Idei de crestere a vanzarilor unui magazin online, folosind rapoartele de email marketing
Campaniile de email marketing pentru magazine online sunt o modalitate de comunicare cu abonatii prin care poti consolida relatia cu acestia si creste vanzarile. Daca respecti bunele practici din domeniu si ai o strategie buna de continut, incasarile vor fi pe masura.
Oamenii cumpara din newsletterele ecommerce?
Da, peste 50% din oameni cumpara din email cel putin o data pe luna, iar 23,8% de mai multe ori pe luna arata un studiu Salescycle. Iar veniturile din email marketing eCommerce au depasit 10 miliarde de dolari in 2023, la nivel mondial, conform Statista. Asadar, achizitiile prin intermediul mailului sunt deosebit de populare.
Cum stii cat ai vandut prin emailuri ecommerce?
O modalitate prin care afli rapid cat ai vandut prin campanii de emailuri ecommerce sunt rapoartele de performanta a campaniilor. Trebuie doar sa ai integrarea magazinului cu platforma de email marketing activata, alaturi de ecommerce tracking. Servicii de email email marketing cum este si NewsMAN ofera astfel de rapoarte de incasari prin newsletter.
Cum folosesti rapoartele de email marketing ecommerce ca sa cresti vanzarile?
Rapoartele de email marketing ecommerce sunt esentiale pentru a intelege performanța campaniilor si a le optimiza. Pentru a creste vanzarile, ar trebui sa verifici datele din cel putin 3 tipuri de rapoarte: incasari, produse si automatizari.
Creste vanzarile ecommerce folosind datele din incasari prin newsletter
Din raportul de email marketing incasari ecommerce afli incasarile, sursa, perioada si numarul comenzilor.
Poti creste vanzarile magazinului online prin crearea de campanii de email cu recompense pentru clientii care ating o anumita valoare de cumparaturi. Pentru perioadele cand incasarile nu sunt multumitoare, imbunatateste continutul, diversifica oferta, foloseste best hour si fa ab testing
Creste vanzarile magazinului online folosind din raportul despre produse
Din raportul de email marketing ecommerce cu privire la produse, afli top produse performante din punct de vedere al vanzarilor si perioada in care au avut loc.
Pentru a creste si mai mult vanzarile, filtreaza produsele in cele mai vandute, vanzari medii si vanzari mici si creeaza 3 noi tipuri de campanii de email personalizate. Pentru produsele cu vanzari mici, pe langa crearea unui nou tip de newsletter ecommerce, iti recomandam sa imbunatatesti imaginile de produs si descrierea lor si sa oferi un stimulent pentru recenzii.
Creste vanzarile magazinului online folosind rapoartele emailurilor automate
Cel mai bun tip de email ecommerce trimis abonatilor, cu rezultate excelente de deschidere si conversie este cel de tip automat, declansat de actiunea abonatului. Fie ca vorbim de abonare, vizualizare produse, adaugare in cos sau achizitie, rata lor de succes este mare deoarece sunt personalizate si sunt primite la timpul potrivit.
Conform graficului de mai jos din stanga, veniturile din newsletter sunt de 52%, iar din emailurile automate sunt de 48%.
Ce poti face pentru a creste si mai mult vanzarile ecommerce prin emailuri automate
La seria de welcome emails incearca sa oferi mai mult decat abonatii se asteapta: spre exemplu voucher exclusiv cu perioada limitata si cadou supriza la prima comanda.
In flow-ul de emailuri automate cu produsele vizualizate anterior poti include si un link catre comparatie rapida a produselor vizualizate pentru a ajuta potentialii clienti sa aleaga mai usor articolele preferate. In afara de acestea, sigur ca un stimulent precum un voucher cadou sau transport gratuit va ajuta. De asemenea, adauga in newsletter un rand cu produse similare, in afara de cel cu produsele vizualizate deja de utilizator, ca sa aiba cat mai multe optiuni din care poate alege.
Creste vanzarile prin actualizarea flow-ului de emailuri despre cosul abandonat
Nu trebuie sa faci un email sau o serie de emailuri pentru cosul abandonat precum toti ceilalti. Clientii stiu deja cum arata cam toate. Poate ca ei nu isi doresc doar 5% cand adauga in cos produse in valoare de 800 de lei. Tu poti face lucrurile diferit si sa oferi cupoane personalizate de reducere in functie de valoarea cosului de cumparaturi.
Pentru mai mult succes, in afara de imbunatatirea seriei de emailuri pentru cosul abandonat, activeaza si campanii de remarketing pe retelele sociale.
Creste vanzarile ecommerce prin imbunatatirea emailului de review
Majoritatea magazinilor trimit un email automat de review la cateva zile dupa livrarea comenzii. Daca ti se pare ca deja trimiti si nu primesti suficiente recenzii pentru produsele din magazinul tau, iti recomandam sa incurajezi clientii sa-si lase parerea oferindu-le cadouri digitale, puncte de loialitate sau reduceri personalizate pentru urmatoarea comanda.
Speram ca ti-au fost de ajutor ideile de crestere a vanzarilor in magazinul online cu ajutorul datelor din rapoartele de email marketing ecommerce. Daca ai nevoie de un serviciu de email marketing care iti ofera astfel de rapoarte, poti incerca solutia NewsMAN. Click pe butonul de mai jos pentru a crea un cont gratuit de email marketing acum:
Leave a reply