Asos.com: CA cu 18% mai mica, in primul semestru al acestui an fiscal
Asos.com a avut o cifra de afaceri semnificativ mai mica, in primele 6 luni ale actualului an fiscal, anunta ecommercenews.eu. Mai exact, cu 18% mai mica YoY! Retailerul online britanic a luat masuri drastice pentru a fi profitabil in urmatorul an fiscal, imitand modelul chinezilor de la Shein: procese de productie mai rapide si accelerarea vanzarilor.
ASOS a avut o cifra de afaceri de 1,7 miliarde € (1,5 miliarde £), in perioada octombrie 2023 – martie 2024, cu cateva sute de milioane mai putin decat cu un an inainte. Inainte de a-si plati taxele si impozitele catre stat, compania britanica totaliza pierderi de 140 de milioane € (120 milioane £), cu 37% mai mult YoY!
In fata competitiei reprezentate de magazinele offline, traditionale (in care britanicii s-au reintors, odata cu terminarea pandemiei COVID-19), dar si de jucatorii asiatici Shein si Temu, ASOS si-a propus ca – in 2024 – sa ofere produse de calitate si relevante, sa isi intareasca relatia cu clientii si sa isi micsoreze costurile (prin reducerea volumului de produse noi cu 30% si vanzarea stocurilor vechi, din timpul pandemiei, la preturi mai mici).
Compania de moda online transmite ca a avut rezultate excelente cu programul „Test & React”: in doar 3 saptamani, acesta transforma designuri vestimentare noi in piese scoase la vanzare, pe platfoma e-commerce. „Test & React” a strans 80 de milioane £ de la investitori, in vara lui 2023.
Comentariu ( 1 )
[…] ASOS – care vinde produse de moda exclusiv online – a anuntat ca a avut o cifra de afaceri cu 18% mai mica YoY, in primele 6 luni ale actualului an fiscal. De aceea, va imita modelul chinezilor de la Shein si […]