GPeC: comertul online romanesc va creste cu 15% YoY, in 2021
Potrivit estimarilor facute de GPeC si de principalii jucatori din domeniul e-commerce autohton, comertul online romanesc va creste anul acesta cu aproximativ 15%, comparativ cu 2020. Astfel, intregul sector va ajunge la aproximativ 6,5 miliarde € generate de vanzarile online (fata de 5,6 miliarde €, la final de 2020), anunta GPeC, intr-un comunicat de presa. Cifra include doar la produsele fizice vandute pe Internet; daca s-ar adauga la ea si serviciile digitale sau plata facturilor la utilitati, aceasta ar ajunge la aproximativ 8 miliarde €, conform estimarilor PayU.
In contextul pandemiei COVID-19, sectorul e-commerce local a inregistrat un avans de 2-3 ani, iar aceasta evolutie a insemnat ca un numar foarte mare de romani au comandat online pentru prima data. Un studiu realizat de Nielsen Norman Group (la inceputul anului) arata ca 20% dintre romani au comandat pentru prima data online dupa debutul pandemiei, iar 85% dintre cei care cumpara online au extins gama de produse cumparate prin Internet cu cel putin o categorie noua.
Potrivit studiului „International eComm Pulse 2021” (realizat de iSense Solutions, pentru GPeC), increderea romanilor in magazinele online a crescut semnificativ: de la 32%, in 2020, la 41%, anul acesta, semn ca shopping-ul online devine o metoda uzuala de a face cumparaturi. Gradul de incredere al romanilor in magazinele online este mult mai mare decat in tari vecine precum Bulgaria (24%), Serbia (23%) sau Croatia (23%), fapt care determina tot mai multe business-uri sa migreze catre online si pozitioneaza Romania drept tara de interes pentru companiile internationale care isi extind prezenta digitala in regiune.
Potrivit cercetarii iSense, produsele de bricolaj sunt categoria de produse cu cea mai mare crestere in comertul online, in acest an (+20% YoY). In ceea ce priveste metoda de plata pentru cumparaturile digitale, plata ramburs (cash, la livrare) ramane, in continuare, preferata romanilor, dar tendinta este in scadere comparativ cu anii trecuti: e aleasa de doar 56% dintre cumparatorii online, fata de peste 80%, in 2018.
Cifrele detaliate la zi despre starea sectorului e-commerce romanesc, comportamentul de consum online al romanilor, factorii care influenteaza decizia de cumparare, categoriile de produse trending, importanta livrarii rapide si a multiplelor optiuni de livrare vor fi prezentate, in premiera, la GPeC SUMMIT 1-2 noiembrie, cel mai important eveniment de e-commerce si digital marketing din regiune.
„Sectorul de e-commerce din Romania continua sa creasca, tot mai multi consumatori alegand convenienta asigurata de cumparaturile online. Nu suntem inca o piata matura tinand cont ca ponderea cumparaturilor online din total retail se situeaza in jurul a 10 procente, dar potentialul de crestere este urias. Ma bucur sa dezbatem toate aceste cifre si oportunitati in cadrul GPeC SUMMIT 1-2 noiembrie”, explica Andrei Radu (foto, CEO & Fondator GPeC).
Pe langa radiografia actuala a pietei romanesti de comert electronic, in cadrul evenimentului vor fi dezbatute cele mai importante subiecte dedicate celor care activeaza in e-commerce si marketing online. Evenimentul debuteaza cu 5 cursuri intensive care se vor desfasura exclusiv online, pe 1 noiembrie:
- Strategia de marketing in social media
- Google Analytics
- Marketing online: Google + Facebook + Instagram + YouTube Ads
- Sfaturi practice de user experience si optimizarea conversiilor, despre cum sa ai un magazin online de succes
- SEO – ghid practic pentru e-commerce
Conferinta GPeC SUMMIT (din 2 noiembrie) aduce 5 speakeri internationali de top:
- Joe Pulizzi (Autor si expert in content marketing)
- Els Aerts (User Testing & Usability Evangelist)
- Karl Gilis (Expert in optimizarea ratei de conversie)
- Rebecca Hugo (Senior UX Auditor)
- Ton Wesseling (Expert in A/B testing si optimizarea conversiilor)
Acestora li se vor alatura unii dintre cei mai cunoscuti experti din digital-ul autohton intr-un eveniment-maraton de doua zile dedicat industriei e-commerce si digital marketing. Toate detaliile, agenda evenimentului si inscrierile sunt disponibile pe site-ul GPeC, iar pana pe 22 octombrie este valabila Oferta Last Minute, care aduce preturi reduse celor interesati sa participe.
Comentariu ( 1 )
[…] in topul tarilor din UE cu cea mai mare crestere a vanzarilor electronice. Cu o valoare de 6,5 miliarde € in 2021 (potrivit estimarilor ARMO), piata e-commerce auohtona se concentreaza pe optimizarea si […]