Comertul online italian a valorat 80,55 miliarde €, in 2023 (raport)
Anul trecut, vanzarile digitale in Italia au fost estimate la suma de 80,55 miliarde €, informeaza ecommercenews.eu. Asta inseamna o crestere de 27,14%, comparativ cu anul anterior. In medie, numarul de magazine online din Italia au crescut cu aproape 29% YoY, ca cifra de afaceri. Sursa datelor este a 18-a editie a raportului „Ecommerce Italia”, realizat de Casaleggio Associati.
Conform sursei amintite, in 2023, inflatia a fost de 6,16%; daca o eliminam din total, asta inseamna ca volumul de vanzari e-commerce a crescut cu 20,98 de procente. Marketplace-urile au inregistrat cea mai mare crestere la capitolul cifra de afaceri (CA), anul trecut (55% YoY); in plus, au generat vanzari e-commerce in valoare de 14,5 miliarde €.
In nisa Calatorii si Turism, vanzarile online au atins suma de 21,8 miliarde €, cu 42% mai mult, comparativ cu anul 2022. Unele industrii au fost afectate de criza economica globala: nisa Electronicelor a avut vanzari digitale mai mici cu 3,5% (atingand un total de 3,5 miliarde €); nisa Bijuteriilor si Ceasurilor a scazut si ea cu 4%, ca volum de vanzari e-commerce (dar si-a ajustat preturile, deci tot a inregistrat o crestere a CA de 2% (pana la 406,7 milioane €).
Leave a reply