FedEx isi deschide propria platforma pentru vanzatorii e-commerce
Compania de logistica FedEx a anuntat lansarea fdx, o platforma de comert proprie, ai carei clienti vor fi magazinele online, citim pe newsroom.fedex.com. Fdx va fi lansata in toamna lui 2024 si va oferi comerciantilor servicii de fulfillment, urmarire a comenzii, optimizare a traseelor de livrare, inregistrare a emisiilor de carbon ale livrarilor si experiente post-cumparare (inclusiv retururi). Astfel, acestia vor avea o vizibilitate mai buna (de-a lungul calatoriei clientelare) si vor putea lua decizii logistice strategice, apropo de livrare si retururi.
Compania a transmis ca, momentan, afacerile interesate se pot inregistra intr-un proiect-pilot, inainte de lansarea oficiala. „FedEx se transforma intr-o afacere axata pe digital, sprijinita de extinsa noastra retea fizica de transport, folosindu-ne expertiza si atuurile castigate in urma livrarii a 15 milioane de colete pe zi. Prin intermediul fdx, ne vom intari relatia longeviva cu vanzatorii de toate marimile si vom ajuta comerciantii sa-si optimizeze si sa-si dezvolte afacerile”, a transmis Raj Subramaniam (Presedinte si CEO FedEx Corp.).
FedEX insista ca nu vrea sa concureze cu marketplace-ul Amazon, iar clientii lor nu sunt consumatorii, ci afacerile digitale. Amazon ofera serviciul Fulfillment by Amazon (FBA) de ani buni, vanzatorii de pe marketplace putand apela la infrastructura logistica a gigantului e-commerce, contra cost. In 2022, Amazon a permis comerciantior terti care folosesc deja FBA sa listeze pe propriile website-uri produse din abonamentul Prime, iar in ianuarie 2023 a extins ideea la nivel national: acum, toti sellerii Amazon pot include nu doar produsele, ci si review-urile acestora pe propriile site-uri e-commerce.
Leave a reply