerce
Anul acesta si in 2023, Grupul Ingka (care detine IKEA) are planuri mari pentru magazinele offline proprii (noi si existente deja), citim pe reuters.com. Compania va investi 3 miliarde € in modificarea magazinelor uriase pe care le are la periferia oraselor din intreaga lume, pentru a le transforma in centre de distributie e-commerce.
Banii vor fi investiti in toate regiunile unde exista magazine fizice IKEA (o treime din suma fiind reervata pentru Londra, unde vor fi testate formate si metode logistice noi), a explicat Tolga Oncu (Retail Manager, Grupul Ingka), pentru sursa amintita. Printre locatiile traditionale care vor avea parte de aceste transformari se numara cele din Romania, China si India.
„Majoritatea vor fi investiti in magazinele proprii existente, pentru ca vorbim despre transformare si conturarea unui nou scop pentru acei metri patrati. Credem ca trebuie sa recuperam terenul in zona de operatiuni back-end si n-am dat seama ca, prin includerea magazinelor in reteaua noastra de fulfilment si in etapa finala a livrarii (comenzilor online), toata lumea are de castigat”, spune Oncu.
Acesta noteaza ca, odata ce produsele comandate pe site-ul IKEA vor fi expediate din magazinele din apropierea destinatarilor (care au deja in stoc, la parter, o tona de produse), livrarea va fi mai ieftina si mai rapida, iar emisiile vor fi reduse. In contextul inflatiei crescute, a reducerii cheltuielilor si a situatiei politice globale, compania crede ca acesta este momentul perfect pentru a oferi consumatorilor un raport calitate-pret+timp optim, dar si solutii la indemana si sustenabile.
Comentariu ( 1 )
[…] Greater Vancouver si Toronto vor fi transformate, cu ajutorul unei investitii de 400 milioane $. Noua retea de fulfillment (anuntata de anul trecut) va include zone de incarcare automata a comenzilor in camioanele de […]