Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

iAgency: sfaturi SEO in perioada crizei COVID-19

iAgency (companie specializata in servicii complete de optimizare SEO si marketing online) face publice, intr-un comunicat de presa, cateva recomandari si sfaturi destinate afacerilor fortate sa-si opreasca activitatea in aceasta perioada a pandemiei COVID-19. Analiza a fost facuta de Ovidiu Joita (foto, Fondator iAgency si JediSEOSchool), care explica de ce renuntarea la SEO (Search Engine Optimization) in perioada aceasta poate avea efecte devastatoare pe termen lung.

„Cu totii intelegem ca trecem printr-o perioada unica in istoria moderna. Se vorbeste deja de o criza economica puternica si, de data asta, are drept factor declansator o situatie medicala severa care afecteaza intreaga planeta. Cel mai negru scenariu e o criza financiara si, asa cum o stim de la precedenta, care a avut loc in urma cu un deceniu, unele afaceri vor iesi de pe piata. Insa lupta nu este pierduta inca, pentru ca acum este momentul cand antreprenorii trebuie sa ia masuri de scadere a costurilor si sa se asigure ca nu dispar din atentia clientilor”, transmite Ovidiu Joita.

Ce se intampla cu un site vizibil in Google, daca intrerupe serviciile SEO?

Activitatea de SEO (cunoscuta si drept „optimizare SEO”) trebuie privita ca un maraton fara sfarsit. Toti alearga dupa pozitii fruntase in Google, pentru a fi gasiti de clientii lor, pe cat mai multe cuvinte de cautare. In momentul in care o afacere se opreste din „alergare”, este depasita de ceilalti „alergatori”. Daca are un avans important, devansarea se poate intampla intr-o luna sau chiar trei, dar e greu – aproape imposibil – de calculat un astfel de „avans”. Intr-o piata competitiva, pozitiile fruntase pot fi pierdute chiar de la o zi la alta.

De ce se intampla acest lucru?

Algoritmul Google cauta sa identifice site-urile care nu mai au activitate, site-urile despre care nu se mai „vorbeste”, pentru ca in acest fel poate identifica business-urile care s-au inchis in mod real, dar ale caror site-uri inca exista. Google nu vrea sa afiseze utilizatorilor site-uri care nu ofera informatii relevante sau nu pot sa onoreze comenzi, motiv pentru care a introdus aceste criterii de activitate in algoritm.

Un business sanatos creeaza continut proaspat pe site, iar oamenii vorbesc despre el, atat in retelele sociale, cat si pe alte platforme – de la bloguri si forumuri, pana la publicatii online. Google va avantaja aceste site-uri care nu-si opresc activitatea nu doar in aceasta perioada. In aceste conditii, oprirea serviciilor de SEO in perioada crizei nu este cea mai buna solutie, exceptand situatiile cand costurile cu aceste servicii depind de incasari si nu mai pot fi sustinute. Acest lucru insa va duce inevitabil la pierderea pozitiilor in Google.

Ce se intampla daca pierzi acum din pozitiile in Google?

Cei care te vor depasi vor inregistra mai mult trafic decat tine prin Google, astfel ca o sa fie dificil sa recuperezi pozitiile pierdute. Practic, ce pierde un site in perioada asta la nivel de trafic si vizibilitate in Google e mai valoros decat investitia efectiva in costul serviciilor.

Ce se intampla daca esti in situatia de a investi in SEO si inca n-ai atins obiectivele?

Daca o companie in perioada de investitie si site-ul obtine pozitii tot mai bune (de la pagina 5, la pagina 3, la pagina 2), dar inca nu a ajuns in prima pagina de Google sau in top, nu este recomandat sa opreasca demersurile. Algoritmul Google nu va intelege ce s-a intamplat si, chiar daca nu va pierde multe pozitii fata de cele existente, va fi mai greu sa revina pe un trend de crestere. Algoritmul creat de Google nu raspunde bine la perioade caracterizate de activitate sustinuta, alternate de unele cu o lipsa a activitatii.

Concluzie

Daca nu mai poti duce aceasta cheltuiala pe timp de criza, opreste-o. Daca insa o poti sustine, ar fi bine sa continui, pentru ca, dupa ce trece criza, vei cheltui mai mult ca sa-ti revii pe pozitiile existente. Cu siguranta, pentru multi antreprenori cheltuiala cu serviciile SEO nu este cea mai importanta in cuantumul total de cheltuieli. Poti incerca insa si o discutie cu furnizorul tau de servicii SEO, pentru a-ti explica exact situatia si a vedea daca este posibila o reducere a abonamentului pe care-l platesti, fara sa-ti afecteze masiv rezultatele.

Comentariu ( 1 )

  1. […] iAgency: sfaturi SEO in perioada crizei COVID-19 ➡️ https://ecompedia.ro/iagency-sfaturi-seo-perioada-crizei-covid-19/ […]

Leave a reply